recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forbedrer en Faroudja videoprocessor Bill
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketforbedrer en Faroudja videoprocessor Bill

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ros485 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-April-2007
Sted: Select State
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: forbedrer en Faroudja videoprocessor Bill
    Sendt: 30-Juni-2007 kl. 22:16
Hej,

Jeg har lige købt et nyt fjernsyn fra Panasoic px70/42. Som jeg regner med at få i næste uge. Derudover har jeg besluttet, at jeg vil udskifte min Denon 1804 reseiver.

Jeg har siddet og kigget lidt på nogle andre muligheder, og her har jeg kigget på:

DFR9000
RX-D701

Fælles for dem er åbenbart at de kan "forbedre, "Upscale"" billedet fra en almindelig dvd afspiller, - så billedet bliver bedre, men hvad betyder det reelt. Jeg har pt. en gammel xbox(XBMC-indeholder børnenes dvd'er),og derudover en satelit reseiver (Digiality VC CI 304), DVB-T reseiver, som alle bliver tilsluttet via Scart. Vil det ovennævnte udstyr give et bedre billede på skærmen?

Jeg har ikke nogen bestemte krav til reseiveren, dog skal den kunne afspille de mest gængse surround formatter, og lyden skal være ok på mine Jamo a410. Derudover kunne det være rart, hvis jeg kunne nøjes med at tilslutte de enkelte enheder til reseiveren, og så kun et kabel videre til tv'et...
Jeg startede oprindeligt med at kigge på SA-XR700EG-K fra Panasonic, da udstyret så vil "Matche" hidnanden. Og da de tidligere modeller har fået gode anmeldelser, Men er nu itvivl. Mit budget er på 5000-6000 kr.

Hvad siger i?
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 13:37
Køb en ny denon i det prisleje du gerne vil bruge. Lad være med at købe hverken Philips eller JVC.
Fordelen ved Denon er at de lever af at lave lyd - derfor er det bare bedre!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 17:43
Eller Marantz, hvis den også skal bruges til musik. Dé forstår at smide et apparat sammen, der kan bruges til både musik og film.
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Eller Marantz, hvis den ogs� skal bruges til musik. D� forst�r at smide et apparat sammen, der kan bruges til b�de musik og film.

Der må jeg være enig - det har du ret i!
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 22:37
Jeg vil absolut anbefale dig JVC RX-D701, som du selv peger på. Masser af features og masser af power. Se mit setup her.
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Jeg vil absolut anbefale dig JVC RX-D701, som du selv peger på. Masser af features og masser af power. Se mit setup her.

Man skal ikke vælge forstærker ud fra features og power...
Man skal vælge det ud fra hvor godt den spiller - og der er STOR forskel. Og det med power, med den strømfosyning som den JVC har, har den langt fra nok med power. Den kan slet ikke levere nok strøm til alle kanaler ved fuld styrke...
Et super godt fingerpeg når man vælger forstærker er vægt. Des tungere des bedre strømforsyning, og dermed power. Det er naturligvis ikke det eneste skal lige siges!!!
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 22:52

SLUDDER !!!

JVC'en kører med en hel anden type strømforsyning, og derfor har den power ! ..og fylder mindre.

Og udover at den selvfølgelig skal give et ordentlig lydbillede sammen med nogle gode højttalere, så er det features man vælger ud fra, fx. at den kan konvertere alle signaler til hdmi.

Men det bliver vi jo nok ikke enige om.

Jeg synes ros485 skal prøve forstærkeren - og vælge ud fra det.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Og udover at den selvfølgelig skal give et ordentlig lydbillede sammen med nogle gode højttalere, så er det features man vælger ud fra, fx. at den kan konvertere alle signaler til hdmi.

Det kræver jo at "man" reelt har brug for de features.

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 23:04
Til hver en tid vil en denon eller marantz til ca. 5k være langt overlegn på lyd end en JVC til den pris. Det må du da være enig med mig i...
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 23:05

Oprindeligt skrevet af AV PrecisionDet kræver jo at man reelt har brug for de features.[/QUOTE AV PrecisionDet kræver jo at man reelt har brug for de features.[/QUOTE skrev:

Jeg tror ikke på at "man" ikke vælger receiver uden at have et

Jeg tror ikke på at "man" ikke vælger receiver uden at have et antal features i tankerne. Men jeg kan jo tage fejl
ros485 skriver bla. om "et kabel til tv'et" ... Det kalder jeg en feature.

 

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 23:07
Den feature med video gennemgang har alle receivere i dag stortset, så det er ikke noget JVC har specielt.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2007 kl. 23:07

Oprindeligt skrevet af Ulrikwich Ulrikwich skrev:

Til hver en tid vil en denon eller marantz til ca. 5k være langt overlegn på lyd end en JVC til den pris. Det må du da være enig med mig i...

Nej det er jeg ikke enig med dig i - så havde jeg jo nok købt noget andet end JVC'en 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu