|
forlænge højtalerkabel ? |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
jokeboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2011 Status: Offline Point: 35 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juli-2016 kl. 21:48 |
har trukket højtalerledning i en gipsvæg og de passer lige ind i forstærkeren ...men ville dog gerne forlænge dem 1 meter ..hvad kan jeg gøre ?
|
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Medmindre du er hi-fi-hystade (og så havde du sikkert ikke spurgt), så kan du sikkert ikke høre forskel, hvis du forlænger dem ved hjælp af en simpel samlemuffe
![]() |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
jokeboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2011 Status: Offline Point: 35 |
det havde jeg ikke lige tænkt på :)
Håber at andre også melder ind men bud på en løsning :) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg kan kun være enig med Jacobe!
M.v.h. |
|
![]() |
|
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
Du kunne også prøve med to lodninger og pakke lodningerne ind med lidt krympeflex.
|
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 39 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 0 |
En samlemuffe hvor kablerne rører hinanden som spændes sammen kan ikke høres, heller ikke selvom man er hifi-hystade
![]() Men der vil selvfølgelig altid være nogle der kan høre at kablet er samlet på den måde. . . . . . . . . . Hvis de ved det
![]() |
|
![]() |
|
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
Du har to muligheder.
1. Træk nye ledninger der er lange nok. 2. Forlæng de eksisterende ledninger med den metode du finder bedst/billigst/lettest. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7129 |
Alt efter hvor tykke dine kabler er kan de sagtens samles med forskellige løsninger.
Lige fra kronmuffer til 230 volt samle rør eller lodde som forslået. Lyden forbliver ens. Bare husk at beholde korrekte polaritet. |
|
![]() |
|
kan ikke trække nye ledninger da de gamle er gemt inde i en gipsvæg
|
|
![]() |
|
Håber at kunne samle det med kronmuffer så selv om det skal være et nummer større end dem jeg har ...så skal alle de tynde kobbertråde "bare" skubbes ind i hinanden og skrues fast... håber det bliver en succes :)
|
|
![]() |
|
https://www.google.dk/search?q=ledningssamler&biw=1515&bih=761&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiT4MXkpIvOAhVIjywKHSWeC4UQ_AUIBigB&dpr=1.25#imgrc=VSacHomBpnHnyM%3Akunne man bruge dem her i den rigtige størrelse ?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7129 |
Ingen problemer med den løsning. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |