recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbindelse fra HTPC til LCD-fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbindelse fra HTPC til LCD-fjernsyn

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbindelse fra HTPC til LCD-fjernsyn
    Sendt: 31-December-2006 kl. 15:40
Hej, jeg er ved at bygge en HTPC maskine, men er i tvivl om hvordan jeg skal forbinde systemet til mit fjernsyn, et Samsung LE37S71B, der har HDMI, VGA,S-video og komponent-forbindelser. Forbindelsen kommer fra et Geforce 7800GS, der har DVI,VGA og S-video. Umiddelbart hælder jeg til DVI->HDMI, men i manualen for fjernsynet står "Do not attempt to connect the HDMI/DVI connector to a PC or Laptop Graphics Card.(This will result in a blank screen being displayed)". Jeg har så læst på diverse fora, at det muligvis bare er et spørgsmål om at stille opløsningen på HTPC'en korrekt, og så virker det. Er der nogle der ved mere om dette, eller kan foreslå en anden løsning, her tænker jeg også på understøttelse af 720P og 1080i. Håber I har nogle ideer.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 17:24
VGA i 1360x768 er formentlig det bedste for dig, da det giver 1:1 pixelmapping.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2006 kl. 20:42

jeg har også et samsung le32r51 og fra mit gforce 6600 køre jeg dvi -hdmi til mit tv det går fint.. du skal bare bruge god kvalitet kabel, da mit ikke ville være med til de billige...

Jeg køre dog 720p kan også vælge 1080i men den kan ikke klare det i fuldpixel opløsning, hvorfor det skal nedscaleres i 720p til 1200x684 pixels for at få det hele med.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 13:04

Hvorfor ikke bare køre vga?

Jeg køre vga til mit Samsung M71. Funger ganske glimragende!

Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 13:22
Er det ikke ret billedkvalitetsmæssigt bedst at køre en digital forbindelse? Er der ikke også bedst at bruge en indgang der understøtter 720p/1080i?
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 13:27

Hos mig gør det reelt ikke den store forskel om jeg køre DVI ->hdmi eller DVI ->VGA

Jeg kan ikke se forskel på min skærm. udover den forskel som der er i opløsningen.

/kenp

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 13:27

Forskellen i analogt VGA eller digital DVI, den mener jeg ikke retfærdiggøre de problemer man evt. har/kan med DVI-HDMI osv. Opløsningsmæssigt er der som sådan ikke den store forskel på det hvis du bruger 720p eller 768 i f.eks et medie center. Men forskellen er enorm, når du er i selve Windows, for 720p er ikke en "native" computer opløsning.

Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2007 kl. 20:13
Tak for hjælpen. Jeg har købt en dvi-hdmi kabel, og det virker fint.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu