|
|
|
Besvar
|
Side <123> |
| Forfatter | ||
Bcool
Junior bruger
Oprettet: 28-Februar-2007 Status: Offline Point: 26 |
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 15:07 |
|
|
Kan nævne at højtalersystemet er Harman/Kardon HKTS 11 BQ (se http://www.danstv.dk/shop/harman-kardon-hkts-3283p.html for info)
|
||
![]() |
||
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 15:35 |
|
|
Vi kan prøve at isolere problemet.
Du siger at der kun er problemer når du ser TV? Ser du analogt tv? Eller ser du digitalt TV? når problemet er der? Kan være tuner driveren der er indstillet forkert...Specielt hvis du har problemet med analog tv...Har set det på visse hauppauge modeller Desuden:
(Jeg vil gætte på at det er dette bundkort der sidder i...) Redigeret af Patriarken - 31-Maj-2009 kl. 15:51 |
||
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Bcool
Junior bruger
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 22:25 |
|
|
God ide. Det er typisk fjernsyn ja, musik skal jo være højere i lydniveau, så synes ikke problemet er her. Har anologt TV signal pt. Har ikke prøvet med digital da det sletter alle mine kanaler hvis jeg slår tunerne over til at modtage digital tv
Følgende er hentet fra amitech omkring mediecenteret Bundkort: ASUS A33 - 600 serie Der er lagt noget ind som hedder Fire DTV, bruger det dog ikke men tror der er nogle drivers der i som bruges af MCE Håber det hjælper |
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 01:45 |
|
|
Jeg kan altså ikke forstå at du ikke følger flere af de råd der siger KONTAKT leverandøren, forlæg problemet. Kan være de ved hvad problemet er. Det lyder ikke til at være en normalitet. Det svarer lidt til at du køber en bil, der ikke kan køre midre end 60 km i timen, og det vil du gerne have løst ved at stramme bremseklodserne
|
||
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 11:10 |
|
Naah, codec packs og oprydning efter samme er ikke supporteret af undertegnede...Start forfra....Helt forfra... |
||
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Bcool
Junior bruger
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 23:30 |
|
|
Ender det nok også med hvis jeg ikke finder en anden løsning. Problemet er at jeg ved at skidtet skal sendes afsted hvis Amitech skal kigge på det, og vil jeg gerne undgå hvis det nu var noget simpelt at ændre/fixe. |
||
![]() |
||
Bcool
Junior bruger
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 23:33 |
|
Altså codec pakken blev lagt ind for nyligt, så det er ikke den som har forvoldt problemer da det også eksisterede før. Desuden mener jeg ikke codecs har noget med live tv at gøre, men mere DVD, divx etc. Vil noget hellere høre omkring din erfaring omkring hauppauge som skulle være installeret forkert, for det kunne sagtens være problemet. |
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 00:27 |
|
|
Altså for at få det helt på det rene: Kan du, i mediaplayer, afspille lyd på "hviske" niveau, så er den fysiske implementering i orden. Hvis du ikke kan skrue ned, så det næsten ikke kan høres i MediaPlayer, så er der noget galt, og du må bide i det sure æble. (fejl i udstyr=retur til leverandør) |
||
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
Bcool
Junior bruger
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 10:09 |
|
|
Hvis jeg åbner Windows Medie Player kan jeg skrue ned for lyden. Det vil sige, at Vista lydniveau står på 1 og Windows Medieplayer så bliver skruet yderligere ned. Problemet er som sagt, at jeg ikke kan skrue ned for liveTV fordi den bruger Vista/Medie Center lyd niveauet og det er som sagt på 1 og kan ikke skrues yderligere ned. |
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 11:27 |
|
|
Hvordan ser din Mixer ud? Klik på højtaler nederst til højre og derefter på Mixer som her: Har du en Egenskaber for højtalere, under lyd i kontrolpanelet, som her: |
||
|
||
![]() |
||
Bcool
Junior bruger
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 21:16 |
|
|
Så fik jeg taget lidt screenshots. det første er niveauet ved højtalerne, her står den på 1 hvilket i live tv er noget over normalt niveau. Vil mene at på en skala fra 1-10 hvor 1 er er ingen lyd og 10 er ekstremt højt, ligger den nok på 5. Det er kun ved live tv der er problemer, prøvede igår med dvd film, mp3, divx osv. og har skulle jeg faktisk skrue op på 5-6 før lyden var normal højde.
Her kan I se softwaren der var med, at højtaler niveauet også står på 1 og denne følger vistas niveauer. Så hvis jeg skruer op for vista, går denne ligeledes op
Højtaler niveauet følger ligeledes vista, her har man dog mulighed for at skrue op for den enkelte højtaler (hvilket jeg absolut ikke behøver)
Jeg er uklar over hvad mit tuner kort er. Inde i vista står der AVermedia M779 PCIe under enheder. Ved at søge på google får jeg bare frem noget med microsoft vista kompatibel version, og ikke et decideret produkt. Håber det hjælper lidt på at finde en løsning |
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 04-Juni-2009 kl. 23:38 |
|
|
Jeg er sikker på du har været i alle kroge, der er ikke mere der kan justeres. Et long shot, du har ikke højtalere med indbyggede forstærkere? Et andet long shot, kan det være således at det internt er forbundet med S/PDIF, og det du sidder og skruer på er analogt? Nu kan jeg ikke lige huske hvad du bruger (DVB-T-S eller C). Hvis det er DVB-T kan jeg godt låne dig et Hauppauge 1300 tuner kort så du kan prøve med det, men jeg tror ikke det er TV tuner kortet Ellers ville jeg nu kontakte leverandøren |
||
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side <123> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |