recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedring af Pre-out/Main-in på NAD M3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbedring af Pre-out/Main-in på NAD M3

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 08:09
Tweaky: De medfølgende bøjler er for det første slet ikke isolerede, og giver ret dårlig lyd. Hvordan mener du, at jeg skal bruge det medfølgende bøjler, mellem DAC og M3?
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 00:52
Hegel laver nogle vanvittige gode DAC´s, giv dem et lyt de giver et kæmpe hørebart løft.
Dacmagic er efter min mening temmelig op reklameret, også selvom de ikke er specielt dyre er de fuldstændige værdiløse for de tilføjer intet.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 22:42
Hvis du vil bruge pre i DAC'en, så fra preout på DAC til Main-In på M3'eren. Intet andet !

Hvis du bruger M3'erens forforstærker, så XLR fra DAC til M3 og naturligvis det QED du har siddende M3'eren i forvejen. Hvorfor egentlig ikke bare bruge medfølgende bøjler her ?
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 22:33
Men skal den så ikke forbindes både med Main-in vha. RCA, så den bliver forforstærker, og så efterfølgende med XLR, så M3, har en kilde at spille fra?

Så det er 4 kabler i alt.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 22:08
Lydmæssigt synes jeg at det giver bedst resultat via XLR og så slå den variable udgang fra på DAC'en.

Men ja, hvis den skal bruges som aktiv preamp, så er det med RCA den skal forbindes til Main-In på M3'eren.
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 20:20
Nu har jeg kigget nærmere på NADs M51, og kan se den kan bruges som forforstærker til min M3, kan den forbindelse skabes vha. XLR? eller er det kun med RCA.

Det er vel Main-in der skal være i M3, og Pre-out enden, der skal i M51 i ubalanceret audio out, men bliver min XLR forbindelse mellem DAC og M3 så overflødig, eller skal jeg stadig bruge den, som forbindelse mellem DAC og M3, i tilfælge af at jeg anskaffer mig en M51.


Redigeret af Portuz - 24-Februar-2013 kl. 20:37
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 18:57
Rega Dac er også god og bedre end Dacmagic. Koster 5500kr.
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 13:29
Jo den er jeg med på, men så kaster jeg hellere 3000 ekstra efter NAD DAC. Efter hvad jeg kan læse mig frem til på nettet, er den alle pengene værd.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 13:15
Som Klaus skrev. Det var for at kunne høre hvor stor en forskel det vil gøre !
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 11:34
Hvis jeg skulle skifte DAC, finder jeg NADs M51 mest tiltalende. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Portuz Portuz skrev:

Så det kan faktisk betale sig, at skifte til Van den huls The Link?


Nej, men smid du bare 350 kroner efter dem, så kommer jeg forbi en dag og laver en blindtest med dine nye og dine gamle kabler og et sæt billige kabler jeg har på hylden.. Kan du ikke høre forskel sy bytter vi og jeg tager dine nye kabler med hjem.

Oprindeligt skrevet af Portuz Portuz skrev:


Cambridge 851C ser nu lækker ud, men synes det er lidt åndssvagt, eftersom jeg slet ikke bruger CD'er.


Det var nok mest for at du kunne få en ide om, hvor stor forskellen kan være.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Portuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Storkøbenhavn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Portuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 11:07
Så det kan faktisk betale sig, at skifte til Van den huls The Link?

Cambridge 851C ser nu lækker ud, men synes det er lidt åndssvagt, eftersom jeg slet ikke bruger CD'er. Findes der ikke bedre alternativer, når det nu kun er DAC'en det handler om.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu