|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() Sendt: 20-Maj-2011 kl. 09:12 |
|
Jeg har for nylig fået ny bærbar, og når jeg er inde på bt og ekstra bladet, ud af flere andre. Så vælter det ind over alt tekst. Jeg kan slet ikke få lov til at læse teksten. Det er ret irriterende.
Jeg bruger den sidste nye IE. Hvis jeg prøver på firefox, så er der ikke noget. Men jeg kan bare ikke vænne mig til firefox.
Så ville jeg lige høre, om der er et eller andet jeg kan slå til/fra?
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Jeg "lytter" med her. Det er skide irriterende.....
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|
Ja, irriterende er en for lille ord.
Det er ved at pisse mig godt af efterhånden.
![]() |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
I firefox kan man installere en ad-blocker, som generelt blokerer reklamer - måske noget lignende er muligt med ie?
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
det lyder lidt som flash IE9 buggen, se denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97358&title=flash-efter-update-skodder løsningen er enten at vente.. der er en workaround.. eller brug alternativ browser, chrome skaber sig feks ikke hos mig hvor ie9 gør
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
nstenberg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2011 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
IE 9 indeholder en ny og meget smart funktion, som hedder Tracking Protection Lists (tpl). Det fungerer på den måde, at du abonnere på en tpl, som derefter filtrerer trafikken til din browser, så at sige.
Du kan bruge tpl'er til sporingsbeskyttelse og - nok mere vigtigt - som en indbygget reklameblokering. Det smarte ved det hele er, at du ikke skal ud og have fat i tredjepartsplugins, ligesom i Firefox og Chrome; det hele er indbygget. Tpl-listerne er her: http://iegallery.com/en/trackingprotectionlists/ |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Ja, det ligner en meget smart kopi af Adblock Plus... ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
|
Det er muligvis en kopi, men det viriker fortrinligt så der er ingen grund til at grine af det. Jeg bruger det selv og det er en sand fornøjelse. I øvrigt er IE9 både stabil og hurtig. Det havde jeg aldrig troet jeg skulle komme til at sige om en MS browser :-) MVH tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 30-Maj-2011 kl. 02:39 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det lyder jo meget godt. Men jeg kan ikke finde det sted hvor det skal indstilles.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
nstenberg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2011 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
|
Dét er det skam ikke. TPL-system er, med sin sporingsbeskyttelse, langt mere raffineret.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Klik på tandhjulikonet i højre hjørne > administrer tilføjelsesprogrammer > sporingsbeskyttelse > hent sporingsbeskyttelsesliste Derefter kommer du nok til den danske side: http://iegallery.com/da/trackingprotectionlists/ --- men dén side indeholder ikke nogen reklameblokeringsliste. Så du ændrer "da" til "en" i URL'en, så det bliver til: http://iegallery.com/en/trackingprotectionlists/ På den side er der så vidt jeg husker i alt 9 lister du kan "add" til din browser. Jeg kører selv med Fanboy's sporingsbeskyttelsesliste/tracking protection og Fanboy's Adblock-liste.
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
nstenberg: Det lyder smart men kedelig fodfejl fra MS med URL'en! Kan du give en kort skitse af hvordan sporingsbeskyttelsen virker - det lyder som om du har godt styr på det!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |