recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedring af WiFi signal i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbedring af WiFi signal i hjemmet

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

Jeg havde et lignende problem, som jeg løste således.

Dlink DiR-615 sat op som trådløs router med WPA2 personal krypetering
Airport express er forbundet med kabel og sat op med med samme SSID navn, samme krypeting og passcode. Airport expressen er sat op som roaming. Dvs. at det er Dlink der tildeler DHCP adresser.

Det tog mig timer at få det til at fungere indtil jeg gav Expressen det samme SSID som DLink, så virkede det hele, og diverse iphones, laptops og iPads skifter nu automatisk alt efter hvor man er i huset.

Det burde også være muligt at gøre sådan med 2 Dlink routere

hvis jeg nu ikke får det til at virke med de 2 dlink router så vil du mene at hvis jeg skifter den ene router ud(dlink dir 615) med en airport express, så vil min macbook, Ipad, Iphone skifte automatisk mellem de 2.?
Det er mest min macbook pro der har svært ved finde wifi automatisk.
Mvh
Aouer
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 21:30
Kun hvis Airport'en forbindes til din Dlink med et kabel. Airport Express kan kun extende et WIFI netværk, hvis den sidder til routeren via LAN eller hvis routeren er en Airport Extreme.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 21:37
Ja det mener jeg helt bestemt, som sagt har jeg en DLink DIR 615 og så en Airport express der er sat op til at forlænge rækkevidden og det virkert næsten perfekt. Jeg har valgt at trække et kabel til Aiport Expressen da der er 1 apple tv, og et TV der streamer Netflix via den.

Jeg slås stadigvæk lidt med Airplay der godt nok virker på tværs af de 2, men forbindelsen til airplay højteleren hopper af når iPhone skifter mellem de 2 når jeg bevæger mig rundt i huset.

Men efter jeg fik sat det rigtigt op, kan alle tilgå NAS som sidder på Dlink'en

Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Kun hvis Airport'en forbindes til din Dlink med et kabel. Airport Express kan kun extende et WIFI netværk, hvis den sidder til routeren via LAN eller hvis routeren er en Airport Extreme.


Er du helt sikker på det ?

Den har en mulighed der hedder "udvid et trådløst netværk" problemet er så blot at du ikke både kan få 5 og 2,4 GHz

Jeg mener bestem at det virkede hos mig indtil jeg fik taget mig sammen til at få trukket et kabel
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 21:45
Ok lyder godt, men der hvor airport skal stå, der skal jeg bruge 3 kabel forbindelser, så kan jeg koble en switch til airporten?
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 22:05
Nogle routere tilbyder også mulighed for, at skrue op for signalstyrken. Ofte står de kun til halv styrke, så det er muligt, at få bedre Wi-Fi dækning ved, at skrue op.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Ok lyder godt, men der hvor airport skal stå, der skal jeg bruge 3 kabel forbindelser, så kan jeg koble en switch til airporten?


Det er jeg faktisk i tvivl om, umiddelbart burde du kunne sætte en swith mellem DlInk og aiport, så du får flg:

Internet --> DLink --> Kabel 1 --> Switch --> Kabel 2 --> Airport Express

Hvor Kabel 1 er det lange kabel, og husk at det skal være gigabit CAT 6

Men som sagt er jeg ikke 100% sikker på at det virker med en switch i mellem, men i teorien burde det vel gøre det - jeg er dog ikke netværks haj, så der lidt gætteri involveret.

Hvis det er fuldstændigt umuligt at trække et kabel, kan du overveje powerline (netværk via stikkontakten), men det er stadigt et kompromis.

Fik lige læst din oprindelige besked, og med en NAS og andet i den fjerne end, vil du få problemer med en trådløs forlængelse af netværket, jeg vil næsten sige det SKAL kables.

Redigeret af orm08 - 21-Oktober-2012 kl. 22:33
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 23:02
Alt filmStream køre kabel, Nas sat sammen med Dlink 655 (router 1), det er kun ipad, iphone, sonos og macbook der køre wifi,
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 23:46
Hej

Hvis du ikke kan få det til at virke med de to D-link får du det heller ikke til at virke med en d-link og en airport da det udstyr du har understøtter funktionen fuldt ud!

Se bort fra at det skal være et Cat6 kabel da cat 5e understøtter 100 Mbit fuldt ud (det er max hastighed for din 615'er (Btw undertøtter cat 5e også 1000 Mbit))

Det du skal gøre er som der er beskrevet i 2. og 4. svar til OP. Det er vigtigt at dine trådløse enheder "ser" det samme netværk. Samme SSID, krypteringsform, kode og netværksstandard. 

Jeg kan ikke se SSID for din 655 på dine screenshots men det er "dlink" på din 615'er desuden kan jeg heller ikke se krypteringsform men den skal være Auto (wpa/wpa2) psk for at være tilsvarende din 615'er (jeg ville dog nok vælge enten wpa psk eller wpa2 psk på begge for ikke at skabe yderligere forvirring på dine enheder (wpa/wpa2)) Desuden kan jeg heller ikke se koden (psk) men den skal naturligvis også være ens.

For at fjerne enhver tvivl: træk et kabel mellem de to dlink's forlad dig ikke på en trådløs forbindelse!

Hvis du har gjort ovenstående og med "logge ind hele tiden" mener at du bliver bedt om at indtaste kode til netværket, er det nok snarere problemet at computeren ikke gemmer netværket i foretrukne eller kendte netværk end at netværket er forkert opsat.

Mvh BS
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 12:39
Jeg har udført alt som beskrevet i sidste tråd, men jeg tror mit fejl ligger i at den nye dlink 615 er koblet på efter en switch, kan det være det.?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 12:39
Nej.

BS
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 12:47
Må op på hesten igen?
BS vil du prøve at hjælpe over teamwiever senere?
Mvh aouer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu