|
Forkert 5.1 lyd på DR |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Way2fast ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Marts-2013 kl. 21:41 |
Under x-faktor og nyhederne i aften (22/3) blev tale også sendt gennem højre og venstre kanal med fasefejl eller forskydning så der kommer underligt rum eller ekko lyd. Er jeg den eneste som har oplevet dette i en 5.1 opstilling?
|
|
Panasonic 50G20, Sagemcom RT90-320, Onkyo 578, Tannoy HTS 101, Philips 32PFL9604H, Squeezebox Duet & Boom
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja! Har ikke bemærket noget ud over tekniske fejl i Bank Boxen. Lyden i anlægget var fint.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Bortset fra det, er det enormt trættende og høre på deres nye tiltag med klappe-maskinen. Noget må have tænk; hvis dåselatter virker, kan kuntigt klap også. MEN DET STINKER. Både under X og MelodiGrandPrix.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7163 |
De havde store problemer med lyden under X factor finalen.
DR har åbenbart ikke råd til at have gode teknikere |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg oplevede også perioder med mærkelig lyd. Underligt at en musik konkurence har så meget glimmer lort på billedesiden. Lyden var bare ikke god nok. Ærgeligt.
|
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Jeg zappede kort forbi, og talen var helt elendig, så der blev hurtigt zappet videre.
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Lyden på X-Factor hele vejen igennem var meget varieret og svingende, fra mumlen til rigtigt fint.
Jeg synes det er for ringe af DR, for vi skriver ligesom 2013...... |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Der var problemer med mic's der ikke virkede. Anne Linnets hovedbårne mic faldt af hendes øre, så det var svært at høre hende. Scene mic satte ud ind imellem eller var for svag ift musikken. Lysshowet generede ikke mit KRP500M. Alt i alt et flot show med skønhedsfejl på lydsiden ;-)
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
HELE X-factor igennem...... Og det var vist ikke en der var i tvivl om problemer på lydsiden i finalen.
Generelt er der flere DR producerede programmer der ikke spiller optimalt på lydsiden. Hvad er der for lydteknikere der godkender sådan en lyd smidt ud til os forbrugere der betaler i dyre domme for at se programmerne. Især deres Dolby Digital udsendelser som X-faktor sendtes i var noget skod. Efter skift til Pro-Logic IIX lyd det mere normalt. Come on DR, det må kunne gøres bedre, og det ved jeg det kan, fordi tilbage 1999 lød det fremragende via parabol på PRO 7 da de gik i luften med Dolby Digital. Også deres egen produktioner. |
|
![]() |
|
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
Spændende. Kan se at du benytter den samme modtagerboks som jeg. Min er bare ikke i stand til at transkode HE-AAC til DTS 5.1. DTS bliver blot et 2.0 stereo downmix på min Onkyo 608'er, derfor benytter jeg (desværre) Pro Logik. Sagemcom kender udmærket til problemet, men som altid gør de intet ved det. Kunne man ikke forestille sig at problemet lå i din (vores) RT90'er ? |
|
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
|
![]() |
|
Det afhænger jo af modtagerudstyret. Min Triax re-encoder fint til DTS, som recieveren herefter sender ud i surround. Har da hørt finere lyd tidligere på X-Factor Live-udsendelserne.
|
|
![]() |
|
Hancock ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2005 Sted: Valby Status: Offline Point: 544 |
@Kampus:
Jeg har heller ikke problemer med min Sagem 94250'er eller Triax 405'er, disse transkoder som de skal til min Onkyo. Det undrer mig bare at Way2fast har held med at transkode HE-AAC til DTS med sin RT90-320 Redigeret af Hancock - 24-Marts-2013 kl. 12:18 |
|
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |