recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbrugerklagenævnet ENDELIG SVAR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbrugerklagenævnet ENDELIG SVAR

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 19:47

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Så hvis du selv har problemer med Tc eller har forslag til, hvad vi kan gøre i fællesskab, eller du synes, det er helt forkert dette indlæg så kom med din mening.

Godt nok er der kommet mulighed for gruppesøgsmål i Danmark (dog først fra 2008), men dels gælder det ikke sager ved Forbrugerklagenævnet, dels er forskellige reklamationssager ved TC næppe så homogene at de kan falde ind under reglerne for gruppesøgsmål.

Jeg tror heller ikke at man kan lægge "pres" på Forbrugerklagenævnet til at fremskynde bestemte sager (det kunne let ende med "Velkommen til forsiden" for de ansvarlige, der giver jer ekstra fordele på bekostning af andre). Selvfølgelig er der et antal sager mod TC for tiden, men det samme gælder utvivlsomt andre butikker af tilsvarende størrelse.

Hav tålmodighed.

Tak for dit indlæg.

Du har nok ret i, at det er utålmodighed der spiller ind her. Men det er sgu svært at skulle undvære sit tv i 12 - 18 måneder. Det eneste jeg reelt kan gøre er at droppe min sag hos forbrugerklagenævnet. Det er jo også det TC håber på.

Jeg havde nu ikke overvejet gruppesøgsmål. Havde helt glemt at det var indført i danmark.

Med hensyn til FKN, så mente jeg med det jeg skrev, at de måske var interesseret i flere anmedlelser fra utilfredse kunder, så de måske kan tage fat på Tc og måske kan undgå at der i fremtiden kommer til at "vælte" ind med sager. For det tyder jo på at servicen hos Tc virkelig er på vej ned at pakke.

Men du har måske ret i at det er FKN ikke interesseret i.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 19:49

Hav tålmodighed.

En specifik sag eller forhandler skal ikke være årsag til, at der lægges pres på forbrugerklagenævnet.

Men generelt set er der som sådan intet galt i det. Jeg synes der er alt for lange behandlingstider, og oftest for sager som umiddelbart virker ganske fundementale.

Spørgsmålet er bare, om det ikke høre under justitsministeren, og det dermed er der kritikken bør rettes til.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hav tålmodighed.

En specifik sag eller forhandler skal ikke være årsag til, at der lægges pres på forbrugerklagenævnet.

Men generelt set er der som sådan intet galt i det. Jeg synes der er alt for lange behandlingstider, og oftest for sager som umiddelbart virker ganske fundementale.

Spørgsmålet er bare, om det ikke høre under justitsministeren, og det dermed er der kritikken bør rettes til.

Det kunne da være en mulighed. Det hjælper jo nok ikke noget. Men det kan da aldrig skade. Men kan jo lave det som et åbent brev ang. behandlingstider og så sende det til pressen også.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 19:59

Det er nu sådan at det er forhandleren der står med ansvaret. De kan ikke bruge som undskyldning at det sted de får rep. ikke overholder deres del.

Og det er desværre min oplevelse at Tc altid finder andre at skyde problemet på, ja også kunden kan de finde på at gøre ansvarlig for en rep. forsinkelse.

Det er nu desværre sådan at jeg bliver nødt til at forholde mig til virkeligheden som den er, og TC kan ikke tage hen til Powermill og tvinge dem til at lette røven. Det var trods alt kun tre uger det tog, hvilket for mig var lang tid da jeg havde haft TV'et stående herhjemme i yderligere en uge, fordi Powermill havde ferielukket, men der er stadig ikke meget TC kunne have gjort ved det i sin tid!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er nu sådan at det er forhandleren der står med ansvaret. De kan ikke bruge som undskyldning at det sted de får rep. ikke overholder deres del.

Og det er desværre min oplevelse at Tc altid finder andre at skyde problemet på, ja også kunden kan de finde på at gøre ansvarlig for en rep. forsinkelse.

Det er nu desværre sådan at jeg bliver nødt til at forholde mig til virkeligheden som den er, og TC kan ikke tage hen til Powermill og tvinge dem til at lette røven. Det var trods alt kun tre uger det tog, hvilket for mig var lang tid da jeg havde haft TV'et stående herhjemme i yderligere en uge, fordi Powermill havde ferielukket, men der er stadig ikke meget TC kunne have gjort ved det i sin tid!

Min tog de 6 uger om.

Men det er ikke korrekt hvad du skriver. Hvis værkstedet ikke overholder deres ansvar så er det op til TC at skifte værksted. ganske enkelt.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:03

Jeg tror at du har mere held med Folketinget da det dybest set er et spørgsmål om penge, som Folketinget bevilger. Enkelte politikere har talt for øvre grænser for sagsbehandlingstiderne. Men nu skal der vist ikke være valg alligevel...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:04

Nu vil jeg nødig hakke på en bestemt forhandler i den her situation. Men ganske konkret, så er ovenstående helt galt opfattet.

Det er meget fint, men hvad har du tænkt dig at TC skal gøre ved langsomheden hos et firma de ikke engang selv har valgt til at reparere de fjernsyn de sælger? Det er jo Panasonic der sørger for at vælge Powermill ud mellem de firmaer der tilbyder den slags services. Nu har jeg så også lige forklaret forløbet i indlægget ovenover, og jeg gad godt vide hvad det er du mener, at TC skulle have foretaget sig i den sag. Det endte jo med, så snart det var blevet afgjort at det var for dyrt at reparere TV'et, at jeg fik et splinternyt et af slagsen, denne gang endda med digital tuner og drejefod, som det første jeg havde ikke kunne prale af. Fra beslutningen blev taget om ikke at reparere og til jeg fik et nyt TV, gik der vist tre dage, og det var inklusiv en søndag...

Redigeret af Naiera - 18-September-2007 kl. 20:07
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:04
Hvorfor kan denne tråd kun læses af medlemmer, hvorimod alle andre indlæg i forum kan læses af alle ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:05

Men det er ikke korrekt hvad du skriver. Hvis værkstedet ikke overholder deres ansvar så er det op til TC at skifte værksted. ganske enkelt.

Er det ikke korrekt hvad jeg skriver om forløbet? Hvordan ved du dét? TC kan IKKE foretage sig en disse når det trods alt kun tog tre uger. Det kan godt være de skulle have foretaget sig noget i dit tilfælde, hvor det tog 6 uger.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er nu desværre sådan at jeg bliver nødt til at forholde mig til virkeligheden som den er, og TC kan ikke tage hen til Powermill og tvinge dem til at lette røven.

Jeg vil ikke forholde mig til de konkrete sager pga. manglende viden om dem.

MEN... en forhandler kan altså ikke undskylde sig med at en servicepartner er sløv. Der gives ikke mere slack i forhold til "rimelig tid" fordi man har valgt en sløv servicepartner eller en servicepartner i Afghanistan fordi det nu var billigere. Så det er faktisk forhandlerens ansvar at få <whoever> til at lette r*ven, hvis der er behov for det.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:08
Men i mit tilfælde var det ikke udenfor rimelig tid, og igen så er det Panasonic og ikke TC der har valgt Powermill...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 20:12

Er der nogen er er rigtig go' til det skriftlige?

Så kan vi forfatte et åbent brev der kan sendes til justitsmin., forbrugsmin., ordførene i folketinget samt pressen.

Det skal være et brev der omhandler den generelle behandlingstid, måske med nogle eksempler, men jeg ser ingen grund til at hænge en forhandler ud i brevet.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu