|
forlænge højtalerkabel ? |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det ligger 15 år tilbage og jeg vil slet ikke afvise at det har været tilfældet.
|
|||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|||
![]() |
|||
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
||
Bare en enkelt tråd rører den anden, er der forbindelse, og det burde aldrig kunne give nedsat niveau i højttaleren.
Det må være noget hokus pokus...
Redigeret af Supergris - 25-Juli-2016 kl. 20:56 |
|||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|||
![]() |
|||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
||
![]() Hvis det kun er en enkelt tråd der har forbindelse, er der relativ "høj" overgangs modstand. Ellers er der jo heller ikke grund til at bruge 2,5mm2 ledning til højttalere. ![]() Mvh. JørgenT
|
|||
![]() |
|||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
||
Det er nok muligt at kun en tråd er i underkanten, men hvis et højttalerkabel kun skulle være 5 mm langt var det bestemt heller ikke nødvendigt med 2,5 mm2.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
5 mm! No shit Sherlock ![]() |
|||
![]() |
|||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
||
Hvad han skrev. Bedste løsning, hvis du ikke vil trække en ny kabel.
|
|||
.....
|
|||
![]() |
|||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 559 |
||
Helt enig, det andet holder ikke i længden.
|
|||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|||
![]() |
|||
jokeboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2011 Status: Offline Point: 35 |
||
Har ikke erfaring med at lodde ledninger sammen... så muffer er lettest for mig😉 højtalerkablerne jeg skal forlænge er Ca 6mm tykt og fyldt med små kobbertråde (let for nogen men svært for mig)😐
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 39 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 0 |
||
Holder en muffe ikke i længden ? Så tror jeg diverse elektrikere bliver kede af det ![]() Redigeret af Musictome - 25-Juli-2016 kl. 20:01 |
|||
![]() |
|||
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
||
Der er ikke rigtig noget grund til at grine. Den eneste grund til at et højttalerkabel helst skal være ret tykt er fordi det for det meste er flere meter langt. Et kort stykke på et par mm som ikke er ret tykt gør ingen praktisk forskel i forhold til kablets totalimpedans.
|
|||
![]() |
|||
||
Så må i også hellere lade værd med at SKRUE kablet fast på højttalerne og på forstærkeren. Det holder jo ikke i længden. Det skal loddes! 😉
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Helt ærlig, hvem har højttalerledning på 5 millimeter længde og derunder ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |