|
Forlader nu XP... På vej til Ubuntu 12.04.3 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-December-2013 kl. 11:31 |
Der findes ingen Servicepack3 i 64 bit for XP mere.
![]() Må ellers sige, at Ubuntu er meget nemt at finde ud af. ![]() Fandt den her: http://www.ubuntu.com/download/desktop/windows-installer Redigeret af turbo2 - 09-December-2013 kl. 16:35 |
|
![]() |
|
Pingi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mig bekendt har der aldrig været en SP3 x64 til Windows XP.
Citat: Thomas Lee explained this back in 2008. SP3 is for XP x32, and is not for XP x64. Windows Server 2003 SP2 is for XP x64. XP x64 is based on the code for Windows Server 2003. SP1 for XP x86 was already released when Server 2003 come out, so SP1 for Server 2003 and XP x64 correspond to XP x86 SP2. Similarly SP2 for XP x64 corresponds to SP3 for XP x86. There will never be an SP3 for x64 just as there will never be an SP4 for the x86 version. If you have SP2 installed on XP x64 you are already at the same level as XP x86 SP3. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Det kan ikke anbefales at installere Windows XP, det svarer til at du installerer en gammel Ubuntu 5.04.
Udvidet support til Windows XP stopper starten af 2014 og derfor må det betragtes som værende dødt. Hvis du vil tilbage til Windows, så kan jeg varmt anbefale Windows 8 som kører fint på en maskine med 2-4 GB ram.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Jo - det har der. Det kunne jeg, når jeg højreklikkede på Denne computer, og klikkede på Egenskaber. Så stod der i Generelt, Service Pack3
|
|
![]() |
|
Jeg regner også med at købe en Windows8-maskine - indtil da skulle jeg lige prøve Ubuntu, som ser ud til at køre OK, men vil, når jeg får fat i en DVD, lave en rigtig installation af Ubuntu,bare for at "lege" med det...
![]() Men det er muligvis noget Active X-object-halløj, der skal installeres for at kunne modtage opdateringer, er jeg nu kommet til at tænke på... Redigeret af turbo2 - 07-December-2013 kl. 12:03 |
|
![]() |
|
Pingi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 23-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
Så har du ikke kørt x64 versionen. I følge wikipedia er seneste SP til Windows XP x64 SP2: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP_Professional_x64_Edition Og her er et link til Microsoft som også siger der ikke findes en SP3:
Redigeret af Pingi - 07-December-2013 kl. 12:33 |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Kan du ikke bare installere ubuntu med USB-pen?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Altså, mener du, istedet for at brænde iso'en til en DVD, så skal jeg gøre det til en USB-pind? |
|
![]() |
|
Jeg kan desværre ikke se nogen steder, om det er en 32 bit eller 64 bit version, jeg kører - kun at der er en SP2 lige nu installeret...
Så er det måske derfor, jeg har haft problemer med den så meget... |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
turbo2 - prøv her http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/
:-) der er et par forskellige udgaver af det her værktøj, men den her virker fint. Du kan enten downloade hele iso først og så køre programmet bagefter eller du kan køre programmet og så henter den også iso'en for dig - det kan så køre som live hvor du kan installere fra usb-nøglen over på en eventuel HDD bagefter hvis du har lyst - eller hvis du bare vil køre det direkte fra usb'en så er det også muligt. |
|
![]() |
|
Har nu prøvet det med en USB-pind. Jeg endte med, blot at have "prøveversionen" af Ubuntu - altså Wubi, som jeg i forvejen har installeret "ved siden af" XP og kører med lige nu... At brænde image over til DVD har jeg også prøvet, og det virkede heller ikke. Nu har jeg så overladt Iso'en til én på arbejdet, som kan gøre det for mig. Jeg MÅ vel kunne finde ud af at installere skidtet!! Ubuntu-versionen, jeg vil have installeret, hedder 12.04.3. Der findes da nyere versioner, som har flere funktioner men disse supporteres kun i 9 måneder. 12.04.3-versionen understøttes til 2017.
Redigeret af turbo2 - 09-December-2013 kl. 17:08 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg kender faktisk ikke nogen som kører med XP 64-bit, medmindre de har skulle benytte noget CAD software som kræver mere end 4 GB ram.
Den er jo ikke særligt kompatibel og det var svært at få drivere til den.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |