recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - For tidlige undertekster på optagelser (DVB-T)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For tidlige undertekster på optagelser (DVB-T)

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

... optog lige den samme udsendelse på sat 24 og dvb-t 501.
DR HD på dvb-s ingen problemer med undertekster.
DR HD på dvb-t kommer de et par sekunder tidligere.
... og du har tjekket, at der ikke er indbrændte undertekster på sat-versionen? Wink
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 09:48
Er der nogen med antennesignal, der ikke har problemet med for tidlige DVB-undertekster ved afspilning af optagelser?

Hvis du ikke har problemet, så vil jeg gerne vide, hvilken box eller software du bruger (W7MC, DVBViewer etc), og hvilken sender, som du modtager fra. Det handler om at kunne dokumentere problemets omfang over for DR/Boxer/Teracom.

Redigeret af miri - 09-Februar-2012 kl. 12:18
miri
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 10:33
Det er højst sandsynligt et problem hos DR.

Problemet er konstateret på MC, HUMAX, SAGEM og FAVAL.

TV2 som også bruger DVB tekster har ingen problemer.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 11:22
Måske skyldes det DR's indførelse af 'Nordig PVR' ??
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Det har været der i ove et år (Hvad jeg har bemærket) Så det kan ikke have noget at gøre med 'Nordig PVR'
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL S4700, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Det har været der i ove et år (Hvad jeg har bemærket) Så det kan ikke have noget at gøre med 'Nordig PVR'
 Hvilket ? Nordig PVR eller sync problemet med DVB-subtitles på optagelser ?

'Nordig PVR' er indført for nyligt på MUX 1 og 2 - jvnf:

men dermed ikke sagt at det er det som er årsagen til problemet.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 12:03

Over et årConfused
Kan du uddybe?
Hvornår har du registreret det første gang?
På hvilke(n) kanal(er)?
Hvilken sendemast?
Og med hvilket optageudstyr?
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det er højst sandsynligt et problem hos DR. ...
TV2 som også bruger DVB tekster har ingen problemer.
Ja, jeg tror også, at det er DR, der har problemet - vedr. TV2, så oplevede jeg faktisk også asynkrone undertekster på TV2 umiddelbart efter 11/1, men der er ingen problemer nuSmile 
miri
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 13:51

Det har der været i over 2 år. Startede med DRHD og surroundlyd i HE-AAC vers4
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det har der været i over 2 år. Startede med DRHD og surroundlyd i HE-AAC vers4
Kampus: Du støjer! Vi forsøger at finde ud af, hvornår synkroniseringen røg på DRs DVB undertekster - filmfreak peger på, at DR kan have lavet ændringer i forbindelse med de nødvendige justeringer for at leve op til Nordig PVR standard - kanvas formulerer "vist", at han har registreret fejlen i underteksterne i over et år - jeg har selv konstateret problemet siden september.....  
miri
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 14:21
Min tråd hos Team MediaPortal med samme issue. Tråden er startet i oktober, men jeg brugte først et par uger eller sårn på at prøve at finde mit software-problem. Som så sikkert ikke er et software-problem alligevel :(

Så september passer fint med mig. Jeg har dog også problemet på optaget materiale.

http://forum.team-mediaportal.com/bugreports-74/dvb-subtitles-shown-too-early-hangs-long-101573/

Redigeret af pilehave - 09-Februar-2012 kl. 14:22
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2012 kl. 14:50
Tak pilehave!
Et af indlæggene i din tråd stadfæster problemet til et tidspunkt mellem 10. og 12. september (do we have a 9/11 issue?), men "asboe" melder i samme tråd, at han ikke har problemet mere. Det er derfor vigtigt, at vi har meldinger om, hvilken sender man modtager signaler fra, da der kan være tale om et regionalt problem.

Jeg modtager i øvrigt fra Gladsaxe.

Edit: Pilehave - bemærk at tråden alene fokuserer på for tidlige undertekster ved afspilning af optagelser eller fra timeshift-buffer - ved direkte visning af udsendelse er der ikke problemer med asynkrone undertekster!

Redigeret af miri - 09-Februar-2012 kl. 14:55
miri
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu