recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbrugerstyrelsens test af HD afspillere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbrugerstyrelsens test af HD afspillere

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 16:33
Jamen Kim hvis du foretrækker hurtighed på enkelte områder fremfor billedkvalitet og billedoplevelser - jamen så er det jo bare det
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

(...) så skal de overhovedet ikke begynde at forlænge hverken opstartstid eller andet.

Jeg tror ikke de gør det (med kapitlerne) for at være onde mod dig.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 16:55

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen Kim hvis du foretrækker hurtighed på enkelte områder fremfor billedkvalitet og billedoplevelser - jamen så er det jo bare det

Hvorfor skulle det gå ud over kvaliteten hvis man øger hastigheden ?

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Ja det må jeg sige, jeg har DVD'er der tager 5 minutter eller mere at få startet op, så hvis det skal forværres, set over en helhed på skiven, kapitelskift, opstartstid osv. Ja så har jeg intet problem med at skrotte HD Discs, så kan det godt være billedet og lyden er bedre, men det er samlet en forværring af hele mediet. Når noget nyt kommer, skulle det vel gerne blive bedre, herunder hurtighed.
Jeg finder mig ganske enkelt ikke i at jeg skal tvangsindlægges til at gennemgå de 5 minutters anti-fis, og nu "hånd-tryks" samlinger i kabler der tager 30 sekunder, mens dem som de er ude efter blot fjerner det, så de ikke skal leve med den belastning.
Nu må de spænde hjelmen lidt, jeg har hørt om HDMI kabler der skal byttes 2-3 gange før man får et der virker, så er det overordnede nok, om teknologien så, i det hele taget virker.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

(...) så skal de overhovedet ikke begynde at forlænge hverken opstartstid eller andet.

Jeg tror ikke de gør det (med kapitlerne) for at være onde mod dig.

Det tror jeg
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 17:03

Ja det må jeg sige, jeg har DVD'er der tager 5 minutter eller mere at få startet op, så hvis det skal forværres, set over en helhed på skiven, kapitelskift, opstartstid osv.

5 minutter!? Der er noget galt et eller andet sted, med din afspiller eller dine film. Det har aldrig nogensinde taget noget nær så længe at starte en af de nu 20 HD-udgivelser jeg har...
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja det må jeg sige, jeg har DVD'er der tager 5 minutter eller mere at få startet op, så hvis det skal forværres, set over en helhed på skiven, kapitelskift, opstartstid osv.

5 minutter!? Der er noget galt et eller andet sted, med din afspiller eller dine film. Det har aldrig nogensinde taget noget nær så længe at starte en af de nu 20 HD-udgivelser jeg har...

1,19 minuter for "You wouldn't steal a handbag" + godt 1 minut for "It is illegal to copy" + godt 1 minut til "Denne DVD er ejet af" + diverse.
Ialt bliver de fleste DVD'er til mindst 3 minutter, men hvis du selvfølgelig har fjernet alt det, såå

Men nu har jeg lige snakket med en kammerat i mit hysteri og kapitelhop kan være gjort ved at taste et nummer ind og ikke som jeg plejer, ved at skippe. Så hvis der ikke er noget problem ved at skippe, så overlever jeg, men opstartstiden kan man åbenbart ikke komme uden om.

Fra jeg lukker skuffen og til det første billede kommer fra DVD'en, kommer jeg aldrig over 4-5 sekunder, så 25 sekunder er mindst 5 gange så lang tid.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 17:37

Jeg er forvejen en "hysterisk kælling" over den tid jeg er tvangsindlagt til at bruge på DVD mediet som det er idag (antikopi rekvalmer, landevalg osv.), så skal de overhovedet ikke begynde at forlænge hverken opstartstid eller andet.

Hvergang du har det sådan, så bare tænk på tiden for kapitel-skifte start->slut på VHS 

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg er forvejen en "hysterisk kælling" over den tid jeg er tvangsindlagt til at bruge på DVD mediet som det er idag (antikopi rekvalmer, landevalg osv.), så skal de overhovedet ikke begynde at forlænge hverken opstartstid eller andet.

Hvergang du har det sådan, så bare tænk på tiden for kapitel-skifte start->slut på VHS 

/Lars

hehe Det kom jeg faktisk til at tænke på, da jeg fik mit "lille" hysteriske anfald
Puha, hvad man har levet med og hvad man ikke vil leve med idag
Til top
Rahbek78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 18:06

Lige for at vende tilbage til testen.

Så fatter jeg ikke at PS3´eren har scoret så mange "prikker" i støj.

Når jeg har en BD film kørende, så går der noget der ligner 10 min, og så støjer maskinen f..... lige så meget som min 360´er, og væsentlig mere end min PJ fra JVC.

SLØJ TEST!!!!

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 18:08

Oprindeligt skrevet af Rahbek78 Rahbek78 skrev:

Så fatter jeg ikke at PS3´eren har scoret så mange "prikker" i støj.

Det kan vel forklares med de store forskelle der er på PS3.

Jeg er en af de heldige, der har en PS3 som ikke siger en lyd. Uanset hvor mange timer den er tændt, så forbliver blæseren lydløs.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 18:32
Er PS3'ens karakter for brugervenlighed mon bedømt ud fra med eller uden fjernbetjening? Jeg kan godt se, hvorfor den får relativt lav karakter for brugervenlighed uden fjernbetjeningen, men med, så burde den uden tvivl have ligeså meget som HD-E1.

Så vidt jeg kan se er den bedømt ud fra at man bare bruger Sixaxis controlleren. Det er useriøst. De skulle selvfølgelig have bragt fjernbetjeningen ind i vurderingen, nævnt det, og opgivet PS3-prisen til at være 5300,-, så den inkluderer fjernbetjening.

Jeg kan også se, at de skriver, at maskinen ingen component udgang har, og at det nævnes under minusser ved maskinen. HALLO DER! Der ér component udgang. Det er også useriøst at lave sådan en fejl.

Redigeret af Naiera - 31-Maj-2007 kl. 18:37
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu