|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
|
Tak for dit indlæg. Du har nok ret i, at det er utålmodighed der spiller ind her. Men det er sgu svært at skulle undvære sit tv i 12 - 18 måneder. Det eneste jeg reelt kan gøre er at droppe min sag hos forbrugerklagenævnet. Det er jo også det TC håber på. Jeg havde nu ikke overvejet gruppesøgsmål. Havde helt glemt at det var indført i danmark. Med hensyn til FKN, så mente jeg med det jeg skrev, at de måske var interesseret i flere anmedlelser fra utilfredse kunder, så de måske kan tage fat på Tc og måske kan undgå at der i fremtiden kommer til at "vælte" ind med sager. For det tyder jo på at servicen hos Tc virkelig er på vej ned at pakke. Men du har måske ret i at det er FKN ikke interesseret i. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
En specifik sag eller forhandler skal ikke være årsag til, at der lægges pres på forbrugerklagenævnet. Men generelt set er der som sådan intet galt i det. Jeg synes der er alt for lange behandlingstider, og oftest for sager som umiddelbart virker ganske fundementale. Spørgsmålet er bare, om det ikke høre under justitsministeren, og det dermed er der kritikken bør rettes til.
|
||
![]() |
||
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
|
Det kunne da være en mulighed. Det hjælper jo nok ikke noget. Men det kan da aldrig skade. Men kan jo lave det som et åbent brev ang. behandlingstider og så sende det til pressen også. |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
|
Det er nu desværre sådan at jeg bliver nødt til at forholde mig til virkeligheden som den er, og TC kan ikke tage hen til Powermill og tvinge dem til at lette røven. Det var trods alt kun tre uger det tog, hvilket for mig var lang tid da jeg havde haft TV'et stående herhjemme i yderligere en uge, fordi Powermill havde ferielukket, men der er stadig ikke meget TC kunne have gjort ved det i sin tid! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Min tog de 6 uger om. Men det er ikke korrekt hvad du skriver. Hvis værkstedet ikke overholder deres ansvar så er det op til TC at skifte værksted. ganske enkelt. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jeg tror at du har mere held med Folketinget da det dybest set er et spørgsmål om penge, som Folketinget bevilger. Enkelte politikere har talt for øvre grænser for sagsbehandlingstiderne. Men nu skal der vist ikke være valg alligevel... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
|
Det er meget fint, men hvad har du tænkt dig at TC skal gøre ved langsomheden hos et firma de ikke engang selv har valgt til at reparere de fjernsyn de sælger? Det er jo Panasonic der sørger for at vælge Powermill ud mellem de firmaer der tilbyder den slags services. Nu har jeg så også lige forklaret forløbet i indlægget ovenover, og jeg gad godt vide hvad det er du mener, at TC skulle have foretaget sig i den sag. Det endte jo med, så snart det var blevet afgjort at det var for dyrt at reparere TV'et, at jeg fik et splinternyt et af slagsen, denne gang endda med digital tuner og drejefod, som det første jeg havde ikke kunne prale af. Fra beslutningen blev taget om ikke at reparere og til jeg fik et nyt TV, gik der vist tre dage, og det var inklusiv en søndag... Redigeret af Naiera - 18-September-2007 kl. 20:07 |
||
![]() |
||
Cyberguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|
Hvorfor kan denne tråd kun læses af medlemmer, hvorimod alle andre indlæg i forum kan læses af alle ?
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Er det ikke korrekt hvad jeg skriver om forløbet? Hvordan ved du dét? TC kan IKKE foretage sig en disse når det trods alt kun tog tre uger. Det kan godt være de skulle have foretaget sig noget i dit tilfælde, hvor det tog 6 uger. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Jeg vil ikke forholde mig til de konkrete sager pga. manglende viden om dem. MEN... en forhandler kan altså ikke undskylde sig med at en servicepartner er sløv. Der gives ikke mere slack i forhold til "rimelig tid" fordi man har valgt en sløv servicepartner eller en servicepartner i Afghanistan fordi det nu var billigere. Så det er faktisk forhandlerens ansvar at få <whoever> til at lette r*ven, hvis der er behov for det. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Men i mit tilfælde var det ikke udenfor rimelig tid, og igen så er det Panasonic og ikke TC der har valgt Powermill...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Er der nogen er er rigtig go' til det skriftlige? Så kan vi forfatte et åbent brev der kan sendes til justitsmin., forbrugsmin., ordførene i folketinget samt pressen. Det skal være et brev der omhandler den generelle behandlingstid, måske med nogle eksempler, men jeg ser ingen grund til at hænge en forhandler ud i brevet. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |