recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For dyrt ikke at købe nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For dyrt ikke at købe nyt TV

Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

]
Hvis det er tilfældet, så burde i som straf få frataget jer alt jordisk gods og ende i en jordhytte.
Det er da toppen af forbrugsvineri...

Jeg tror sgu nok at Thomas er rigeligt straffet........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Tænk også på hvor meget du skåner miljøet hvis du udskifter med noget der bruger langt mindre strøm det må være et godt argument.

Lige i det her regnstykke glemmer man at inkludere energi som bliver brugt til produktion og transport af produktet.
Hvis man inkludere det energi som bliver brugt produktionen så kan det næste ikke betale sig at udskifte et fjernsyn med mindre den gå i stykker, når man kigger på sagen med miljø briller på. Wink

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 13:30
Den debat har vi allerede brugt en lille bitte smule energi på tidligere i tråden...
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af hw1270 hw1270 skrev:

Nu skal man jo huske at det meste standbystrøm og meget af strømforbruget på ældre TV bliver til varme. Så regnestykket er ikke helt så simpelt som man skulle tro idet man får noget i gen i form af sparet varme.
Eller udgift til aircondition/ventilation. Wink
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 13:37
Naiera@
Det kan jeg læse, jeg havde ikke læst hele tråden, så jeg var nok lidt for hurtigt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 8910

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu