|
Foreslag til "nye" brugte budget højttalere |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Yes, men min erfaring har siger mig, at nogle gange kan små enheder en hel masse, det er dog langt fra, at det er reglen. Jeg hørte faktisk nogle hvide, meget smalle og høje SA'er med 6 eller 7 små enheder i, som jeg synes lød overraskende gode, for længe længe siden (20'ish år må det næsten være). Men det kan da godt være, at der var en sub et eller andet sted, som jeg ikke så eller ikke husker. Men det er heller ikke de dybeste bastoner jeg leder efter, i stedet er det en mere slagkraftig, men stadig kontrolleret bas jeg efterspørger. ISÆR i en højttaler der kan placeres lige op ad væggen. Desuden er det R55'erne jeg har sat til nu, som jeg skrev.
Redigeret af HessiDude - 18-December-2023 kl. 16:18 |
|||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
https://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=374&zoneid=3
SA i den rigtige version og forstærker spiller godt, kan huske de små 2 vejs sa til kt radios hifi udstilling i Odense, de blev trukket af Densen beat 100, dem med de 2 store guld farvet knapper, begge som to store volumen knapper, de kunne godt spille bass Skum prop i bas porten gir meget kontrolleret bas Selv dem med dyre højttalere tilføjer nogen gange subwoofer også selv om de har fornthøjttaler der går dybt
|
|||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 264 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mine halvgamle System Audio SA705 satellit højttalere lyder ubetinget bedst når de står klods op af væggen og det med bagudvendt port. Har dog en sub til at supplere med, men kan ikke høre når den er slukket, men kan høre/mærke når den er tændt.
Redigeret af Jespus - 18-December-2023 kl. 16:39 |
|||
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 705+200 ahorn
|
|||
Snippermanden
Bruger Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 187 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
aggressiv øvre mellemtone.... hvordan i alverden vil forklare det ud fra fakta som du kan finde her: Det eneste man skal forholde sig til er om 67W er nok - hvilket det nok ikke er.
|
|||
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround Monitor Audio FB212 BenQ W10000 Sony PS3 |
|||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tilføjerf også en nad c325bee til listen
Har nemlig haft en og i den øvre mellemtone,nedre diskant er de ikke ikke så gode ved høj lydstyrke
Redigeret af gasolin - 18-December-2023 kl. 16:40 |
|||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
||
Pæne specs 91db,4 ohm og ned til 25hz
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan de - hvis du nogensinde har hørt Dali Megaline, så ved du hvad 6,5” enheder kan, når bare der er nok….
Arrrh, min fejl Klaus
|
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dynaudio har også bagudvent basport. Men problemet er ikke større, end man blot sætter skum-plugs i.
|
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dynaudio Audience har basporten fremad, men de er udgået for flere år siden.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo, men skumprop forringer til gengæld slagkraftigheden af bassen (basvolumen om man vil). Det ville jeg gerne undgå og samtidig minimere tonekontrol.
Dyre højttalere er ikke automatisk lig med gode højttalere eller højttalere der kan gå lavt og holde lydniveau og kontrol.
Redigeret af HessiDude - 20-December-2023 kl. 15:52 |
|||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |