|
forlænge højtalerkabel ? |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ingen grund til at skubbe de tynde kobbertråde ind i hinanden, 1/2 vejs ind i muffen, spænd fast, og så den anden ende ind i den hmmm anden ende og spænd fast 😊 |
||
![]() |
||
jokeboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2011 Status: Offline Point: 35 |
|
Tror du det er nok til at give ordentlig forbindelse ?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|
Tag i nærmeste Haral Nyborg og køb
http://www.harald-nyborg.dk/p7424/klemraekke-2x12-pol-2-5-4mm2 Kabel fra væggen halvvejs igennem fra den ene side og skru fast. Forlængerkabler halvvejs igennen fra den anden side og skru fast Er dine kabler tykkere end 2,5 mm2 køber du disse http://www.harald-nyborg.dk/p4550/klemraekke-2x12-pol-4-6mm2 Det virker fremragende! Klaus |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Jeg har dårlige erfaringer med samlemuffer. Jeg forlængede engang det ene kabel med samlemuffe, hvilket betød at lyden den højttaler var lavere i lyden. Jeg var fattig studerende og doven så jeg levede med at der blev justeret på balance knappen det følgende års tid.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 39 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 0 |
|
Der må ha været noget andet galt for det kan ikke lade sig gøre Lyden kan ikke blive lavere i den ene kanal fordi et kabel er samlet med en kronmuffe
Redigeret af Musictome - 24-Juli-2016 kl. 13:42 |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Det virkede fint da jeg rykkede højttalerne så muffen kunne fjernes...
|
||
endnu en hifi-flygtning
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
|
![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 39 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 0 |
|
Eller at den ændrede placering af højttalere gjorde udfaldet. Tror simpelthen ikke på at det er muffen der har været synderen, for jeg har selv gjort det et utal af gange uden problemer Selv på billige signalkabler hvor der skulle laves en hurtigt løsning, har der svage signal passeret helt fint
Redigeret af Musictome - 24-Juli-2016 kl. 14:26 |
||
![]() |
||
|
Jørgen. Jeg tjekker altid det med polerne, så det var bare ikke det.
Musictone. Højttalerne blev også flyttet rundt med samlemuffen på. Det var ikke placeringen. Der findes ikke ændre forklaringer end at lyd forskellen skyldtes forlængelsen af ledningen. Ledningen Jeg brugte til at forlænge med var vist en ældre lampeledning, så lydtabet var enten i ledningen eller pga af en dårlig samling. |
||
endnu en hifi-flygtning
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Den klassiske fejl med samlemuffer, er at man strammer skruerne ned på kablets isolering istedet for lederne.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
|
Ja, den fejl har jeg også set mange gange. Måske skulle folk bare tage deres briller på, når de roder med små ting ![]() |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |