|
For dyrt ikke at købe nyt TV |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Forfatter | |||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er rigtigt hvad du siger, men EL varme er ekstremt dyrt i forhold til andre måder at varme op. Dertil kommer at man ikke har brug for varme hele året. Nu kan jeg ikke lige huske priserne på en kWh og en m3 gas, men jeg har lavet regnestykket engang og det er ikke til fordel for at varme op med spild fra ELapparater. |
|||
![]() |
|||
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
||
Du har glemt at Samsung bevist smider korte komponenter i dit nye tv. så du skal ud og købe nyt efter 2 år og 1 dag. Plus minus et par dage :)
|
|||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|||
![]() |
|||
Emilos88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 925 |
||
Er 200W det der er opgivet, for Plasma har et meget varierende strømforbrug, så jeg tvivler på at beregningerne passer helt.
Men ja generelt skal man da også tænke på sit strømforbrug men generelt hvis man køber plasma kontra LCD i dag ville jeg ikke bekymre mig om at købe plasma. Men den diskussion slutter jo meget snart... |
|||
Get HIFI or die trying c",
|
|||
![]() |
|||
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
||
Jeg læste her på siden i en tråd, at en ejer af PX80 havde målt forbruget til ca. 135W, såvidt jeg husker. Forbruget på en plasma varierer alt efter, om det er lyse eller mørke billeder, det viser, hvilket giver et lidt andet resultat, end forbrugsspecifikationerne i manualen indikerer. Måske du kan låne en energi/forbrugs måler et eller andet sted? Det ændrer afskrivningstiden på det nye tv lidt
![]() Rent økonomisk/miljømæssigt er jeg også i tvivl om det kan svare sig, da de nye tv ikke holder så længe, inden de går i stykker ![]() At man vil skifte p.g.a. de teknologiske landvindinger er selvfølgelig en anden sag. Personligt holder jeg fast i mit PX80 lidt endnu.
Redigeret af Totoronto - 14-Februar-2014 kl. 14:18 |
|||
![]() |
|||
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
||
Nu skal jeg undgå at komme med i jeres mudderkastning. Men at sige at man bare skal købe, fordi forurening allerede er sket er en meget kortsigtet betragtning. På den meget korte bane er det jo korrekt. Men set i en større sammenhæng/længere perspektiv er det jo helt i hegnet. Udbud og efterspørgsel følges ad, så hvis efterspørgslen går ned fordi folk ikke skal "redde miljøet ved hjælp af forurenende ny-indkøb" vil producenten selvfølgelig producere færre og dermed også forurene mindre. Dermed ikke sagt at nyt ikke kan give mening, men ud fra et miljøsynspunkt vil produktionen af nyt grej ofte svine for meget til at en evt. besparelse på el kan udligne dette.... |
|||
![]() |
|||
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 457 |
||
Jeg køber nyt grej udelukkende fordi jeg har lyst til det, nå ja, pengene skal jo også være der.
Men miljøpåvirkning? Nej, det rager mig en skid, for jeg kører ikke bil, ryger ikke, drikker ikke, tager ikke på ferie, så det jævner sig i det lange løb. |
|||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12433 |
||
Præcis som jeg skrev ![]() |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||
Det må I så fortælle rigtigt mange millioner mennesker. Mennesker køber det de har behov for - og råd til. At jeg så nok mere tror på energibesparelser på nyt udstyr i stedet, er jo oven i købet en politisk beslutning. At jeres nydelige filosofi så vil koste ganske mange arbejdsløse, er så en bivirkning som I ikke forholder jer til. Måske tænker I så, at de arbejdsløse bliver nødt til at beholde det gamle som de allerede har. Lidt lusket. Men jer nu ret bange for, at jeres filosofi ikke slår igennem. Og derfor skrev jeg om kendskabet til den "Virkelige verden". Teorier er flotte - de duer bare som oftest ikke, og derfor spild af tid.
![]() Redigeret af Hother - 14-Februar-2014 kl. 17:39 |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
act_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 233 |
||
Nu er det vel ofte langt ude filosofier, der er med til at rykke ved vores verdensbillede, så der er vel intet i vejen med at have i baghovedet at køb/smidud mentaliteten ikke nødvendigvis er fantastisk.
Klart det holder gang i hjulene, men derfor er det vel ikke nødvendigvis "korrekt"? |
|||
![]() |
|||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
||
Hother: din logik er jo identisk med at sige "det nytter jo ikke at stemme for min stemme er ubetydelig i forhold til hele puljen" eller "alle andre tisser i poolen, så det gør jeg også". Nogen skal jo starte og hvis der er noget du kan være sikker på i denne verden - med mindre du er meget speciel og burde vinde priser i alverdens sammenhænge - så er du ikke alene om at tænke ret mange ting.
Det bliver en selvopfyldende profeti, at sige at det er miljøet ikke tager skade, da alle andre jo alligevel skifter deres TV. For alle de andre tænker jo som dig og så ruller lavinen. Ja, for lige netop dig - i dette sekund - betyder det intet for miljøet for TVet er ganske rigtigt lavet. Men hvis én tænker på miljøet og undlader at købe tv, så er der nok flere der gør. Og så vil forecast hos Samsung afspejle den nedadgående tendens næste sæson. Men jeg erindrer også, at du købte en soundbar og kom med en befriet sang om, at det sparede miljøet for dit svineri med at tænde forstærkeren når du så nyhederne, så det her er jo ikke første gang du er på vildspor mht. hvad der gavner moder jord... ![]() ![]() Redigeret af Torben Rasmussen - 14-Februar-2014 kl. 19:42 |
|||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|||
![]() |
|||
Trisse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
||
Største udgift til energi ved produktion af TV og de fleste andre (masse)producerede produkter er transport. Både transport fra underleverandører og transport fra fabrik til grossist og fra grossist til detailhandler.
Den strøm vi som slutbruger anvender er en procentdel af dette i daglig brug. Så går man op i miljø, så glem effektforbruget på dit nye tv og tjek i stedet ovenstående ud. Imens kan vi andre "ikke frelste" Så - bl.a Hother og undertegnede - leve videre med vores "massive" elforbrug. Jesper PS Mens jeg skriver dette kører 3 tv, opvaskeren, computeren, el varmegulvet i badeværelset og ja der er minsandten også lys enkelte steder i huset;-) - SHAME ON ME PPS Bjørn Lomborg længe leve. Kender du ham ikke så er Google din ven |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
||
Jeg forstår på dig at du syntes at planlagt forældelse af eksempelvis tv (læs: Samsung tv der kun holder 3-4 år), er helt i orden, idet det holder beskæftigelsen igang? Eller?????? Klaus Redigeret af KlausDM - 14-Februar-2014 kl. 20:01 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |