|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Hede ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
![]() Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 09:36 |
|
Hejsa Jeg kunne godt tænke mig at sende signalet fra min selector vidre til soveværelset. Er der en antenneforstærker i selectoren ( sagem 60 ) ? Jeg vil køre signalet vidre til en splitter også til recorderen og soveværelset. Kan det lade sig gøre ? Mvh
|
||
![]() |
||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|
Hej Hede, Hvis du med signalet mener det antennesignal, den får ind, kan det sagtens lade sig gøre. Bare der er strøm på Sagem 60. Jeg mener ikke, der er nogen forstærkning i en Selector - så ville den den jo overstyre signalet, når man allerede har fint signal og vil se analogt TV. Hvis du mener digitalt modtaget TV: Nej. Det kommer kun ud på SCART, ikke på en analog kanal. Det skyldes, at Sagem 60 ikke har en indbygget RF-modulator, som er noget helt andet end en forstærker, det er nemlig en slags sender. Kun de ældre Selectorbokse har indbygget RF-modulator. Og i VHS-maskiner sidder der som regel også en. Se evt. også afsnittene
Redigeret af Carser - 12-Oktober-2006 kl. 14:22 |
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||
![]() |
||
frankmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() |
|
B&O bruger faktisk stadig RF-modulatorer i deres fjernsyn. Gør det muligt for mig at se og styre min Selector fra soveværelset, selvom den er forbundet med mit fjernsyn i stuen. Man kan også få stereo i link-rummet, hvis man har Masterlink i mellem de 2 fjernsyn. /Frank |
||
![]() |
||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|
Smart, Frank. Og tak for din info. En ekstra Selector i soveværelset og et kort til den vil dog koste Hede - og alle andre - langt mindre (lige nu 794,-) end B&O udstyr med link. |
||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||
![]() |
||
frankmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() |
|
Det var din bemærkning om kvalitet af signalet og at det ikke blev brugt mere. Hvis man ikke har B&O i forvejen, så har du fuldstændigt ret mht. prisen Redigeret af frankmj - 12-Oktober-2006 kl. 14:08 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Okay. Ordstillingen: "RF-modulatoren finder du kun i de ældre Selectorbokse" har jeg nu ændret til: "Kun de ældre Selectorbokse har indbygget RF-modulator". Jeg har ikke skrevet, at RF-modulatorer ikke bruges mere. De er bare ikke indbygget i Selectorer længere. Men de kan købes i løs vægt. Og der findes f.eks. DVB-T tunere, der også har dem. Det, jeg skrev var: I digitalt udstyr som DVD-optagere og nye Selectorer mangler de helt. Og lidt om, hvad det kunne skyldes. Men vil man gerne have en modulator kunne man i stedet for at købe en ny benytte en VHS-maskine eller købe en brugt Selector, der har det. Altså hvis man nødigt ofrer mere på sagen end en ekstra Selector koster. Redigeret af Carser - 12-Oktober-2006 kl. 14:24 |
||
M.v.h. Carser
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |