|
Forbindelse af effekt forstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Nikolai Nielsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2013 Sted: Padborg Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2013 kl. 20:33 |
Hej.
Håber at jeg har lagt indlægget det korrekte sted. Jeg står i den situation at jeg lige har bestilt en Cerwin Vega CXA 10 til mine fronthøjttalere. Formålet med den er, at jeg gerne vil forbinde mine front højre + ventre højttalere til den nye effektforstærker gennem min nuværende surroundforstærker. Min surroundforstærker er en Onkyo TX SR508, hvilket jeg er sikker på ikke er optimal, men det er hvad jeg nu har. Onkyo TX SR508: http://www.procinema.hu/termekkepek/onkyo-tx-sr508-7-1-es-ha zimozi-receiver_mod2_big.jpg CW CXA 10: http://www.cerwinvega.com/images/Products/cxa/cxa_10_back.jp g Hvordan forbinder jeg dem bedst så jeg har stereo i mine fronthøjttalere? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da du ikke har pre out på frontkanalerne på din surroundforstærker bliver det noget svært......
Klaus |
|
![]() |
|
Nikolai Nielsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2013 Sted: Padborg Status: Offline Point: 6 |
Noget som kan ordnes på noget måde med min nuværende forstærker, eller skal jeg have ny?
|
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
mit svar vil umildbart være at du ikke kan slutte den til din reciver sorry
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Kort sagt så kan du ikke gøre det direkte, det vil kræve noget fusk for at dæmpe højttaler udgangssignalet på din onkyo så meget at det kan sættes til indgangen på din effektforstærker. Det er dog ikke nogen optimal løsning og jeg har ikke lige et link liggende til sådan en dæmper/konverter.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19863 |
Du skal - hvis du absolut vil bruge den der CV forstærker - have en anden forforstærker.
Måske vil det nok være bedst at du får nogen til at råde dig, med hensyn til køb af udstyr, så du ikke laver endnu et fejlkøb. Klaus |
|
![]() |
|
Onkyo forstærkeren har jeg haft længe og har ikke kostet mig det vilde, så det overlever jeg nok.
Nogen som kan komme med et forslag til en evt. erstatning af min Onkyo forstærker? Skal være 5.1. Prismæssigt, helst i den lave ende, uden at der går helt kineser plast i den.
Redigeret af Nikolai Nielsen - 15-Februar-2013 kl. 21:38 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
I princippet kunne sådan en her bruges http://dx.com/p/car-high-to-low-impedance-converter-adapter-110022 jeg vil dog ikke stå inde for kvaliteten af den for har aldrig selv prøvet den. Men uanset hvad vil der være et vis tab i lydkvalitet.
|
|
|
|
![]() |
|
Det kunne være en midlertidig løsning.
|
|
![]() |
|
Men hvilke højttalere er det lige som du har?
|
|
|
|
![]() |
|
2 x CV XLS 215
|
|
![]() |
|
Blev foreslået denne på et andet forum: http://www.dustinhome.dk/product/5010655968/yamaha-rx-v771-7-2-hdmi-black/
Redigeret af Nikolai Nielsen - 15-Februar-2013 kl. 22:42 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |