recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forhandlere af billige medier?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForhandlere af billige medier?

Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2004 kl. 18:49

http://www.azomedia.dk

Jeg bestilte nogle skiver hos dem 18. Nov. Betalte med Visa, og fik en mail med Postdanmark Track & Trace nummer 23. Nov. Samme dag blev pengene trukket fra min konto. Tracking nummeret er dog ikke registreret på Postdanmarks hjemmeside.

Her en uge senere har jeg endnu ikke set noget til bestillingen.

Det er muligt at varen er i restordre, men jeg synes det er meget kritisabelt at azomedia har trukket pengene længe inden de kan sende varen. Har andre erfaringer med lignende?

Mvh

Karsten

Til top
mollekas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 00:52
Jeg har nu handlet hos azomedia.dk.

Jeg startede med at bestille philips DVD+R og +RW skiver + æsker til dem.

Jeg fik track&tracenummer og pengene blev hævet dagen efter. Fint tænkte jeg ... varerne er på vej ... men selv et par dage efter var der stadig ikke sket noget på postdanmarks hjemmeside.

Jeg skriver og får svar tilbage at varerne er i restordre

På nuværende tidspunkt får jeg at vide at deres system altid trækker pengene med det samme, samt at systemet automatisk sender et track&trace nummer. Derudover er det bare RINGE service overfor kunden ikke at give disse information omkring restordre.

nå men ... de vil gerne bytte philips skiverne til nogle verbatim ... fint skriver jeg tilbage og varerne bliver sendt samme dag. Jeg har nu modtaget pakken ... og den indeholdt (heldigvis) verbatim skiverne ... MEN de havde ikke sendt de 25 stk æsker med jeg har bestilt og betalt ... derudover er de skiver der er sendt i stedet for philips 26,- kr. billigere alt i alt .... dette er bare TOTALT uacceptabelt da dette ikke er kompenseret på nogen måde.... og alt i alt anbefaler jeg simpelthen ALLE at holde sig langt væk fra azomedia.dk ... det er simpelthen bare en useriøs forretning.

Jeg har prøvet at skrive til dem igen ... men nu får jeg intet svar tilbage.

/ Kasper
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Oktober-2004
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 10:10

Jeg bestilte for nogle uger siden nogle Verbatim DVD-R og DVD-RW medier hos Azomedia. Der gik ca. en uge inden jeg havde modtaget dem. Der manglede ingenting og alt forløb uden problemer.

Der er vel både gode og dårlige oplevelser. Du har muligvis været uheldig eller også har jeg været heldig. Jeg ved ikke hvad den typiske handlende oplever hos Azomedia, men når det går godt er der jo sjældent noget at klage over

Det kunne være interessant at høre om der er andre som har haft unormale handelsoplevelser hos Azomedia og så alligevel oplevet at de håndterede situationen på en tilfredstillende måde. Eller bliver man generelt behandlet lige så ringe som Kasper?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 10:47
Det skal siges at deres forretningsmetode er direkte ulovlig ... de hæver ALTID pengene med det samme ... uanset om dine varer er i restordre eller ej ... derudover sender de altid et track&trace nummer ... dette er kun med til at forvirre kunden endnu mere ... da dette ikke er ensbtydende med at ens varer er på vej ...

dissse informationer har jeg fra en mail jeg modtog fra dem!

Så uanset min meget dårlige oplevelse ... så kan jeg ikke anbefale dem alene på deres forretningsmetoder.

/ Kasper
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 11:03

Oprindeligt skrevet af Kasper10 Kasper10 skrev:

Det skal siges at deres forretningsmetode er direkte ulovlig ... de hæver ALTID pengene med det samme ...

Jeg ved det er ulovligt i danske netbutikker, men jeg er dog ikke sikker på at det samme gælder for Tyskland...

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 11:08
De er dansk moms registreret og modtager dankort ... gælder regelerne kun på baggrund af hvilket land man befinder sig i ... eller også når bare man modtager dankort?

Men uanset hvad ... så bliver handlen meget meget besværligere når der sker uventet ting.

/ Kasper
Til top
pewi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2004 kl. 15:54
Hej,
jeg har nu købt DVD-skiver hos Azomedia to gange, og begge
gange forløb det ganske smertefrit.
Jeg betalte med dankort, og tre-fire dage efter har jeg modtaget
mine varer pakket forsvarligt ind.
Desværre har jeg erfaret, at Huyndai DVD+R skiver ikke dur i
min Philips 725H. De hopper eller pixellerer. Om det er
skiverne generelt, der ikke dur, ved jeg ikke.
Har netop modtaget en stabel Infinti DVD+R, og de brændes
perfekt og afspilles ligeledes perfekt.
Hilsen Pewi
Til top
Polle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2004
Sted: Sweden
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2004 kl. 12:31

http://www.medieshoppen.dk

Svenske forhandler, som snakker dansk.

Tager imod Dankort, E-Dankort og div. kreditkort.

Vi har også E-mærket, som er jeres sikkerhed for at vi overholder de regler som der ved handle på nettet.

Vedr. med at hæve pengene.

Forretningerne må først hæve kunden's penge, når varen er sendt.

Og ikke før.

Hilsen

Polle

Redigeret af Polle
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 12:33
Nå nu er min handel med Azomedia overstået.

Jeg endte med at få alle mine ting og nogle ekstra varer som kompensation for den lavere pris på medierne.

Så konklusionen er at de yder en god og hurtig service når der sker nogle fejl. Dette er selvfølgelig et stort plus. Det betyder at man ikke skal være bange for at få sine varer i denne internetforretning.

Men ...

Jeg forstår stadig ikke den rigtig dårlige information som bliver givet til kunden ... og grundet det dårlige informationsniveau og at pengene bliver trukket med det samme ... kan kun give frustationer for kunden. Mange andre butikker klarer dette uden problemer, og derfor burde det også være muligt for Azomedia.

Alt i alt er der chancer for et besværligt handelsforløb, som jeg ikke vil risikere igen før at der gives de rigtige informationer og betalingen ikke foretages før ved afsendelse.

/ Kasper

Til top
Lone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juni-2004
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 13:10

www.billigmedien.de

.. det gik lynhurtigt og smertefrit. Ca. 485,- for 100 Ritek x8 (som Pioneer bla anbefaler). Ingen problemer med dankort.

Lone

Til top
acker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2004
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 14:11

har købt medier hos Nierle http://www.nierle.dk/ 3 gange nu og godt tilfreds. de trækker pengene når odreren er afsendt fra deres lager, og så går der en lill ugens tid og du har dine medier. Jeg har købt stor ind alle gangene og de er pakket forsvarelig ind osv. fragten er kun 100 kr om du bestiller 1 pakke eller 20 ;)

De sender små gaver med, det gør de hvertfald med mig :) tusher, sprut osv. Thumbs up!

Acker :)

Til top
Spinks Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Hinnerup
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2004 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af acker acker skrev:

De sender små gaver med, det gør de hvertfald med mig :) tusher, sprut osv. Thumbs up!

Acker :)

Får du sprut med??? Ikke dårligt! Er det bare noget slavesprut eller er der også nogle gode whiskyer i mellem???

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu