recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbinde enheder TV, Surround og Chrome Cast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbinde enheder TV, Surround og Chrome Cast

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 19:07

Hvad skal der så være med til de penge.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af LarsSSV LarsSSV skrev:

Vores ældgamle surround er afgået ved døden, og skal skiftes
Hvad var det gamle anlæg, er der fornuftige højttalere der kan genbruges?

Mvh. JørgenT
Til top
LarsSSV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Februar-2016
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSSV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 19:14
Er meget åbne, den vi har nu er en Yamaha 5:1, men det er ikke et must, hvis man kan få andet der har en lyd der er lidt bedre end den TV'et levere, og gerne med en blu ray afspiller, så er det helt fint.

Når man ikke er inde i HiFi universet, så er det meget og forholde sig til Smile 
Til top
LarsSSV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSSV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 19:15
Jeg er ret sikker på de gamle kan bruges igen, det er med 4 satellit højtaler, center højtaler og subwoofer.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 19:31

Jeg er ret sikker på de gamle kan bruges igen, det er med 4 satellit højtaler, center højtaler og subwoofer.
Der er mange der opgraderer til ATMOS i øjeblikket, så der er et pænt udbud af let brugte receivere/anlæg til en god pris.
Og så evt. en ny Blu-Ray afspiller ved siden af.

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 22-Februar-2016 kl. 19:32
Til top
LarsSSV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSSV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 20:00
Takker :) - vil prøve og kigge en tur på dba og gul og gratis og se hvad der er.
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 20:39
Nu kan jeg ikke lige umiddelbart se hvilken receiver det er (altså hvor ny den er), men så vidt jeg kan se er højttalerne fra Dali's Concept-serie, som er ganske hæderlig: http://www.dba.dk/denon-surround-anlaeg-1-r/id-1022325580/

Det er i hvert fald en mulighed, og Bluray-afspillere er ikke nødvendigvis specielt dyre.

Redigeret af HenrikStevn - 22-Februar-2016 kl. 20:40
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 23:19

Tak for alle jeres svar Smile - jeg skulle måske have været lidt mere uddybende. Vi ser ikke så meget TV og kun lidt musik
TV'et er et LG model 42LD550N.

Må jeg være ærlig, når du ikke er interesseret i at kaste flere penge efter lyd, så gå enten efter en soundbar (som nok kunne være ideelt for jer), eller brugt "rigtig" surround. Det i har kig på lige nu er noget (ja undskyld mig) billigt lort. lyden er tynd, intet af systemet kan rigtigt genbruges når elektronikken igen brænder af og elektronikken er der ikke rigtigt råd til at bygge noget godt af til den pris.

Vi i købe brugt, så handler det meget om at have is i maven, finde de rigtige produkter og så ellers at det rigtige udbud er der.

Skulle jeg rådgive jer, blev det en nyere brugt surroundreceiver (jeres tv har ikke ARC, så det kan ikke lukke lyden ned i en receiver via HDMI. Dermed er i begrænset til at få lyden ned via toslink (optisk kabel) og så ellers styre receiveren via HDMI-CEC (kommunikation frem og tilbage mellem enheder).
Til receiveren sætter i et par gode stereohøjttalere og måske senere en center. Det vil ikke give "diskantlyd hele vejen rundt" som det i har kig på, men meget meget mere fra fronterne og centeren.
Jeg taler her ikke om store gulvhøjttalere, selv mindre reolhøjttalere ville kunne gøre det.

Konkrete anbefalinger til brugt (lige nu, det kan være at det har ændret sig om en uge!):

Brugte højttalere, her er der både små diskrete fronter og en center.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=144937&title=s-30-dls-hjttalere-dynaudio-stander3
Jeg har selv fronterne i mit køkken, de er altså forrygende.

Slimline receiver:
http://www.dba.dk/marantz-nr1604-surround-rec/id-1022325930/
Marantz NR1604, to generationer "gammel" og en rimelig besparelse i forhold til en 1606 der er dette års udgave.
Fordele: en masse.
Bagdele: ingen trådløs netværk
Manden har to til salg, absolut ikke en ublu pris, men man kunne jo altid prøve at klemme prisen lidt.

Ja, jeg har lige revet jeres budget i stykker, men til gengæld har jeg også rykket jeres oplevelse ti klasser opad. En receiver der - hvis du kobler den på netværk - tilbyder fjernbetjenings-app, lyd i to zoner (hvem sagde lyd i køkkenet?), spotify, netværksradio osv osv.
Det kunne jo være at i kom til at lytte meget mere til musik, ved at få en bedre lyd at lytte til?

Klaus

Redigeret af KlausDM - 22-Februar-2016 kl. 23:20
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 10:07
Det er bare så rigtigt Klaus
Til top
LarsSSV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSSV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 16:45
Hej Klaus

Du ødelægger bestemt ikke noget, tværtimod Smile

Som sagt så er jeg ikke ret godt inde i HiFi verdenen, jeg er uddannet IT tekniker og ved at man skal spørge om råd ved dem som har forstand på det, for man kan ikke vide alt. Det var derfor jeg spurgte her Smile.
Jeg har fået nogle særdeles kvalificerede svar, og ved også hvad jeg skal arbejde ud efter nu. 

Efter at have læst jeres indlæg, er jeg blevet rigtig meget klogere, og har også været ved at kigge, men ikke lige fundet noget. Men er ret sikker på at det bliver en god brugt receiver som i har anbefalet, istedet for at købe noget nyt og dårligere.

Jeg har været ved at teste lidt, og de højtalere som vi har, de virker fint og spiller også godt, de er fra et Yamaha anlæg.

Igen tak for alle jeres input og svar, det har givet rigtig meget Smile - og skulle i støde på en der har noget godt kram til salg, så link gerne Smile

Bedste hilsner

Lars
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 17:00

......
og skulle i støde på en der har noget godt kram til salg, så link gerne Smile
Ved køb/salg af apparater i den størrelse er det en fordel at oplyse en ca. bopæl. 
Det gør beslutning om bese/afhente nemmere. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
LarsSSV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSSV Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 19:06
Yeps vi bor i Brædstrup, næsten lige midt i Jydeland
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu