recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FONA om igen, synd for jeres medarbejdere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFONA om igen, synd for jeres medarbejdere

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 00:59
Det viser vel bare at denne branches blive styret af dividende og fortjeneste og derfor skal den giver en fed overskudt aktionæren i den sidste ende, derfor får man ikke et sådan et sted i ærlig vejledning, tværtimod må man næste sige 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det viser vel bare at denne branches blive styret af dividende og fortjeneste og derfor skal den giver en fed overskudt aktionæren i den sidste ende, derfor får man ikke et sådan et sted i ærlig vejledning, tværtimod må man næste sige 

der er vel ikke mange som driver virksomhed ud fra filantropiske kræfter.. det er vel cool business... du gik vel heller ikke på arbejde hvis du ikke fik noget ud af det?

Og elektronikbranchen er vel lige pt ikke den fedeste branche at befinde sig i 

Mvh

René
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 09:58
Forstår bare ikke hvorfor det absolut er ham der er på ferie, der skal have den provision. Det kan da aldrig været dit problem at han ikke er på arbejde og det kan heller ikke være de andre ansattes problem.

Men uanet hvad, så får du det nok billigere mange andre steder, så det er nok held i uheld at han var på ferie
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:09
Jeg havde da helt sikkert aldrig sat mine fødder i den butik mere. utroligt som alt andet i fona. God dag jeg vil gerne købe et tv, kom igen om et år, sælger har desværre barselsorlov.
Jeg forstår ikke fona kan blive ved på den måde. Men de kan jo stadig leve af fona navnet.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:11

vær nu sød at stoppe med at generelisere.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:15
godt være, det er bare min egen erfaring med Fona.

men husk det er jo ikke dem som stå bag desken som har skylden. Det er er ledelsen bag alle Fona butikkerne som har et problem. ellers burde der jo ikke være så stor forskel på butikkerne. En Fona er en Fona i folks øre.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:22

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

godt være, det er bare min egen erfaring med Fona.

men husk det er jo ikke dem som stå bag desken som har skylden. Det er er ledelsen bag alle Fona butikkerne som har et problem. ellers burde der jo ikke være så stor forskel på butikkerne. En Fona er en Fona i folks øre.

der er jeg ikke helt enig... man kan ikke altid pege problemet opad... nogle gange kan man også gøre meget som alm medarbejder bar man gider og har en god moral.... og tager ansvar for sit arbejde... og der er efter min mening alt for ofte en ligegyldig holding også blandt den alm medarbejder.. også går det altså galt.. især hvis ledelsen ikke får den ekspederet ud af butikken inden.

Normalt får man altså meget vidde rammer at arbejde indenfor.. også er det altså op til den enkelte at forvalte..

Hvis de stod til ledelsen er jeg helt sikker på deres filosofi at uanset hvilken butik man gik ind i skulle kunderne behandles fuldstændigt ens... men det er umuligt pga ekspedienterne er forskellige og ofte er det jo individuelle situationer som skaber salget og her er den altså den enkelte medarbejder som har fingeren bedst på pulsen

af og til dukker der en ildsjæl op hvor man kan mærke de brænder for det de har med at gøre.. og det er oftest der jeg vælger at handle.. for de kan sgu deres kram

Redigeret af rhsin - 28-Juni-2009 kl. 10:24
Mvh

René
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:28

Jeg har kun gode erfaringer med fona, og de blev endnu bedre da jeg købte mit tv. Der var sq service på!

Så stop "fona stinker kampagnen". Bare fordi een fona eller een medarbejder for den sags skyld har ydet elendig service er ikke ensbetydende med at alle butikker eller medarbejdere er sådan.

I generaliserer måske generelt, eller bare i dette tilfælde?

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:30
hehe furious :p det var mig som du købte skærmen fra
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:30

en medarbejder er jo ikke en robot. Så ledelsen kan jo ikke styre alt
Jeg er ikke sælger, men det er vel sundfornuft ikke og sende en mand hjem igen uden tv. 
Men de burde får en ordenligt uddanelse men desværre går mange ikke op i deres produkter. En god sælger er som regel også den som ved noget om sine produkter. 
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:33
det er chefen i den enkelte butik som styre hvordan medarbejderne bliver lært op, dvs chefen får meget frie tøjler så længe hans budgetter bliver overholdt mm.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2009 kl. 10:40

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

en medarbejder er jo ikke en robot. Så ledelsen kan jo ikke styre alt
Jeg er ikke sælger, men det er vel sundfornuft ikke og sende en mand hjem igen uden tv. 
Men de burde får en ordenligt uddanelse men desværre går mange ikke op i deres produkter. En god sælger er som regel også den som ved noget om sine produkter. 

jamen jeg er helt enig... jeg har det selv sådan at jeg er nødt til at interessere mig for det jeg laver uanset om jeg kan lide den "vare" jeg har med at gøre eller ej, hvis jeg skal være god i mit arbejde er jeg nødt til selv at suge information til mig da det er umuligt for en arbejdsgiver at lave fulstændigt dækkende uddannelser for sine medarbejdere.. da folk jo lærer og interesserer sig individuelt er det faktisk de steder hvor folk selv opsøger informationerne af egen drift de ender op med at blive de mest værdifulde og egnede medarbejdere.. dem som bare sidder godtnok med åbent sind.. men ikke selv opsøger informationen når aldrig op på samme niveau.. så derfor vil jeg syntes at meget god service i de enkelte butikker tabes netop på gulvet af medarbejderne.. jeg har selv arbejdet i en stor butik med en elendig ledelse.. men det betød ikke for mig at jeg så også skulle yde mine kunder en elendig service... snarere tværtimod.. det ansporede faktisk mig til at gøre en ekstra indsats... tage det som en udfordring og lade det smitte af på mine kollegaer.. hvilket faktisk gjorde at vi havde en fantastisk god afdeling den dårlige ledelse til trods..

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu