|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
![]() |
|
Til streaming af musik er Nas for dyrt i indkøb ift. en server. Lav energi server med raid controller til f.eks. 8 diske fås til få penge. Dvs. der kan være plads til 8 diske på controller + x diske fra sata porte på bundkort.
Ved backup ligges medie direkte på share på serveren og der behøves ikke kopieres eller noget efterfølgende.
|
||
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
||
![]() |
||
Rønnest ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 679 |
![]() |
|
Takker for fortsat gode inputs. Schjelde: Jeg har sagtens kunne lave en back-up af bl.a. mine Blu-Ray og lade destinationen være min QNAP Nas, så det bliver ikke nemmere med WHS.
Hvordan ser en medieafspiller (eks. min TViX 6500) en WHS? Lige nu bruger jeg NFS mellem min TViX og QNAP - er det bare det samme i WHS (eller hedder det/gør man noget andet)? Hilsen Rønnest
|
||
Sony 65AF8, Onkyo TX-NR929, Dune HD Max, Yousee tv-bokx, Synology 1010+/DX510, Sonos ZP90, B&W 603S3 - 600S3 - LCR60 - ASW600, JVC HD550, 92" Lissau motorlærred.
|
||
![]() |
||
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
![]() |
|
Som standard er det alm. Windows shares (Samba), men man kan installere NFS på den. Se f.eks. her: http://www.mediasmartserver.net/2009/12/11/guide-setting-up-nfs-in-whs/ Inder du begynder at købe en WHS server skal du lige være opmærksom på at der en en helt ny version af WHS på vej. Den vil være baseret på Windows Server 2008 R2 i stedet for Windows Server 2003 som WHS er i øjeblikket. Så du bør måske lige vente lidt.
|
||
![]() |
||
Rønnest ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 679 |
![]() |
|
Takker for link og tak for heads-up omkring WS 2008R2. Kan jeg evt. ikke bare opdatere til den nye version når den kommer?
Vakler konkret mellem Synology 1010+ og Tranquil SQA-5H - de koster (i runde tal) ca. det samme. Nogen der kan anbefale en anden færdigbygget WHS end Tranquil? Har kigget lidt på HP, men kan godt lide Tranquils muligheder for at udbygge med ekstra kabinet, så man har 10 drev i den. Det er vist ikke en mulighed hos HP.
Keep it comming, jeg bliver kun klogere af det
![]() Hilsen Rønnest
|
||
![]() |
||
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
![]() |
|
Med beta udgaven er det ikke muligt.
HP EX49x har en eSATA udgang der giver mulighed for 5 eksterne diske, d.v.s. i alt 9 diske.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
rønnest: prøv evt tage en kigger på synology´s nye system 3 det er lækkert.. og syntes også deres mobile adgang bliver bedre især efter webdav bliver understøttet i den nye.. og ext4 så du i princippet kan opskalere din enhed mod det uendelige i plads.
jeg har selv en ds1010+ med 5 stk 2 tb fyps diske i.. meget lækkert setup... men du har vel selv diskene fra din qnap?.
ellers syntes jeg synology er langt fremme omkring backup både krypteret/ukrypteret og du har mulighed for at kryptere dine drev osv.. nok ikke så brugbart internt men skal den ud på nettet giver det vel en ekstra grad af sikkerhed.
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tænker selvfølgelig på, når den endelige version kommer
![]() Var ikke klar over muligheden hos HP - tak for oplysningen.
Hilsen Rønnest
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har studeret Synologys side grundigt, og jeg må sige, at 1010+ tiltaler mig......
Jeg har diske fra min Qnap som jeg kan smide i (4 stk. Seagate 2TB).
Hilsen Rønnest
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Med mindre andre kan komme på en god grund til, hvorfor jeg skal købe en WHS (som kunne være sjovt at prøve) og som kan indfri mit behov (se første indlæg), så ender jeg nok med Synology 1010+ (og så prøver jeg noget andet end min Qnap (selvom den har gjort det til UG)).
Nogle gode indspark?
Hilsen Rønnest
|
||
Sony 65AF8, Onkyo TX-NR929, Dune HD Max, Yousee tv-bokx, Synology 1010+/DX510, Sonos ZP90, B&W 603S3 - 600S3 - LCR60 - ASW600, JVC HD550, 92" Lissau motorlærred.
|
||
![]() |
||
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
|
Hey Rønnest!
Har læst tråden igennem, og på en skala fra saml-selv til plug-&-play er du nok mere til PP, som du selv siger...
Min kammerat har en HP Homeserver (EX et eller andet), som vi opgraderede fra 512 mb til 2 gb ram sidste sommer, og ellers har vi ikke rørt ved den.
Jeg har en saml-selv server med WHS. Jeg eeeelsker windows miljøet, og den streamer til min htpc (1 gbit net) så jeg kan se 4- og 8-GB MKV-filer uden problemer.
Ligeledes har jeg en bærbar, hvor jeg via trådløst N-netværk også kan se de film uden problemer.
Jeg tror i grunden ikke, der er stor forskel på WHS og de avancerede NAS. Både NAS og WHS kan sættes til at hente filer ned for dig, fx. Jeg har forskellige brugere på min WHS, det fungerer også bare rigtigt godt.
Der findes forskellige udvidelser (add-ons) til WHS, bl.a. til ens filmsamling osv, hvis man er interesseret i at lave noget rigtigt lir - og det er vel egentlig der den største forskel er?
For både en NAS og WHS er der en del softwaremæssigt, man kan gå og hygge-pimpe - men snakker vi decideret eye-candy, måske endda kvindemæssigt, så synes jeg at windows er bedre til det end linux (i NAS). MEN:
Det lyder lidt på dig, som om din (rolige påholdende) fornuft siger NAS, mens din (ivrige udfordringssøgende) lyst siger WHS - og så er valget vel ikke så svært, er det?!
Følg hjertet! ;-)
/P
|
||
![]() |
||
PeterIvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2009 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() |
|
med "kvindemæssigt" mente jeg WAF - Wife Acceptance Factor
/P
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Du rammer det egentlig rimelig godt..... Mine lange overvejelser nærmer sig sin ende - er 99,9% på at det ender med Synology 1010+.
Hilsen Rønnest
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |