|
For stort billede til lille lærred. Hvad gør jeg? |
Besvar |
Forfatter | |
mbjerregaard
Bruger Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-September-2014 kl. 22:45 |
Hej
Har lige erhvervet mig en benq w1070 projektor og et 92" lærred Problemet er nu at min stue er 6 meter bred og vil selvfølgelig have projektor til at hænge bagerst i rummet. Men kan ikke køre billedet så langt "ned" at det kan være på lærredet. Er der nogle indstillinger man kan lave i selve projektoren så den ligesom zoomer mere ud, så det passer til lærred udover selvjustering på selve linsen? På forhånd tak. |
|
E100
Super bruger Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er desværre ikke andre muligheder end.
1) ryk lærred og projektor så tæt sammen at det passer 2) køb et større lærred 3) køb en anden projektor Hvis 1) ikke er mulig, så gå til 2) Personligt bruger jeg 131" på 3,5 - 4 meters afstand, det tager kun et øjeblik at venne sig til 😉 |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er en mindste og en maximum afstand på din projektor, og der skal den hænge imellem.
Jeg var i samme situation som dig tidligere og købte et loft-ophæng til min projektor + flyttede den så tæt på at jeg kunne få 120" :-)
|
|
htpcbio
Junior bruger Oprettet: 07-Marts-2011 Sted: aarhus, danmark Status: Offline Point: 47 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er kun én løsning på dette! Større lærred, du vil aldrig fortryde det :-)
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sidder du så 6 m fra et 92 tommer lærred? På den afstand må det svare til et mellemstort TV på 3 m afstand. Du skal væsentligt op i lærredstørrelse, min 120 tommer.
|
|
mbjerregaard
Bruger Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hehe, tak for hjælpen. Skal da nok have et større lærred så. Mellemstort tv, tjaa det er så det jeg stadig vil kalde et stort tv ;-)
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har 120" fra ca. 3.5 meter og mener faktisk det kunne være større.
Så 92" tommer fra 6 meter ... hmm hmm :-)
|
|
rlauritsen
Junior bruger Oprettet: 14-November-2005 Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg købte netop optoma hd25e pga. afstand fra bagvæg til lærred. Jeg har ca. 5 meter, og et 120" lærred. Jeg har også haft Benq W1070 før. Men solgte da jeg flyttede da jeg ikke troede jeg havde plads. Det fandt jeg så plads til ved at have projektor på langs i stuen, og så tv i bredden. Stuen er ca. 3,6 m x 5 m. Hvis I forstår. Eneste ulempe er at surround højtalere er indrettet efter projektor.
Jeg synes Optoma HD25e er bedre kvali end Benq 1070. Den larmer ikke så meget og jeg har ikke fået dust spot endnu. Det havde jeg ret hurtigt på benq. Desuden slap benq mere lys ud ved siden af linsen.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |