Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 17:20 |
Du kan evt. prøve at sætte ENERGY SAVE=2 under HOME MENU/SETUP/POWER CONTROL.
|
/lars
|
 |
BRA
Junior bruger
Oprettet: 06-Januar-2010
Point: 26
|
Sendt: 06-Januar-2010 kl. 19:22 |
Dejligt at kernen hjælper på brum
Men der er en høj generende hyletone på mit Pio 5090H, som kun reduceres i niveau når man er i en eller anden menumode, hvor tv billedet kun vises meget lille.
Er der nogen her der har "hørt" om sådan et hylende Pio ?
m.v.h.
Benny
|
 |
Aspagilus
Guld medlem
Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Point: 543
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 02:09 |
Åbenbart er det vist lidt standard at de LED, LCD og Plasma'er kan hyle eller summe for jeg har et Samsung LCD der hyler og det er når det står standby, men så snart det tændes så stopper det. Men så istedet for, så summer det hvis der kommer et billede på skærmen hvor det er meget mørkt, så efter jeg fandt ud af at AVXPERTEN også har ferritkerner i deres sortiment, så bestilte jeg lige et par stykker.
|
 |
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 09:09 |
Jeg fandt igår frem til det originale strømkabel til mit Pana PX70 og afprøvede dette ift det andet uden ferritkerner som jeg har brugt hidtil. "Testen" blev udført ved at jeg tændte tv'et og aktivered mute funktionen. Jeg må dog konstaterede at niveauet af summen er præcis det samme ved strømkabel med og uden ferritkerner!
|
 |
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 09:25 |
Er der nogen af Pioneer-ejerne, der faktisk har afprøvet det tip mht. ENERGY SAVE, som jeg gav højere oppe i tråden (denne side)? Jeg har observeret tydelig forskel i "snerren" ved skift mellem ENERGY SAVE=0 og ENERGY SAVE=2.
|
/lars
|
 |
Nicoleif
Guld medlem
Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 09:47 |
Nu er summen i høj grad til at leve med så jeg har ikke tænkt mig at bruge mere tid på det men tak for tippet!
|
 |
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 09:54 |
bantam skrev:
Er der nogen af Pioneer-ejerne, der faktisk har afprøvet det tip mht. ENERGY SAVE, som jeg gav højere oppe i tråden (denne side)? Jeg har observeret tydelig forskel i "snerren" ved skift mellem ENERGY SAVE=0 og ENERGY SAVE=2. |
Jeg prøver i aften, selv om mit TVs summen normalt overdøves af PS3, PVR eller recorder.
Har ENERGY SAVE indflydelse på billedet?
|
Kuro
|
 |
JesA
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 10:15 |
bantam skrev:
Er der nogen af Pioneer-ejerne, der faktisk har afprøvet det tip mht. ENERGY SAVE, som jeg gav højere oppe i tråden (denne side)? Jeg har observeret tydelig forskel i "snerren" ved skift mellem ENERGY SAVE=0 og ENERGY SAVE=2. |
Jeg oplevede lignende "summen" fra mit Pio 428, men efter at jeg satte det på "energi-mode" forsvandt denne summen aldeles. Ulempen var at "spidsen" af kontrasten blev en anelse svagere, men dette kunne jeg efterfølgende skrue op for manuelt.
MVH
|
 |
nickyyyy
Super bruger
Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: København S
Point: 354
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 10:31 |
bantam skrev:
Jeg har netop fået tid til at prøve det og jeg kan slet ikke høre nogen summen mere!! Igår så jeg Sams bar på Zulu, der var summen meget tydeligt, nu ser jeg det igen og jeg kan kun meget svagt høre det, helt oppe ved tvet. Tak for tippet :D
|
 |
Folkmar
Ny bruger
Oprettet: 23-Oktober-2009
Point: 12
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 11:11 |
bantam skrev:
Mit Pioneer 4280xa summer også en del, men lyden er meget retningsbestemt og generer kun hvis man sidder lige foran TV'et. Flytter man sig bare 0,5 m til en af siderne, og lader konen få den gode plads lige foran tv'et  , kan man faktisk ikke høre det. Jeg syntes også, at lydens karakter/styrke er mere acceptabel på Energy Save "modalitet 2" (ift "slukket og "modalitet 1"), og forskellen i billedekvaliteten kan jeg godt leve med. At "vende fasen" giver ingen forskel hos mig.
mvh Klaus
|
 |
Tech2010
Guld medlem
Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 13:30 |
Jeg har ikke benyttet nogen ferritkerner, men alligevel så summer mit Pioneer TV meget lidt.
Måske burde jeg at prøve dem alligevel.
|
 |
Thrawn
Ny bruger
Oprettet: 10-November-2008
Point: 4
|
Sendt: 07-Januar-2010 kl. 14:34 |
nickyyyy skrev:
Hej Recordere.
Jeg udskiftede for nogen uger siden mit 5090 med et Samsung 50B850. Jeg var så uheldig at få en model der summede enormt meget. Jeg har haft 3 andre plasmaskærme før den. 43fde, 42pq6000 og 50ps8000. Ingen af disse summede overhoved, man kunne kun høre det, når øret var helt henne ved skærmen.
Nu har jeg så returneret Samsung skærmen og erhvervet mig et 5090H, men til min store fortrydelse, kan jeg nu høre en summen fra Pioneer skærmen, der nærmer sig Samsung skærmen betydeligt. Jeg ser fx Cheers, som næsten kun består af dialog og jeg kan konstant høre denne summen. Det var marginalt værre på Samsung skærmen, men på min forrige 5090, kunne jeg INTET høre.
Kan jeg gøre noget, inden jeg bliver skør???
Mvh Nicky
|
|
 |