|
Forbind VHS til smart tv |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil du ikke gerne bruge 5 min på at følge med i trådene inden du svarer. Der er linket til manualen, hvor der står composite angivet på tv'et. Men trådstarter har kun et "composite til scart" og ikke et "scart til composite" kabel.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kabel du har med composit burde virke.
Den gule er video. Den skal i den øverste på av indgangen på tv. Mener den er grøn. Den røde og hvide er lyd. De skal i de nederste på av indgangen. Mener også at de er røde og hvide. Så skal du ind i tv'ets menu og sætte av indgang til composit. |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så vidt jeg kan se, skal du bruge et "specielt stik til Composit:
Det originale Samsung stik er dette: https://www.av-cables.dk/composite-adap-kabel/composite-component-phono-adapter-til-samsung-led-tv.html Om du kan bruge dette ved jeg ikke, men det ligner meget stikket fra Samsung. Men ring evt. til AV-Cables: https://www.av-cables.dk/composite-adap-kabel/3-5mm-minijack-han-3-x-rca-phono-hun.html Og så burde du også skulle bruge dette: https://www.av-cables.dk/composite-til-scart/ Men igen, hvis du ikke bruger VHS delen, ville jeg ikke bruge penge på kabler, men køb en BluRay i stedet for. Og i fremtiden kan du købe BluRay film som vil give et meget bedre billede på dit nye TV. |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så vidt jeg kan se er hans tv et series 6 og ifølge manualen skulle det have et standard composite stik - se side 26. PS - dine links virker ikke...
Redigeret af Cyberguyen - 31-December-2015 kl. 12:48 |
||
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har du ret i. Mann skal lære at læse Samsungs manualer. |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men er det ikke et standard komposit kabel trådstarter har?
Det stik han beskriver med gult stik. Man behøver ikke et originalt stik. |
||
Cyberguyen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror at det er et composite indgangs stik til scart og ikke et udgangsstik fra scart.
|
||
|
||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er det lodde kolben eller et nyt stik. 😀
|
||
sunebrodersen
Ny bruger Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej alle,
Godt nytår! Og tak for de mange kommentarer. Jeg er blevet lidt klogere nu, og planen er at forsøge at lodde på det gamle stik - så kryds fingre. Jeg vender tilbage med resultatet. Mange tak for hjælpen so far /Sune
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan jo også bruge RF udgangen på maskinen. Der vil næppe kunne ses forskel på den og Composite. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
sunebrodersen
Ny bruger Oprettet: 30-Maj-2007 Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@radiomanden
Men sender RF out ikke kun et analogt signal - tænker at tv'et kun kan forstå DVB eller hvordan?
|
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der sendes et signal fra den på en UHF kanal et sted fra K 32 til 36, lige deromkring, så søg i det område. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |