recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fordele/ulemper NAS ctr. WHS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFordele/ulemper NAS ctr. WHS

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Rønnest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 679
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 15:03
Tak til alle der har bidraget med god og brugbar information. Til evt. nysgerrige kan jeg sige, at jeg endte med en Synology 1010+. NAS er nok bare det der tiltaler mig mest Smile. Og da jeg har haft en QNAP TS-639 Pro så kunne det være sjovt at prøve noget andet - det blev så Synology.

Dog sidder jeg lige nu med et temmelig irriterende problem. Jeg kan ganske enkelt ikke få min TViX til at se min NAS Angry. Jeg er rimelig sikker på at min TViX er sat rigtigt op og jeg kan også pinge Synologyen fra min TViX.  Jeg tror det må være et sted i rettighedsopsætningen på Synologyen der ikke er korrekt, men jeg kan ikke gennemskue det....

Jeg bruger NFS fra TViXen og har selvfølgelig aktiveret NFS på Synologyen. Nogle gode ideer?

Jeg har selvfølgelig kigget på synology.com  samt deres forum, men har ikke kunnet finde løsningen. Der er QNAP så bare bedre - der er en guide til opsætning ml. NAS og TViX via NFS på deres hjemmeside - hvorfor har Synology ikke det?

Hilsen Rønnest
Sony 65AF8, Onkyo TX-NR929, Dune HD Max, Yousee tv-bokx, Synology 1010+/DX510, Sonos ZP90, B&W 603S3 - 600S3 - LCR60 - ASW600, JVC HD550, 92" Lissau motorlærred.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 15:41
uha.. nfs synology.. jeg har faktisk heller ikke fået sådan noget til at funge.. jeg vil så sige det er også begrænset hvad jeg har prøvet.

Dog ved jeg der er ting der skal aktiveres på hvert enkelt drev du ønsker at lave et nfs share på kig under:
tjek at nfs er slået til under fildeling -> nfs
dernæst tjek privilegier på de drev du vil dele over nfs
Privilegier -> delt mappe -> vælg drev du vil redigere indstilling på og klik "nfs privilegier"

Og får du det til at virke må du gerne forklare hvordan Embarrassed

Redigeret af rhsin - 14-September-2010 kl. 15:44
Mvh

René
Til top
Rønnest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Point: 679
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 10:22
Så fik jeg NFS til at virke Big smile. Tricket (hvis man kan kalde det det) er, at under NFS-privilegierne på 1010´eren skal der være en * i værtsnavnet, og så skal den mappes til "guest" (nederste punkt i NFS-privilegierne (og guest-kontoen skal selvfølgelig så være aktiveret). Så kører det......Smile

Nu kan min TViX connecte til NASen via NFS og har testet det med et par Blu-Rays - det spiller perfekt.

Hilsen Rønnest
Sony 65AF8, Onkyo TX-NR929, Dune HD Max, Yousee tv-bokx, Synology 1010+/DX510, Sonos ZP90, B&W 603S3 - 600S3 - LCR60 - ASW600, JVC HD550, 92" Lissau motorlærred.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu