|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Lolianzo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() Sendt: 07-September-2009 kl. 13:03 |
Hej allesammen
Jeg overvejer at bytte min gamle 40gb ps3 til den nye ps3 Slim Jeg ville bare gerne vide hvad fordelene ved bitstreaming er? Kan jeg stadig få HD lyd ud fra min gamle 40gb PS3 eller hvordan virker det? håber i kan hjælpe :) |
|
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309 XTZ 99 W12.16 XTZ 89 Front/Center/Sateliter Popcorn Hour C-200 Qnap TS-219p/2tb |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2049 |
![]() |
"Fordelen" ved bitstream er at en HD surround reciever står for dekodningen af f.eks Dolby digital True HD eller DTS HD Master Audio, i stedet for at din PS3 gør det. Din gamle 40 Gb PS3 kan stadig kaste HD lyd fra sig via HDMI kablet(!), idet den fortsat kan dekode HD lydformaterne, og sende det som ukomprimeret PCM til en HD sorroundreciever via HDMI kablet(!) Men man har aldrig kunnet, om man kan heller ikke med den nye PS3 slim eller nogen som helst anden afspiller få HD lyd via SPDIF udgangen, kun HDMI udgangen. Der er derfor med en Denon 1507, hvad lyden angår, komplet ligegyldigt om du har en PS3 slim eller din nuværende PS3, da HD lyden udelukkende formidles som enten ukomprimeret PCM eller bitstream via HDMI kablet, såfremt der er en HD kompatibel reciever i den anden ende. Det signal du har igennem SPDIF udgangen [hvis du vælger HD lydspor på filmen] til din 1507 er et nedskaleret DTS eller Dolby digital signal som PS3 har lavet til dig af bagudkompatibilitets årsager. Der vil ikke være nogen forskel på dette SPDIF signal hvad enten du benytter PS3 slim eller din nuværende PS3. Det er altså for at opsummere kun hvis man benytter en af de nye HD sorrund recievere at der [som sagt udelukkende] via HDMI kablet er et valg at træffe imellem bitstream og dekodet PCM på PS3 slim. Håber det afmystificerer forholdet lidt. Mvh TBC Redigeret af TBC1 - 11-September-2009 kl. 13:27 |
|
![]() |
|
Christ_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Et efter min mening udemærket svar, taget fra et US AV forum.
"Well Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio are both lossless CODECS which means that when you decode their signal you get out exactly what was put in. Whether the PS3 decodes it or the amp decodes it they will both end up with exactly the same data. 'Quality' doesn't come into it - a device either decodes it correctly or doesn't decode it at all. It's a bit like opening ZIP files - you can open them with WinZip, 7-Zip or Windows' built-in Compressed Folders explorer but you always get the same results. So why does it sound different? I would guess at one of four answers (please bear in mind these are guesses): 1) It doesn't sound different, you just think it does. Human senses can be pretty subjective. If you put the same jam in two different jars, one with a label saying 'finest luxury jam' and the other saying 'no frills basic jam', then do a public taste test, I bet most people will say the 'luxury' one tastes best. 2) You may have set it up wrong - maybe you're not actually sending LPCM HD audio from your PS3. 3) Your amp is applying one sound processing mode to the PS3's signal and is applying a different one to the other signal, so you really are hearing different results. 4) I am just a random 'bloke on the internet' who doesn't know what he's talking about, but talks about it with an air of great authority. Pick one!" Må indrømme jeg er i den lejr ![]() Vh Christian |
|
Samsung LE52M87
Pioneer SC-LX71 Playstation 3 - Slim Linux HTPC Front - Dali Grand Diva Center - Dali Grand Vocal Sub - Dali SWA 12 Bag - Dali Suite R0.7 |
|
![]() |
|
Lolianzo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Nå nu har jeg været nede og bytte min 40gb til den nye Slim skulle kun betale 350kr - Jeg skal også have købt Onkyo 607 så jeg kan få HD lyd, det var derfor jeg spurgte :)
Men tak for de hurtige svar |
|
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309 XTZ 99 W12.16 XTZ 89 Front/Center/Sateliter Popcorn Hour C-200 Qnap TS-219p/2tb |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2049 |
![]() |
WTF ...uddyb meget gerne sammenhængen og kontekst i den forbindelse. For hvis jeg også kan få byttet min et sted til en Slim for blot 350 kr, gør jeg bestemt også det alene for strømforbrug og støjniveaus skyld. |
|
![]() |
|
![]() |
De har jo tilbud ved gamstop hvor du kan aflevere din gamle ps3 og 2 spil og få en slim for kun 399,- Jeg fik min for 350 fordi jeg afleverede nogen singstar microfoner også som jeg fik en 50'er for
![]() |
|
Panasonic TH-42PX70
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
Jeg synes du skal læse denne tråd (især fra side 18): http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54422& KW=BD+aften&PN=1&TPN=18 |
|
![]() |
|
tbp3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Jeg synes du skal læse denne tråd (især fra side 18): http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54422& KW=BD+aften&PN=1&TPN=18 Men det blev ikke teste ved dette arrangement, var der selv, om også en mindre reciever kunne gøre det bedre end div BD-afspillere? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |