recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forkert farveindstilling på Macbook
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forkert farveindstilling på Macbook

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Anna Marin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2019
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anna Marin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forkert farveindstilling på Macbook
    Sendt: 15-Juni-2019 kl. 11:48
Hej med jer

Min Macbook viser alle billeder i meget kontrastfyldte og næste mørkelilla look, noget som er helt nyt.
Jeg opdagede det først efter at jeg åbnede Lightroom og Photoshop, for grænsefladen derinde også er helt forkert - mørkelilla og kontrastfuld.  

Kan jeg mon have ændret noget i indstillingerne? 

Skærmbeskrivelsen er LCD-farveskærm, men er det forkert? 

Jeg lægger også mærke til når jeg skriver dette indlæg, at også bogstaverne er mørkere og mere kontrastfyldte end før.

Jeg håber virkeligt at nogen her kender til problemet og kan ledsage mig ud af dette, da jeg efterbehandler en del billeder (for penge) og SKAL få dette fikset.  Helst uden at skulle købe en helt ny computer da min er kun 2,5 år gammel.

God weekend ellers ;)


De bedste hilsner,
Anna Marin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:42
Hvis du er på Dansk system, så gå i systemindstillinger og videre til TILGÆNGELIGHED i venstre side klikker du på skærm, hvordan er dine indstillinger her? 

De normale indstillinger er: ingen flueben i de 6 muligheder - skærmkontrast står til standard.

Lige en ting mere: gå i systemindstillinger klik på skærm du får 3 muligheder i toppen, klik på Night Shift hvordan er dine indstillinger her? F.eks. Planlæg: FRA - Manuelt: uden flueben - Farvetemperatur mindre varm.

Hvilket system køre du på?


Redigeret af Potter - 15-Juni-2019 kl. 12:52
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Anna Marin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2019
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anna Marin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:50
Tak for svar Potter.

De står som du skriver der: ingen flueben i de 6 muligheder - og skærmkontrast står til standard.

Jeg kører på Mojave.

Gad vide om det egentlig er slags virus....



De bedste hilsner,
Anna Marin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:53
Lige en ting mere: gå i systemindstillinger klik på skærm du får 3 muligheder i toppen, klik på Night Shift hvordan er dine indstillinger her? F.eks. Planlæg: FRA - Manuelt: uden flueben - Farvetemperatur mindre varm.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Anna Marin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2019
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anna Marin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:54
Ja den står netop sådan som du skriver 
De bedste hilsner,
Anna Marin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Anna Marin Anna Marin skrev:



Gad vide om det egentlig er slags virus....
Den tror jeg ikke påWink
 

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:57
Har du prøvet at lave en nulstilling af NVRAM og PRAM?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Anna Marin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2019
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anna Marin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:57
NVRAM og PRAM ved jeg ikke hvad er.  
Har du mon mulighed for at guide mig?
De bedste hilsner,
Anna Marin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:58
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Anna Marin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2019
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anna Marin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 13:00
Tak, jeg vil prøve den.
(det vil ikke have nogen virkning på mine filer vel?)
De bedste hilsner,
Anna Marin
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 13:02
Jeg tror mest på at det, er det der Night Shift som volder dig problemer. Mener at have hørt at problemet stammer helt tilbage til OS High Sierra
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Anna Marin Anna Marin skrev:

Tak, jeg vil prøve den.
(det vil ikke have nogen virkning på mine filer vel?)
Nej det har ingen indvirkning på dine filer f.eks som billeder - film - doc etc.  omvendt så er det altid en god idé at lave back-up når man har problemer. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu