|
For dyrt ikke at købe nyt TV |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Forfatter | |||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bortset fra at det nye tv han køber koster en del at lave i miljøskade. Det opvejes helt sikkert ikke af det mindre strømforbrug. |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Visse vasse, der er jo allerede produceret
![]() |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12371 |
||
Det håber jeg ikke du rent faktisk mener.
|
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Så håber du forkert. Går jeg ned og køber et nyt TV for at spare på mit elforbrug - så ER det nye allerede produceret. Noget må du da kunne forstå - selv om du ikke har fået fortal hvad du skal mene.
|
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7187 |
||
Ja det er vel byggede nogle måneder før de er blevet sejlet til europa
|
|||
![]() |
|||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
||
Jeg har den samme boks som den i linket og den er glimrende, men den er som det er skrevet en strømsluger, både når den er tændt og i standby. Jeg bruger en EL-spareskinne der er styret at TV, så når TV er i standby er boksen helt slukket. Skinnen bruger selv kun ca. 1w hvilket er 17 gange mindre end jeg har målt boksen til. Eneste ulempe er at boksen er langsom til at starte op, fordi den skal boote softwaren når den har været helt slukket. |
|||
![]() |
|||
||
Din logik er simpel og uvidende. Hvis du ikke køber det nye tv, så er der en anden, som måske rent faktisk har brug for et nyt tv, der kan købe det i stedet. Så skal der ikke produceres flere tv i den anden ende. |
|||
![]() |
|||
||
Ak ja Naiera, tror du virkelig at verden hænger sådan sammen. Jeg tror det ikke. Min uvidenhed hænger nok sådan sammen, at der produceres så mange enheder som producenten forventer at der kan sælges.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
hw1270 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
||
|
|||
![]() |
|||
hw1270 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
||
Nu skal man jo huske at det meste standbystrøm og meget af strømforbruget på ældre TV bliver til varme. Så regnestykket er ikke helt så simpelt som man skulle tro idet man får noget i gen i form af sparet varme.
|
|||
![]() |
|||
||
Hvis hundehoveder som dig køber færre tv for at "spare naturen", så forventer producenten også at der kan sælges færre tv. |
|||
![]() |
|||
||
Sig mig, i den der studierundkreds du sidder i, er der da ingen der fortæller jer om den faktiske verden? Ind i mellem kan jeg da godt have lidt ondt af dig.
|
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |