recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbindelser / Scart til Plasma.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbindelser / Scart til Plasma.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbindelser / Scart til Plasma.
    Sendt: 07-August-2005 kl. 08:52

Hej.

For øjeblikket læser jeg alle indlæg om Plasma TV da jeg når jeg kommer hjem fra ferie vil ha' mig sådan et, jeg har været rundt om flere modeller og for øjeblikket er det Panasonic PV 500 der er det varme emne, men det kan sagtens ændre sig Men mine erfaringer på det område er altså yderst begrænset, så derfor vil jeg spørge om min Pioneer 630'er recorder som forbindes til Tv'et via Scart stik kan forbindes på andre måder til fx et panasonic PV 500, nu snakkes der meget om selector osv, men det har jeg ikke noget af da jeg er tilsluttet et fællesantenne anlæg (Galnet) her i Nyborg, eller er det bare helt på samme måde som med mit gamle CRT Sony TV ??

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2005 kl. 09:51
Nu kender jeg ikke Panasonics plasma-skærm, men i hvert fald Pioneer DVR-630 har også komponent video (YPrBr eller noget i den stil).

De fleste fladskærme har også komponent video, så mon ikke du kan (og bør) tilslutte din 630'er på denne måde? Det vil give dig mulighed for at køre Progressive Scan, hvilket - for DVD'er med film-materiale - vil give en forbedret billedkvalitet.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2005 kl. 10:02

Hej Keld.

Ok jo jeg tror at panasonic  TH-42PV500 er udstyret med komponent osv, men at forbinde 630'eren på denne måde er det i stedet for scart eller skal begge ting forbundet samtidig ?

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2005 kl. 11:26
Det kommer an på TV'et. Komponent overfører kun video, så lyden skal komme et andet sted fra. Hvis du har seperat lyd-føring til TV'et, så burde det være nok. Ellers kan det være, at TV'et kan indstilles til at tage billedet fra komponent, og lyden fra SCART.

Det kommer helt an på, hvordan TV'et er skruet sammen. RTFM.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2005 kl. 11:31
Ok Keld, tak for det, så blev jeg det klogere Ja det med lyden ved jeg ikke hvordan det TV er indrettet, men andre der har PV 500 kan måske fortælle lidt om det ?
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
Dan1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2005 kl. 13:58
Jeg tror normalt et af tv'ets scartstik er "koblet sammen" med komponent indgangen, så lyden automatisk tages fra scartstikket og billedet fra komponent hvis det er tilgængeligt. Det er i hvert fald tilfældet for mit Panasonic (CRT) fjernsyn. Under alle omstændigheder skal du tilslutte et scartkabel, hvis du vil have tv'et til at hoppe over på komponent-indgangen når du tænder recorderen. Kontrol-signalet der beder dit tv om at skifte indgang sendes kun på scart og ikke komponent kablerne, der kun sender billedinformation.
Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2005 kl. 14:08

Hej Dan1.

Takker for info, jammen så er det jo nemt altså både Komponent og scart forbindelse så hopper den automatisk over på komponent når Recorderen tændes og tager lyden fra scart, måske der i TV'ets opsætning er en eller anden menu hvor man skal fortælle TV'et at det skal være sådan, men det må vi se når det kommer i hus

Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2005 kl. 12:02

hej

der er audio ind på pana 500 så de skal bruges ved component tilst.

                          mvh  ole post

Ole Hansen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu