|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() Sendt: 17-September-2008 kl. 15:51 |
Er der nogle her som ved hvordan man forbedrer akustikken i et rum?
Kan det anbefales at købe nogle plader til at hænge op eller hvordan? |
|
![]() |
|
stoffer2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
måske et gulvtæppe?
![]() |
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
![]() |
Jeg har store problemer i mit nye rum og der er vi nok ude i nogle rockfon
plader. Aner ikke hvad det koster men det er sikkert dyrt. |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Anti reflektive THX dæmpeplader er det eneste rigtige, de kan vist nok også fåes i kone hvid. Ellers anbefaler jeg gulvtæpper, bløde sofaer, stole, store gardiner, vægtæpper og lignende. |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Hvor køber man dem henne, Kim?
Og hvad koster sådan et projekt? |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Jeg har fået mine importeret fra USA, da jeg købte en del kunne jeg få det en del billigere end de 500 kroner per plade sådan noget normalt koster. Jeg ved at de kan fåes i waf-hvid, men koster lidt mere end mine der kan ses her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46489& PN=1 Jeg har brugt ca 22 plader til et rum på 20 kvm, og det er den bedste investering jeg nogensinde har gjort i mit liv. Jeg kan evt give kontakt oplysninger per pb til de der er oprigtigt interesseret, da jeg er ret sikker på at vedkommende ikke gider at blive spammet af folk der bare vil spørge for sjov.
|
|
|
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Akustik er ikke bare sådan at temme et rum med akustik plader af forskellig oprindelse, da der ikke er mange af dem der opgiver data på frekvenser under den 63 oktav(63Hz).
Mange problemer opstår på grund af subwooferen der sætter det hele i selvsving, eller der er for lang efterklangs tid. Det meste kan klares med de rigtige materialer og en del rigtig tømmer arbejde, men det er ikke bare at gå i krig, mange gange kan det godt betale sig at have en ekspert med på side linien på rådgivnings delen. Jeg er ikke ekspert i akustik, men jeg kender en del fald grupper, derfor når jeg bygger de større lytterum og hjemmebiografer har jeg et samarbejde med en at Danmarks absolut dygtigste akustikere,(han underviser i akustik på div. universiteter, har THX certificeret 150 biografer og lavet alle store spille steder og kirker mm. mht. akustik beregninger mm. At få en komplet akustisk beregning at et rum hvis alt skal fungere optimalt plejer at koster omkring 10.000-15.000kr. det er mange penge, men en lille del af det udstyr vi stopper der ind, og man skal jo rent faktisk høre sine højtalere og ikke sit rum ![]() Det der ed bare at sætte lidt akustik plader hist og her kan være en lille forbedring men det skal gøres rigtigt hvis det skal virke ordentligt. og der ligger en masse beregninger bagved. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Du misser pointen CSN. Det her er netop ikke tilfælde T hansen plader med tvivlsom data, men rigtige anti reflektive plader. Men du kan jo ringe til nærmeste studie i den professionelle ende af skala'en, og så kan du jo spørge dem om de bruger antireflektiveplader eller "plader af forskellige oprindelse"
En korrekt akkkustisk beregning er svær, for de fleste af dem der gør den slags er "blot" nogle der har være på kursus har har nogle skemaer de arbejder ud fra. Prøv at få eks en studie tekniker eller en der rent faktisk bygger studier ud i stedet, koster det samme, men er lige så effektivt.
Men skulle du komme forbi Odense i forbindelse med messen skal du være velkommen til at kigge forbi, så kan du selv bedømme. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |