recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forlænge højtalerkabel ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forlænge højtalerkabel ?

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af jokeboy jokeboy skrev:

Håber at kunne samle det med kronmuffer så selv om det skal være et nummer større end dem jeg har ...så skal alle de tynde kobbertråde "bare" skubbes ind i hinanden og skrues fast... håber det bliver en succes :)

Ingen grund til at skubbe de tynde kobbertråde ind i hinanden, 1/2 vejs ind i muffen, spænd fast, og så den anden ende ind i den hmmm anden ende og spænd fast 😊
Til top
jokeboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Januar-2011
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokeboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 09:10
Tror du det er nok til at give ordentlig forbindelse ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 09:16
Tag i nærmeste Haral Nyborg og køb
http://www.harald-nyborg.dk/p7424/klemraekke-2x12-pol-2-5-4mm2

Kabel fra væggen halvvejs igennem fra den ene side og skru fast.
Forlængerkabler halvvejs igennen fra den anden side og skru fast

Er dine kabler tykkere end 2,5 mm2 køber du disse
http://www.harald-nyborg.dk/p4550/klemraekke-2x12-pol-4-6mm2

Det virker fremragende!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 10:50
Jeg har dårlige erfaringer med samlemuffer. Jeg forlængede engang det ene kabel med samlemuffe, hvilket betød at lyden den højttaler var lavere i lyden. Jeg var fattig studerende og doven så jeg levede med at der blev justeret på balance knappen det følgende års tid.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-Juni-2016
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg har dårlige erfaringer med samlemuffer. Jeg forlængede engang det ene kabel med samlemuffe, hvilket betød at lyden den højttaler var lavere i lyden. Jeg var fattig studerende og doven så jeg levede med at der blev justeret på balance knappen det følgende års tid.

Der må ha været noget andet galt for det kan ikke lade sig gøre 
Lyden kan ikke blive lavere i den ene kanal fordi et kabel er samlet med en kronmuffe

Redigeret af Musictome - 24-Juli-2016 kl. 13:42
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 13:49
Det virkede fint da jeg rykkede højttalerne så muffen kunne fjernes...
endnu en hifi-flygtning

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 14:09

Jeg vil gætte på det har været lavet med fejl, f.eks. polvendt ledning til den ene højttaler? Wink

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-Juni-2016
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Jeg vil gætte på det har været lavet med fejl, f.eks. polvendt ledning til den ene højttaler? Wink

Mvh. JørgenT

Eller at den ændrede placering af højttalere gjorde udfaldet.
Tror simpelthen ikke på at det er muffen der har været synderen, for jeg har selv gjort det et utal af gange uden problemer
Selv på billige signalkabler hvor der skulle laves en hurtigt løsning, har der svage signal passeret helt fint

Redigeret af Musictome - 24-Juli-2016 kl. 14:26
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 15:54
Jørgen. Jeg tjekker altid det med polerne, så det var bare ikke det.

Musictone. Højttalerne blev også flyttet rundt med samlemuffen på. Det var ikke placeringen. Der findes ikke ændre forklaringer end at lyd forskellen skyldtes forlængelsen af ledningen. Ledningen Jeg brugte til at forlænge med var vist en ældre lampeledning, så lydtabet var enten i ledningen eller pga af en dårlig samling.
endnu en hifi-flygtning

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 19:35
Den klassiske fejl med samlemuffer, er at man strammer skruerne ned på kablets isolering istedet for lederne.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Den klassiske fejl med samlemuffer, er at man strammer skruerne ned på kablets isolering istedet for lederne.

Ja, den fejl har jeg også set mange gange. Måske skulle folk bare tage deres briller på, når de roder med små ting
Venlig hilsen
KB
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2016 kl. 20:42
Hej 
Du kunne lave et "stik" i din væg.

Eller måske med et Speakon stik i din væg.

Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu