recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbindelse fra PC til LCD TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbindelse fra PC til LCD TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 959
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbindelse fra PC til LCD TV
    Sendt: 29-November-2004 kl. 22:53

Hej Jeg har netop anskaffet mig en fikst lille 15 tommer LCD tv til mit kontor. Min pc er udstyret med mulighed for 2 monitorer, desuden er der s-video udgang samt Composite udgang. Tv-et kan alle 3 dele. hvilken udgang skal jeg bruge, pc er udstyret med tv-kort og der antennesignal på bruges pt på min alm monitor.Hvad får jeg op på tvet. Hvis jeg f.eks anvender s-video vil den blot kopiere skærmbilledet fra det jeg laver på pc eller kan jeg trække på antennesignalet fra pc? Jeg formoder at hvis jeg sætter det til monitor udgang 2 kan jeg anvende Tv-et som en monitor og derved bruge det indbyggede tv-kort. XP understøtter brug af 2 monitorer har dog ingen erfaring med dette og er lidt nervøs for hvad der kune opstå af problemer. TV-et er anvendligt som pc-monitor.

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 12:44
Er der virkelig ingen der har erfaring med dette??
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10477
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 13:40
Du skriver, at TVet kan alle tre dele, men S-video og composite er kun to. Hvad er den tredie? Hvis det er VGA er det bare med at koble skærmkablet imellem PC og TV. Det giver det bedste billede. Der er ingen antenneudgang på TV kortet i PCen, men muligvis video-out.   Brug i så fald denne hvis der ikke er VGA tilslutning. Grafikkortets TV-out er sidste løsning, som jeg ikke tror du bliver tilfreds med.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 13:56

Muligvis er jeg ikke helt med. Tv-et har indgang for s-video , composite og en pc indgang (samme stik som med monitorer) På  pc er er stik til 2 monitorer , s-video og cinch . Begge stik fra pc skulle være VGA. Men hvad får jeg ud af at tilslutte til VGA kommer tv-et til at virke som en ekstra monitor og kan jeg så bruge de 2 monitorer uafhængigt af hinanden, eller er der det samme på begge monitorer?

Alle stik sidder i grafikkortet på pc.

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 14:03

Jeg har aldrig haft to monitorer tilsluttet min PC, så derfor er mit svar med forbehold.

Jeg vil tro, at du får samme billede på begge og ikke kan bruge de to monitorer uafhængigt af hinanden. På den anden side - hvis dit grafikkort har to VGA udgange må der være en mulighed for at sætte det op til to monitorer. Dette gøres fra kontrolpanelet - skærm.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 15:01
Tak for dit svar, mit grafikkort som sagt 2 vga udgange og inde i kontrolpanelet under skærm kan men opsætte 2 skærme, men fidusen går jo af det hvis man ikke kan betjene dem uafhængigt af hinanden. f.eks tv til LCD tv-et og tekstbehandling på den anden skærm. Muligvis kan man kun skifte frem og tilbage det må komme an på en prøve.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2004 kl. 12:56

Så nu har jeg sat tv-et til i den anden VGA udgang på PC. Efter lidt nørkleri med indstillinger kan jeg nu følgende.(udvidet skriverbords tilstand) Åben diverse programmer og flytte dem over på den sekundære skærm(tv-et) og også arbejde med dem musen følger med over.Men mit hovedformål er ikke opfyldt, nemlig at anvende pc-ens tv-kort på sekundær skærm og lave noget andet på primærskærm.

Når jeg flytter tv-billedet fra primær til sekundær får jeg kun en sort kasse, hvorfor ved jeg ikke alt andet kan flyttes, så vis der er nogen som kan klare den, må de meget gerne svare. PC er en Medion. Men det er alligevel smart at man kan rode med flere ting på en gang, man kunne selvfølgelig se tv på primær skærm og så lave tekstbehandling eller internet på sekundær skærm, men det var ikke lige meningen med det.

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2004 kl. 13:40
Hvad er meningen med at flytte TV billedet over til skærm nr. 2. Denne har jo selv indbygget tuner ifølge din oprindelige tråd, så hvorfor ikke bare sætte antennekablet direkte i denne? Jeg kan ikke se fordelen i, at det er PCens Tv-kort der skal bruges som tuner.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2004 kl. 14:39

Tja jeg havde en formodning at VGA signalet fra PC til Tv-et vil være bedre end alm antennesignal, endelig er det også et kabelproblem, jeg skal jo så bruge 2 antennekabler, et til tv-et og et til pc vil gerne kunne bruge grabber funktionen og de mange andre funktioner som er på det tv-kort som er i pc. Iøvrigt er der også koblet en video på. jeg kunne selvfølgelig bruge videons tuner via scart, men så skal man jo snart havde alt tændt og strøm koster jo også penge.

Jeg  ved godt at man købe stik som deler antennesignalet i 2 men jeg syntes det tærer på kvaliteten, men det er måske bare det delestik jeg har pt.

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2004 kl. 21:58
Hvis du ikke får noget op på den anden skærm, kan det være at dine indstillinger under avanceret - display ikke står rigtigt, på ATI er der under skærmene f.eks. hvis du har en monitor og et tv eller panel, finder du en prik og to små skærme på hinanden, der kan du stille hvilken måde skærmene skal opføre sig på - hvis du under tv'et trykker på firkanten med den cirklen vil dit tv få billedet vist, mens pc'en skærmvisningsareal (på min laptop) bliver en hel del mindre, til gengæld vil dit tv vise billedet fint - håber du kan udrede hvad jeg mener og det hjælper dig.

Redigeret af Benu
Den Ben
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu