|
Forkert opsætning i NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Februar-2015 kl. 15:28 |
Damnnn.....jeg har 4 hdd drev i min NAS hvor alle drev er uden beskyttelse.
Mine diske er således 1 x WD RED 4TB 1 x WD Green 2TB 1 x WD Green 2TB 1 x WD Green 1 TB På Synology's side skriver den 5TB hvis det skal være med beskyttelse med SHR. Er der på nogen måde at jeg kan lave om på det hele ....UDEN at tabe data ? Hvis ja.....kan jeg så bare løbende udskifte Green Diskene med RED uden tab af data ?
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor meget data har du til at ligge samlet set? Strategien må være at flytte data til et seperat system eller disk, så du kan få oprettet et raid der er stort nok til at dit data kan være på. Derefter må du så udvide det efter behov og få alle dine diske med. Hvis du kun har begrænset med data der skal gemmes smider du det hele på en af dine 2TB diske og opretter SHR med de 3 andre. Når data er flyttet kan du udvide raidet. Din diske er lidt skævt fordelt, men måske du kender en du kan låne en stor ekstern harddisk af til flytteprocessen. Det vil i hvert fald gøre det nemmere, så du kan oprette det hele på een gang. Alternativt skifter du 1TB disken ud med noget større og bruger den nye disk som midlertidig plads. Redigeret af tobywan - 15-Februar-2015 kl. 15:43 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Jeg har data for lige godt 6TB.
Jeg må så finde en ekstern HDD og smide de vigtige ting ind på.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg vil ihvertfald anbefale en backup, før man udvider eller ændrer på sit raid. For det kan gå galt, hvis man har fejl på dn disk.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |