|
forlænge højtalerkabel ? |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||
Ja og? Sådan et 4,0 kvadrat kabel bliver løst med tiden hvis det ikke spændes tilstrækkeligt. Så er bananstikket en bedre løsning ![]() |
||||||
![]() |
||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||||
Hvis du siger det... ![]() ![]() ![]() M.v.h. |
||||||
![]() |
||||||
jokeboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2011 Status: Offline Point: 35 |
|||||
Skal jeg forlænge ledningerne med bananstik eller lodde dem sammen syntes min tråd er ved at blive noget lang 😊 evt et link til de bananstik jeg skal bruge...ledningen er stadig Ca 6 mm tyk
![]() |
||||||
![]() |
||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|||||
Så du mener at alle samlinger i dåser i væggen skal klemmes og ikke skrues? Shit der er mange huse (mit eget inklusive) der er ulovlige! Klaus |
||||||
![]() |
||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|||||
Køb nu bare de muffer i Harald jeg linkede til. De virker fint og vil gøre det i de næste 15 år! Klaus |
||||||
![]() |
||||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
|||||
Alternativ til lodning kunne være crimp samlemuffer, noget i retning af disse: i den rette størrelse. Kræver så også en kabelsko crimptang til at udføre arbejdet, i stil med Mvh. JørgenT |
||||||
![]() |
||||||
|||||
Crimp er intet værd uden det rigtige værktøj. De tænger du linker til der, er noget lort, for at sige det pænt.
Sådan en her virker! http://www.wattoo.dk/pressetang-kabelsko-til-6-0mm-uisolerede-kabelsko-til-10-0mm-terminalroer-til-10-0mm-900103086 Men de mufferne fra Harald også..... Klaus Redigeret af KlausDM - 25-Juli-2016 kl. 22:16 |
||||||
![]() |
||||||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
|||||
Kommer an på hvornår de er sat op. Hvis de er opsat FØR lovgivningen er de lovlige, men der må ikke benyttes kontakter med skrueterminaler i ny opsættelser.
|
||||||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||||||
![]() |
||||||
BlueFox ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 553 |
|||||
PÅ det billede du henviser til er der aflastningsbøjle og derfor er den lovlig. ![]() Kære Musictome, Kan du ikke lige vise mig en samle muffe med aflastningsbøjle? Com on Musictome!, det kunne du godt lige tage at gøre.
I øvrigt er højttaler ledninger ikke reguleret i stærkstrøm lovgivningen. |
||||||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||||||
![]() |
||||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||||
Lad nu for pokker være med at forvirre jokeboy, med alle jeres mere eller mindre håbløse forslag og idéer!!!
Jokeboy - Gør som Klaus anbefaler! Køb kronemuffer, og sammel/forlæng dine højttalerledninger med dem - intet problem overhovedet! En god, enkel og billig løsning. M.v.h. |
||||||
![]() |
||||||
jokeboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2011 Status: Offline Point: 35 |
|||||
Prøver forlænge det længste kabel først med 1 meter og ser om der virker 👍
|
||||||
![]() |
||||||
|||||
Det gør det! Jeg har selv kabler i væggen, som, hvor de kommer ud af væggen i modsatte ende af stuen, er samler med samlemuffer. Der har det gjort i 14 år nu! Klaus |
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |