recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forkert lysindfald på Philips 42PFL9703H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForkert lysindfald på Philips 42PFL9703H

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zuddk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Forkert lysindfald på Philips 42PFL9703H
    Sendt: 16-Juni-2009 kl. 08:51

Jeg er en meget tilfreds bruger af Philips, men har på det seneste lagt mærke til at der forkert lysindfald fra Øverste Venstre og Hjørne. Det er kun til at kunne ses hvis hvis rummet er total mørkelagt.

Man lægger mærke til det især hvis man ser en film med sorte bjælker foroven og forneden. Det ligner maling som selv for lov at vandre når man har hældt det ud over en kant.

Jeg prøvede som noget nyt igår, at slukke alle lys og rulle for, så der var bælgmørk, jeg kunne fornemme at lyset i midten var mørkere end det ude i siden. Er det normalt. Man kunne faktisk tegne en cirkel midt på skærmen. Hvor lyset var mørkest.

Jeg har nu en bøn, sidder der nogen derude som kender til dette problem må du meget gerne skrive tilbage.

Efter min bedømmelse, burde en skærm af den kalibre ikke have sådan en fejl, især når prisen ligger på den forkerte side af 20.00 kr. Skærmen burde have ensformet mørke på hele skærmen.

Redigeret af zuddk - 16-Juni-2009 kl. 08:55
ZUDDK
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 09:44
backlight bleeding det har alle skærme i mindre eller større grad uden led med local dimming. Det er tekniken og ikke prisen som er afgørende for det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 18:49

Hvad kan der gøres ved det.? Ikke noget, alle LCD TVer har Backlight, og har du fået Bleed så er det permanent.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
BLACKBIRD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2007
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 21:48

Føler med dig, har selv sådan en skærm, har ikke den fejl men min brummer og ambilight har nogle blink og nogle gange vil det ikke tænde før strømmen har været taget fra og nogle gange er billedet så ringt at streger er hakket men sluk for strømmen og det er væk

så du har en mandags model og jeg har en mandags model har haft et indlæg før men ingen har problemer så sur r__ til os

skriv lige hvis du har nogle oplevelser med det

ps send det til rep det må fjernes ellers må de give dig et nyt

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu