recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fona - reklamationsret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fona - reklamationsret

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
NG16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NG16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 11:22
Jeg skal prøve, at gøre et forsøg og undersøge de ting.
 
Men nu når Fona (frederiksberg centret) håndtere min sag, vil du så alligevel råde mig til at tage samme process med El-giganten eller hvordan?
 
Vi har presset os ind hos Bech Brunn, og bedt dem om at have en samtale med Fona frederiksberg centret (som netop sagde at de ikke kan hjælpe mere og at pengene er tabt). De sagde, at de vil melde tilbage idag... Jeg vender tilbage, når jeg hører fra dem - og håber virkelig at vi ikke behøver at gøre yderligere.
 
Tak igen alle sammen for jeres input!
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 11:35
Ja, jeg har god erfaring med at møde folk i tillid samt anmode om hjælp.
Sig fx til varehuschefen - og kun ham, idet du er nødt til at være oppe på dette ledelsesniveau- at du har behov for hjælp i en helt atypisk situation. Alene din henvendelse vil virke seriøs. Spørg hvad han selv ville gøre, hvis han havde samme problem.
Da Elgiganten har overtaget garantiforpligtelserne kan han måske også få adgang til Fonas database eller måske bruge sit netværk.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
NG16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NG16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 11:42
Okay jeg prøver - tak Smile.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 11:50
Det ser ud til at det har været tabt. Nok svært at bevise, at skaden har været der fra start, når tv'et ikke er afprøvet ved levering.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 12:02
Det ser ud til på billede 2, at der er et hul i kassen, nederst omkring midten. Er det korrekt?

M.v.h.
Til top
NG16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NG16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 12:18
Hej Henrik
 
Det er korrekt. Vi havde ved handlen fået at vide at vi ikke skulle bekymre os om det.
Til top
NG16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NG16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 12:21
Jeg har rigtig GODE NYHEDER!
 
Bech Brunn har været i dialog med Fona Frederiksberg Centret. De beklager for deres behandling af sagen, og vil gerne give pengene tilbage. Derudover vil de give en undskyldning for brug af grov talemåde med mig.
 
Jeres inputs har været værdifulde, i at med at vi bedre har kunne argumentere for vores sag.
 
Tusindet tak til jer og Recordere.dk - super sej hjemmeside, som jeg nu skal bruge til at finde ud af hvilket fjernsyn vi skal købe. :)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 12:24
Fantastisk og tillykke. Jeg tror, at jeg måske blev ligeså glad som du. 😀
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
NG16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NG16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 13:16
Tak Bent Smile
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 13:26
Iøvrigt støder jeg ved nykøb af og til på indpakning, der er beskadiget og hvor ekspedienten som regel meddeler, at det intet betyder.

Kræv altid en indpakning, der er ubeskadiget,idet beskadiget indpakning - ligesom i omtalte tilfælde, kan være vejen til en masse besvær.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 13:46
En god slutning på en rigtig træls situation, som kunne ha været dyre lærepenge
Til top
NG16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NG16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 15:06
@Bent: Yep - naturligvis vil jeg være mere opmærksom på det i fremtiden. Smile
 
@Kampus: du var lidt øv over, at jeg ikke havde åbnet pakken til at starte med. Det var af personlige årsager, som var at min kæreste og jeg var ved at gå fra hinanden - så vi overvejede at sælge det videre 'upakket'. Der kan jo ske, så mange ting der gør at man ikke får tjekket det og egentlig bare går ud fra at man køber noget der ikke er i stykker. Lige så vel at når jeg køber noget kød i supermarkedet forventer jeg at det er spiseligt. Det handler i princippet om at købe i god tro. Det er selvfølgelig ikke Fona's problem hvad der sker i mit private liv, men jeg handlede i GOD TRO, hvorfor det var et chok for mig at modtage en besked om at mine penge er gået tabt for noget jeg selv ikke har lavet. Det er mit første køb af dyrt elektronik - og selvfølgelig vil jeg fremover ALTID være kritisk. Jeg håber bare ikke, at jeg også skal til at tjekke kødet før jeg stejer det, det vil være trist! Smile
 
NOK bøøvl med Fona, og aldrig mere!!
 
Tusinde tak igen for alle jeres inputs. Smile
 


Redigeret af NG16 - 15-Juli-2016 kl. 15:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu