|
Forbind VHS til smart tv |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Vil du ikke gerne bruge 5 min på at følge med i trådene inden du svarer. ![]() Der er linket til manualen, hvor der står composite angivet på tv'et. Men trådstarter har kun et "composite til scart" og ikke et "scart til composite" kabel.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det kabel du har med composit burde virke.
Den gule er video. Den skal i den øverste på av indgangen på tv. Mener den er grøn. Den røde og hvide er lyd. De skal i de nederste på av indgangen. Mener også at de er røde og hvide. Så skal du ind i tv'ets menu og sætte av indgang til composit. |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
Så vidt jeg kan se, skal du bruge et "specielt stik til Composit:
Det originale Samsung stik er dette: https://www.av-cables.dk/composite-adap-kabel/composite-component-phono-adapter-til-samsung-led-tv.html Om du kan bruge dette ved jeg ikke, men det ligner meget stikket fra Samsung. Men ring evt. til AV-Cables: https://www.av-cables.dk/composite-adap-kabel/3-5mm-minijack-han-3-x-rca-phono-hun.html Og så burde du også skulle bruge dette: https://www.av-cables.dk/composite-til-scart/ Men igen, hvis du ikke bruger VHS delen, ville jeg ikke bruge penge på kabler, men køb en BluRay i stedet for. Og i fremtiden kan du købe BluRay film som vil give et meget bedre billede på dit nye TV. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Så vidt jeg kan se er hans tv et series 6 og ifølge manualen skulle det have et standard composite stik - se side 26. PS - dine links virker ikke...
Redigeret af Cyberguyen - 31-December-2015 kl. 12:48 |
||
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
|
Det har du ret i. Mann skal lære at læse Samsungs manualer. |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Men er det ikke et standard komposit kabel trådstarter har?
Det stik han beskriver med gult stik. Man behøver ikke et originalt stik. |
||
![]() |
||
|
Jeg tror at det er et composite indgangs stik til scart og ikke et udgangsstik fra scart.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Så er det lodde kolben eller et nyt stik. 😀
|
||
![]() |
||
sunebrodersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 16 |
|
Hej alle,
Godt nytår! Og tak for de mange kommentarer. Jeg er blevet lidt klogere nu, og planen er at forsøge at lodde på det gamle stik - så kryds fingre. Jeg vender tilbage med resultatet. Mange tak for hjælpen so far /Sune
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Du kan jo også bruge RF udgangen på maskinen. Der vil næppe kunne ses forskel på den og Composite. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
sunebrodersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 16 |
|
@radiomanden
Men sender RF out ikke kun et analogt signal - tænker at tv'et kun kan forstå DVB eller hvordan?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Der sendes et signal fra den på en UHF kanal et sted fra K 32 til 36, lige deromkring, så søg i det område. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |