recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forklaring af CAM modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForklaring af CAM modul

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 366
Direkte link til dette indlæg Emne: Forklaring af CAM modul
    Sendt: 08-December-2007 kl. 22:07
Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret, i hvilket setup man kan bruge et CAM modul.

Eksempelvis hvis man har et Sony D3000 tv og modtager kabel tv fra dansk kabel tv (samme som yousee tror jeg), kan man så købe et CAM modul til tv'et og så har man digitalt tv?

Lige nu tror jeg nemlig ikke, at tv signalet er digitalt.

Vi har mulighed for at købe selector (sagem 60), men den har ikke nogen hdmi udgang. Så er det ikke bedre at investere i et CAM modul til tv'et og så forbinde signalet direkte til tv'et?

Mvh
Til top
rohde Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Denmark
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af mach3 mach3 skrev:

Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret, i hvilket setup man kan bruge et CAM modul.

Eksempelvis hvis man har et Sony D3000 tv og modtager kabel tv fra dansk kabel tv (samme som yousee tror jeg), kan man så købe et CAM modul til tv'et og så har man digitalt tv?

Det hedder et CA-modul eller CAM (m'et står for modul :)

CA-modulet gør det muligt at modtage krypterede DVB transmissioner og ikke mere.

Hvis du har TDC kabeltv med mellem- eller fuldpakken, så får du også automatisk de digitale signaler leveret til døren. Ikke alle programmerne er krypteret og eksempelvis kan du tage DR1 og DR2 uden brug af CA-modul.

Det er først hvis du vil have adgang til hele flere kanaler at et CA-modul bliver nødvendigt samt et kort fra TDC.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 22:56

Som rohde skriver er et CA modul udelukkende beregnet til at modtage betalingstv i kombination med et abonnementskort. Et CA modul har således ingen indflydelse på om kanalerne modtages analogt eller digitalt, idet det kan anvendes til begge dele.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 23:04
Mange tak for svarene.

Jeg kan forstå, at vi ikke har brug for CA modul, da vi kun har grundpakken fra dansk kabel tv, dvs ingen betalingskanaler.

Er signalet fra væggen som vi får ind digitalt? Vi har ikke selector pt. Signalet fra væggen kan tilsluttes et gammeldags billedrørsfjernsyn. Betyder dette, at signalet ikke er digitalt?

Håber jeg kan blive klogere på, hvad man skal bruge af udstyr for at fodre sit lcd-tv med digitalt signal.

Mvh
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2007 kl. 23:13

Signalet fra væggen kan tilsluttes et gammeldags billedrørsfjernsyn. Betyder dette, at signalet ikke er digitalt?

Mvh

De kanaler du kan modtage på dit gamle tv er analoge. Din antenneforening kan dog også godt udsende de samme og/eller andre kanaler digitalt. Spørg din antenneforening. Du skal bruge et tv med DVB-C tuner for at modtage digitale kanaler via kabel tv.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 13:28
Ja, jeg må høre antenneforeningen for mere information.

Kan det være, at grundpakken ikke leveres digitalt? For sony d3000 kan ikke finde nogle kanaler på det digitale net.

Det skal lige tilføjes, at signalet der kommer fra væggen bliver delt i to (t-splitter) - den ene går ud til sony d3000 og den anden går ud til et analogt billedrørs tv. Vil det have nogen indflydelse på, hvorvidt det digitale signal omformes til analogt?

Mvh
Til top
mach3 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 13:50
Her er et link til et dokument fra sony, hvis der skulle være andre interesserede
http://bravia.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2FFiles %2FFiler%2FDVB-C_HD_vejledning_YouSee_070928.pdf

Indtil videre ser det dog ikke ud som om at dr1, dr2 og tv2 bliver sendt som digitalt hos os. Er det ikke noget med at loven foreskriver, at disse kanaler skal sendes digitalt?

Edit: Link virker ikke herinde på recordere. Klik på nr 6 på listen på denne søgning google

Redigeret af mach3 - 09-December-2007 kl. 14:02
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 14:41

Det skal lige tilføjes, at signalet der kommer fra væggen bliver delt i to (t-splitter) - den ene går ud til sony d3000 og den anden går ud til et analogt billedrørs tv. Vil det have nogen indflydelse på, hvorvidt det digitale signal omformes til analogt?

Mvh

Nej, det har ingen betydning.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Theil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2007 kl. 22:39

Hej,

Er der nogen der har fundet en løsning på hvordan man ser DR1 og DR2 digitalt på sit D3000, når man kun har grundpakken?

Til top
Spit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 10:57

Hej Jeg har lige anskaffet et Sony  TV i 3000 serien

Der er kun DVB-t på dette.

Jeg kan modtage en lang række krypterede kanaler fra Sverige .

Mit spørgsmål er

1. Hvor Køber man et CA-modul ?

2. Hvilke betalingskort kan man anskaffe til dette.?

Det skal formodeligt være fra en Svensk udbyder !!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af <FONT color=#000000>Spit Spit skrev:

Hej Jeg har lige anskaffet et Sony  TV i 3000 serien

Der er kun DVB-t på dette.

Jeg kan modtage en lang række krypterede kanaler fra Sverige .

Mit spørgsmål er

1. Hvor Køber man et CA-modul ?

2. Hvilke betalingskort kan man anskaffe til dette.?

Det skal formodeligt være fra en Svensk udbyder !!

Da du bor i DK, og ikke i Sverige så er det jo naturligvis ikke muligt at kunne se de omtalte kanaler. Der kan ikke abboneres på Boxer i udlandet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu