recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fordeling af signal fra Selecotr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFordeling af signal fra Selecotr

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Emne: Fordeling af signal fra Selecotr
    Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 09:36

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at sende signalet fra min selector vidre til soveværelset. Er der en antenneforstærker i selectoren ( sagem 60 ) ? Jeg vil køre signalet vidre til en splitter også til recorderen og soveværelset. Kan det lade sig gøre ?

Mvh

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Hede Hede skrev:

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at sende signalet fra min selector vidre til soveværelset. Er der en antenneforstærker i selectoren ( sagem 60 ) ? Jeg vil køre signalet vidre til en splitter også til recorderen og soveværelset. Kan det lade sig gøre ?

Hej Hede,

Hvis du med signalet mener det antennesignal, den får ind, kan det sagtens lade sig gøre. Bare der er strøm på Sagem 60. Jeg mener ikke, der er nogen forstærkning i en Selector - så ville den den jo overstyre signalet, når man allerede har fint signal og vil se analogt TV.
Der er muligvis en lille buffer, altså et forstærkertrin, der ikke øger signalet målt i dB, men blot holder det på et mere fast niveau uanset belastning. Har du godt signal er et ekstra TV intet problem.

Hvis du mener digitalt modtaget TV: Nej. Det kommer kun ud på SCART, ikke på en analog kanal. Det skyldes, at Sagem 60 ikke har en indbygget RF-modulator, som er noget helt andet end en forstærker, det er nemlig en slags sender.

Kun de ældre Selectorbokse har indbygget RF-modulator. Og i VHS-maskiner sidder der som regel også en.

I digitalt udstyr som DVD-optagere og nye Selectorer mangler de helt - de giver ikke godt nok billede, de kan udstråle støj og lyden er i mono. Og så ville de jo også koste forbrugeren lidt ekstra og øge strømforbruget.

Se evt. også afsnittene
Laver en Selector analogt TV om til digitalt?
Hvorfor kan jeg ikke tune ind på Selectors dekodede signal? og
Hvordan tilsluttes optimalt m.h.t. billede?
 i min FAQ.

Redigeret af Carser - 12-Oktober-2006 kl. 14:22
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af Hede Hede skrev:

Hejsa

Hej Hede,

Hvis du med signalet mener det antennesignal, den får ind, kan det sagtens lade sig gøre. Bare der er strøm på Sagem 60. Jeg mener ikke, der er nogen forstærkning i en Selector - så ville den den jo overstyre signalet, når man allerede har fint signal og vil se analogt TV.
Der er muligvis en lille buffer, altså et forstærkertrin, der ikke øger signalet målt i dB, men blot holder det på et mere fast niveau uanset belastning. Har du godt signal er et ekstra TV intet problem.

Hvis du mener digitalt modtaget TV: Nej. Det kommer kun ud på SCART, ikke på en analog kanal. Det skyldes, at Sagem 60 ikke har en indbygget RF-modulator, som er noget helt andet end en forstærker, det er nemlig en slags sender.

RF-modulatoren finder du kun i de ældre Selectorbokse. Og i VHS-maskiner. I digitalt udstyr som DVD-optagere og nye Selectorer mangler de helt - de giver ikke godt nok billede, de kan udstråle støj og lyden er i mono. Og så ville de jo også koste forbrugeren lidt ekstra og øge strømforbruget.

Se evt. også afsnittene
Laver en Selector analogt TV om til digitalt?
Hvorfor kan jeg ikke tune ind på Selectors dekodede signal? og
Hvordan tilsluttes optimalt m.h.t. billede?
 i min FAQ.

B&O bruger faktisk stadig RF-modulatorer i deres fjernsyn. Gør det muligt for mig at se og styre min Selector fra soveværelset, selvom den er forbundet med mit fjernsyn i stuen. Man kan også få stereo i link-rummet, hvis man har Masterlink i mellem de 2 fjernsyn.

/Frank

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 14:01

Smart, Frank. Og tak for din info.

En ekstra Selector i soveværelset og et kort til den vil dog koste Hede - og alle andre - langt mindre (lige nu 794,-) end B&O udstyr med link.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Smart, Frank. Og tak for din info.

En ekstra Selector i soveværelset og et kort til den vil dog koste Hede - og alle andre - langt mindre (lige nu 794,-) end B&O udstyr med link.

Det var din bemærkning om kvalitet af signalet og at det ikke blev brugt mere.

Hvis man ikke har B&O i forvejen, så har du fuldstændigt ret mht. prisen

Redigeret af frankmj - 12-Oktober-2006 kl. 14:08
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 14:21

Okay.

Ordstillingen: "RF-modulatoren finder du kun i de ældre Selectorbokse" har jeg nu ændret til: "Kun de ældre Selectorbokse har indbygget RF-modulator".

Jeg har ikke skrevet, at RF-modulatorer ikke bruges mere. De er bare ikke indbygget i Selectorer længere. Men de kan købes i løs vægt. Og der findes f.eks. DVB-T tunere, der også har dem.

Det, jeg skrev var: I digitalt udstyr som DVD-optagere og nye Selectorer mangler de helt. Og lidt om, hvad det kunne skyldes.

Men vil man gerne have en modulator kunne man i stedet for at købe en ny benytte en VHS-maskine eller købe en brugt Selector, der har det. Altså hvis man nødigt ofrer mere på sagen end en ekstra Selector koster.

Redigeret af Carser - 12-Oktober-2006 kl. 14:24
M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu