recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For dyrt ikke at købe nyt TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For dyrt ikke at købe nyt TV

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Tænk også på hvor meget du skåner miljøet hvis du udskifter med noget der bruger langt mindre strøm det må være et godt argument.

Bortset fra at det nye tv han køber koster en del at lave i miljøskade. Det opvejes helt sikkert ikke af det mindre strømforbrug.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Tænk også på hvor meget du skåner miljøet hvis du udskifter med noget der bruger langt mindre strøm det må være et godt argument.

Bortset fra at det nye tv han køber koster en del at lave i miljøskade. Det opvejes helt sikkert ikke af det mindre strømforbrug.
Visse vasse, der er jo allerede produceretWink 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 11:47
Det håber jeg ikke du rent faktisk mener.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 11:55

Så håber du forkert. Går jeg ned og køber et nyt TV for at spare på mit elforbrug - så ER det nye allerede produceret. Noget må du da kunne forstå - selv om du ikke har fået fortal hvad du skal mene.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 11:59
Ja det er vel byggede nogle måneder før de er blevet sejlet til europa
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Mr Andreasen Mr Andreasen skrev:

Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Det er et meget fint regnestykke, men hvorfor køber du ikke din egen yousee boks?
Jeg ved ikke hvad den koster fra ny, men du kan købe en brugt herinde for omkring 300 kr

Ved det har du en besparelse på ca 900 kr det første år og 1188 kr det efterfølgende år.
På den måde har du tjent omkring 5600 hvis dit nuværrende tv holder i 5 år mere ;)

Faktisk en rigtig god idé!
Jeg er rigtig tilfreds med billedet på mit Panasonic px80, så jeg er nervøs for at skifte til LED. Jeg har desuden lenovo windows tablet med dock og hdmiforbindelse til tv'et så jeg har ikke behov for smart-tv funktionerne.

Jeg har den samme boks som den i linket og den er glimrende, men den er som det er skrevet en strømsluger, både når den er tændt og i standby. Jeg bruger en EL-spareskinne der er styret at TV, så når TV er i standby er boksen helt slukket. Skinnen bruger selv kun ca. 1w hvilket er 17 gange mindre end jeg har målt boksen til. Eneste ulempe er at boksen er langsom til at starte op, fordi den skal boote softwaren når den har været helt slukket.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så håber du forkert. Går jeg ned og køber et nyt TV for at spare på mit elforbrug - så ER det nye allerede produceret. Noget må du da kunne forstå - selv om du ikke har fået fortal hvad du skal mene.

Din logik er simpel og uvidende. Hvis du ikke køber det nye tv, så er der en anden, som måske rent faktisk har brug for et nyt tv, der kan købe det i stedet. Så skal der ikke produceres flere tv i den anden ende.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:26

Din logik er simpel og uvidende. Hvis du ikke køber det nye tv, så er der en anden, som måske rent faktisk har brug for et nyt tv, der kan købe det i stedet. Så skal der ikke produceres flere tv i den anden ende.
Ak ja Naiera, tror du virkelig at verden hænger sådan sammen. Jeg tror det ikke. Min uvidenhed hænger nok sådan sammen, at der produceres så mange enheder som producenten forventer at der kan sælges.
Til top
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:39
Til top
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2004
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:42
Nu skal man jo huske at det meste standbystrøm og meget af strømforbruget på ældre TV bliver til varme. Så regnestykket er ikke helt så simpelt som man skulle tro idet man får noget i gen i form af sparet varme.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:43

Ak ja Naiera, tror du virkelig at verden hænger sådan sammen. Jeg tror det ikke. Min uvidenhed hænger nok sådan sammen, at der produceres så mange enheder som producenten forventer at der kan sælges.

Hvis hundehoveder som dig køber færre tv for at "spare naturen", så forventer producenten også at der kan sælges færre tv.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:54

Hvis hundehoveder som dig køber færre tv for at "spare naturen", så forventer producenten også at der kan sælges færre tv.
Sig mig, i den der studierundkreds du sidder i, er der da ingen der fortæller jer om den faktiske verden? Ind i mellem kan jeg da godt have lidt ondt af dig.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu