recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbindelse til reciecver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbindelse til reciecver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Århus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2004
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbindelse til reciecver
    Sendt: 06-December-2004 kl. 12:33
Hvordan har I forbundet jeres HDD og jeres reciever, hvis I også i forvejen har en DVD-afspiller koblet til??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2004 kl. 13:05

[QUOTE=Århus]Hvordan har I forbundet jeres HDD og jeres reciever, hvis I også i forvejen har en DVD-afspiller koblet til??[/QUOTE]

Det var ikke mange oplysninger du kom med der, men jeg prøver et svar. Det kommer an på hvilken type reciver du har og hvilke muligheder du har. Er det en Surround reciver, så har du måske mulighed for at forbinde HDD via optisk eller digital indgang, har du både optisk og digital tilslutning så tilslut F.eks. HDD digital på DVD In og DVD optisk på CD In. Er det kun stereo reciver så kunne muligheden være HDD på VCR in og DVD på CD In.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2004 kl. 13:09

Oprindeligt skrevet af Århus Århus skrev:

Hvordan har I forbundet jeres HDD og jeres reciever, hvis I også i forvejen har en DVD-afspiller koblet til??

Måske et dumt spørgsmål, men hvad skal du bruge den gamle DVD afspiller til ?

Jeg har selv skrottet den gamle VHS samt DVD afspiller, da jeg fik sat min HDD afspiller op.

Til top
Århus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2004 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

[QUOTE=Århus]Hvordan har I forbundet jeres HDD og jeres reciever, hvis I også i forvejen har en DVD-afspiller koblet til??[/QUOTE]

Det var ikke mange oplysninger du kom med der, men jeg prøver et svar. Det kommer an på hvilken type reciver du har og hvilke muligheder du har. Er det en Surround reciver, så har du måske mulighed for at forbinde HDD via optisk eller digital indgang, har du både optisk og digital tilslutning så tilslut F.eks. HDD digital på DVD In og DVD optisk på CD In. Er det kun stereo reciver så kunne muligheden være HDD på VCR in og DVD på CD In.

Okay... så kommer der en uddybning... jeg har en surround sound forstærker Denon 3803 og har i forvejen en Denon 2900 kørende til DVD-indgangen på recieveren.

Til top
Århus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2004 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Århus Århus skrev:

Måske et dumt spørgsmål, men hvad skal du bruge den gamle DVD afspiller til ?

Jeg har selv skrottet den gamle VHS samt DVD afspiller, da jeg fik sat min HDD afspiller op.

Kunne ikke drømme om at skrotte min Denon 2900... den er også kun et halvt år gammel!  Den levere perfekt billede og lyd...

Redigeret af Århus
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2004 kl. 13:14

Ok

Kender ikke din DVD Denon, men kan næste gætte mig til at det er en dyr High-end maskine som kvalitets mæssigt slår alle HDD-maskinerne.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2004 kl. 13:19
Så kan du jo tilslutte HDD på DVD In og DVD på CD In. En DVD afspiller kan udemærket bruges til at afspille CDer, bruger selv en Pana S27 til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Århus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2004 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ok

Kender ikke din DVD Denon, men kan næste gætte mig til at det er en dyr High-end maskine som kvalitets mæssigt slår alle HDD-maskinerne.

Denon 2900 er denne her:

Den er netop udgået og afløst af en nyere model, men det er en herlig maskine!!! Men den kan jo ikke optage, så skal bruge en HDD'er på et tidspunkt... og der skal jo være plads til begge to.

Redigeret af Århus
Til top
Ole G Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2004 kl. 21:12

Hvis du også kører video gennem recieveren, kan du jo også bruge vcr1 eller vcr2 til formålet (både input og output, hvis det ønskes). Jeg har selv en 2803 med 2 vhs'er, 1 DVD og 1 HDD fuldt forbundne med hinanden og fjernsynet.

/Ole

Til top
Århus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2004 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Ole G Ole G skrev:

Hvis du også kører video gennem recieveren, kan du jo også bruge vcr1 eller vcr2 til formålet (både input og output, hvis det ønskes). Jeg har selv en 2803 med 2 vhs'er, 1 DVD og 1 HDD fuldt forbundne med hinanden og fjernsynet.

/Ole

Ja, men ikke over recieveren... men tak for dit forslag. jeg vil prøve mig frem med video'en først inden HDD'eren engang med tiden kommer til... når pengene til den er i hus!!!

Til top
Århus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2004 kl. 12:47
Har fundet ud af at optagere har helt deres egen indgang at boltre sig på...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu