M.Plesner skrev:
Så skulle mit nye P42G20E gerne komme med posten imorgen - herligt!
Til dette skal forbindes:
PS3, receiver (Marantz 7002) og dvd afspiller (Marantz 7001).
Er det smartest at fører hdmi kabler fra dvd og PS3 til receiver og så et hdmi kabel op til tvet? Hvis jeg gør det på denne måde, vil jeg vel ikke kunne høre musik fra computeren gennem receiveren, mens jeg foreksempel spiller Tekken med drengene?
Så jeg tænkte på, at fører et hdmi kabel fra dvd til receiver. Et hdmi kabel fra PS3 til fjernsyn og et hdmi kabel fra receiver til fjernsyn - her indgang med standard 1.4. På denne måde vil jeg stadig kunne spille PS3 uden lyd, men hører musik fra dvd, computer osv gennem receiveren mens jeg spiller. Når jeg så gerne vil høre lyden fra spil (PS3), kan jeg vel slå den over på hdmi indgangen med 1.4 Eller er jeg helt forkert på den?
Hvis jeg gør det på denne måde, vil der så være inputlag, hvis jeg foreksempel spiller guitar hero?
Ved ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare det, men håber det er til at forstå.
|
Jeg ville føre et HDMI kabel fra henholdsvis PS3 og DVD til receiveren og derefter et HDMI fra receiver til fjernsyn. Du skulle være i stand til at konfigurere din receiver til at tage billedet fra PS3erens HDMI og lyden fra DVDens HDMI. Optionelt kan forbinde receiver og DVD med yderligere et optisk kabel eller lignende, så vil du helt sikkert kunne spille PS3 med DVD-lyd.
Hvis du fører HDMI-kablet fra PS3eren uden om receiveren og går direkte til fjernsynet du jo glip af surround sound! Det bringer mig dog til det altovervejende spørgsmål; hvorfor vil du dog spille PS3 uden lyd??
Håber det hjalp
/Thomas