recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbinde HDMI-kilder til både TV og projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbinde HDMI-kilder til både TV og projektor

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbinde HDMI-kilder til både TV og projektor
    Sendt: 25-April-2010 kl. 19:27
Hej.

Nu er jeg ikke den store haj til dette her så derfor jeg søger råd hos jer, problemet er at jeg har ps3 , en popcorn a-200 sat til mit tv via Hdmi begge to, det er så godt nok , problemet er bare når jeg skal se film på projektoren hvor jeg trukket et langt hdmi kabel hen til tv'et

så når jeg skal se se egne film lagt ned på a-popcorn på projektoren så skal jeg bytte hdmi stik hele tiden , det samme gælder hvis jeg skal spille ps3 på projektor så igen tage hdmi kablet ud af ps3 og sætte projektor kablet i , er der en mulighed med alt dette ?

både popcorn a-200 , ps3 og projektor har kun 1 hdmi udgang.

med andre ord hvis jeg kun skulle bruge tv og ikke projektor havde jeg ingen problemer , men er rart kunne se film, spille på sin projektor , bare surt skulle skifte hele tiden.

Tongue

mvh Kim.

Redigeret af skyeagle - 25-April-2010 kl. 19:28
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 19:30

Har du overvejet en HDMI Switch med 2 udgange.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 19:42
Sådan en her skulle kunne gøre det :
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 19:42
Tak for dit svar.

Ja men jeg har svært ved at oveskue hvordan jeg får det hele til at spille sammen.

Jeg har en ps3 og en popcorn a-200 som er sat til mit tv nu , begge disse har kun 1 HDMI udgang hver som jeg sætter i tv'et mange HDMI indgange,  men ps3 og popcorn ville jeg gerne sætte til Projektore som hænger på væggen længere væk , projektoren har også kun 1 HDMI indgang,  ville en HDMI switch med 2 udgange være nok så ?

Hvis jeg altså gerne vil have forbundet ps3, popcorn til både tv og projektor samtidig så jeg ikke skal skifte HDMI kablet rundt hele tiden, eller skal jeg så have købe flere HDMI switch hvis det skulle kunne lade sig gøre?
Smile
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 19:45

Med en Svitch med flere Outputs, så skal der jo ikke flyttes på nogen kabler, så de kan trække permanent.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 19:49
ah nok sådan en der er min løsning, og sikkert også den billigste , tak til JAYCAY og RADIOMANDEN

Tongue  vil kigge på den næmere
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 20:45
øh skal lige forstå denne her rigtigt http://www.av-connection.dk/?PGr=2273&ML=434
er det rigtig hvis jeg kører ps3+popcorn i 1 af de 4 indgange , så derefter 1 udgang til tv'et , og 1 udgang til projektoren ??

kan ikke se andre muligheder men er jo heller ikke den der så meget forstand på disse ting.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 20:50

Som der står:  Det er muligt at vælge en forskellig kilde til hvert TV/projektor, og hvert apparat kan sendes ud på begge modtager TV, men ikke samtidigt da HDMI switch'en ikke har indbygget nogen splitter-funktion. Omskiftningen foregår let via en trykknap på fronten af omskifteren eller via den medfølgende fjernbetjening. Så det er lige til.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 20:53
så har jeg vel forstået det rigtigt går jeg ud fra, jeg ville bare lige være sikker Radiomanden,  jeg skal have en med 2 HDMI udgangen og kan ikke nøjes med 1 , men så skulle mit problem også være løst , så mangler jeg bare lyden som skal løses , men det har jeg heldigvis styr på. 

Er rart med nogle som dig som er så hjælpsom , takker.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 20:58

Der kan du jo via Toslink eller Coax føre lyden fra enhederne til Reciveren. Alternativt enhederne til Reciver meed HDMI, og fra Recivern til Switch og så til TV og Projector, så der er muligheder.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 21:04
Smile ja der flere muligheder der
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af JayKay JayKay skrev:

Sådan en her skulle kunne gøre det :
Vil blot lige tilføje at jeg anvender præcis den der, og den virker glimragende.

Så længe man husker hvor remoten er.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu