|
For kort højttaler-kabel |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
rambux
Ny bruger Oprettet: 27-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
.. og nu runder vi så et helt 3. emne i denne tråd Altså da jeg i sin tid købte højttalerne, var jeg meget tæt på netop at købe noget billig kabel i et byggemarked da jeg var meget skeptisk omkring alt det her dyre kabel i HI-FI-butikkerne. Men absolut alle jeg kendte frarådede mig det, for hvorfor nu bruge hele opsparingen på nogle relativt dyre højttalere og reciever, for nu at spare på kabel... Grunden til at valget faldt på det her kabel, var efter rådgivning nede i HI-FI-klubben. Men hvordan er din holdning til alt det med dyre VS discount kabler? Og hvordan med tykkelsen? Kan huske jeg engang læste en meeget tråd her på siden med en gut der havde udført en meget grundig test-opstilling, med H&N-kabel samt noget ufattelig dyrt kabel, hvor de faktisk var uenige om hvilken der lød bedst
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
HiFi Klubben råder dig næppe til at købe noget andre steder end hos dem selv..... Min holdning er ganske kynisk. Du skal have så mange mm2 som muligt, for at få mindst tab i kablet. Alt det der dyre woodo kabel halløj er ganske fint, men ingen har indtil nu turdet stille op til en blindtest på deres eget anlæg, hvor jeg står for at skifte mellem deres dyre kabler og min rulle "billig-skrammel" fra Harald-Nyborg, eventuelt lagt dobbelt, for at opnå en tilpas tykkelse i forhold til eksisterende kabler. Men tilbuddet er stadigt åbent for alle...... Så vidt jeg lige kan se, har du brugt over 500 kr på højttalerkabel til nogle (ja undskyld mig, det er ikke meningen at jeg vil fornærme dig) "billige højttalere", hvor du (i mine øjne) ville være bedre tjent med at købe en rulle med alt for meget kabel til billigere penge hos Av-connection: http://www.av-connection.dk/?PGr=2104&ML=359 Så havde du også haft kabel nok til blot at skifte det ene kabel nu, frem for at skulle til at lodde nu. (undskyld) Redigeret af KlausDM - 29-Februar-2012 kl. 18:56 |
||
rambux
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bare rolig, der skal mere til at fornærme mig Kan ikke huske nøjagtig hvor mange meter (ca. 8-10 stykker), eller hvor meget jeg skulle give. Da jeg købte for samlet 10k anlæg fik jeg da også en rimelig sjat rabat på kablet, så 500 løb det i hvert fald ikke op i. Men kan udmærket følge dig Det er bare sjovt så stor forskel der er på hvem man spørger (og nu tænkter jeg ikke på ansatte i hifiklubben)
Redigeret af rambux - 29-Februar-2012 kl. 19:16 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ved det, jeg er nok lidt kontroversiel hvad det emne angår. Men som sagt så er der ingen der indtil nu har kunnet demonstrere nogen forskel på almindelige hjemmeanlæg. Klaus |
||
rambux
Funktioner
Tak(0)
|
|
I øvrigt nævner AV-Connection selv kvalitetsforskel på den kobber der bruges i højttalerkabler: 'Det giver sig selv at detaljegraden i disse standard OFC højttalerkabler ikke helt kan følge med de dyrere mærkevare kabler, når det kommer til lydkvaliteten, og hvis man har et anlæg til en værdi over ca. 5.000 kr. anbefaler vi at man køber noget højttalerkabel af en lidt højere kvalitet. Kontakt os evt. for råd og vejledning med netop dit anlæg.' Men emnet i sig selv er jo næsten en religionsag inden for hifi-verden Men lidt ærgeligt jeg ikke kan finde førnævnte tråd her fra recordere. Gutten havde lavet virkelig god testopstilling (med billed-dokumentation), og testet alle mulige kabler, lige fra HN til kabel (så vidt jeg husker) over 1000kr/meteren. De var to om at teste det, og med bind for øjnene var de uenige om hvilket der lød bedst, HN eller det til 1000kr+. Fælles var bare at de tydeligt kunne høre forskel. Så det er altså noget med hvordan strømmen kryber i kablet, og hvilken modstand det yder i centrum af lederen kontra periferien (synes jeg at have læst et sted).
|
||
rambux
Funktioner
Tak(0)
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det er der nogen der mener. Jeg har skrevet noget om skin effect her for ganske nyligt, prøv at læs det.... Klaus |
||
rambux
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor står det?
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fornøjelig tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108236&PN=4&title=hjtaler-kabel-upgrade Klaus |
||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tænkte nok du ville finde den frem.... Min erfaring er at der er forskel på diskantens aggressivitet og mængden af bas mellem sølvkabler og kobberkabler. That's it... indtil videre... nu har jeg så næsten købt 2 forskellige kabler (den ene slags af hr. Klaus) for at eksperimentere lidt yderligere.... Har indtil nu prøvet almindelig 220volt kabel, Dali Blue Wave, TaraLabs RSC Prime 1000, Vand Den Hul The CS-122 (med Concept 6 og CT) og Argon et-eller-andet-fladt-solid-kabel (). Når jeg modtager Klaus's kabler i morgen skal jeg afprøve dem, samt Cord Carnival Silver Plus.
Redigeret af Hessi - 29-Februar-2012 kl. 23:32 |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skulle lige til at brokke mig, for jeg erindrede ikke at du havde købt noget - endnu.... Klaus |
||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af Hessi - 01-Marts-2012 kl. 00:13 |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |