|
For- og effektforstærker vs. integreret forstærker |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor ikke en Nad M10 ?
|
||
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
M10 ser godt ud; men har har meget mindre effekt end C298. Purifi-forstærkerdelen i C298 er den samme som i M33. Desuden har M10 ingen RIAA og ingen volumen-hjul. I mine øjne er dette en klasse-combo. Var heldig at få et samlet sæt C658&C298 til 22K. Fantastisk anlæg. Ift streaming så lyder f.eks Dali vol 5 i High Res virkelig lækkert.
|
||
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har ikke købt endnu da jeg lige skal smide de sidste kg Fruen har givet mig lov til at købe M33 hvis jeg kommer den på 88 kg. Mangler lige lidt. Har dog lyttet til den i Hifi Klubben med "mine" Opticon 6 og det lød fa'me godt.
Redigeret af DanishCanadian - 04-Juli-2021 kl. 18:43 |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Slet ikke da jeg ikke bruger TIDAL
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har simplethen forelsket mig hovedkuls i M33'eren så hvis jeg eller kan komme af med de sidste KG bliver det den. M10'eren er også lækker men der er bare et eller andet med 33'eren der gør at det skal være den når nu jeg har "fået lov" af fruen
|
||
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Køb den og sig at du fik den på tilbud. Så får du ros for din økonomiske sans. Job done :)
|
||
Morten HL
Bruger Oprettet: 10-December-2019 Sted: Odense Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Må jeg spørge hvad dine planer er mht. højttalere? Umiddelbart synes jeg at M33 er noget overmatchet i i forhold til dine højttalere.
Du kunne måske "nøjes" med M10 og så bruge de "sparede" penge på at opgradere dine Opticon 6 til Rubicon 6 i stedet for. Evt. suppleret med en sub til lige at give stortromme sparket. Jeg har selv en NAD T778 (Surround Amplifier) med et par Rubicon 6 Jubilee Editon højttalere og suppleret med en Dali Sub E-12 F. Og jeg bliver blæst bag over hver gang over godt musikken lyder. Med mindre du har planer om at opgradere dine højttalere til Epicon 6 eller noget i den klasse. Så forstår jeg ikke helt dit valg :). M10 har den samme lækre touch skærm (Det har T778 også) Og jeg er selv vild med den. |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg går også og overvejer opgradering af højtalerne men ikke samtidig med forstærkeren. Og ja Opticon 6 er i underkanten ift forstærkeren. Helt enig. Men en ting ad gangen 😊
|
||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvorfor mener du at opticon 6 er i underkanten ?
Redigeret af gasolin - 05-Juli-2021 kl. 12:19 |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rent kvalitetsmæssigt bør man nok gå et step eller to op ift højtalerne når man køber en M33 men det bliver ikke det første.
|
||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad så med en riaa ?
Never mind kan se der er en, gnd er bare gemt nede i højre hørne Redigeret af gasolin - 05-Juli-2021 kl. 13:13 |
||
gasolin
Funktioner
Tak(1)
|
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |