recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forlænge højtalerkabel ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forlænge højtalerkabel ?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det gør jeg heller ikke, bruger bananer

??
Fordi du er vil med at få et ekstra kontaktpunkt?

M.v.h.

Fordi udgangsbøsningerne sidder så tæt at det er umuligt at spænde kabelenderne fast nok. Det kan jeg med et bananstik

Nååhhh, nu forstår jeg - Det kniber med fingerkræfterne...

M.v.h.

Ja og? Sådan et 4,0 kvadrat kabel bliver løst med tiden hvis det ikke spændes tilstrækkeligt. Så er bananstikket en bedre løsning
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 21:21

Det gør jeg heller ikke, bruger bananer

??
Fordi du er vil med at få et ekstra kontaktpunkt?

M.v.h.

Fordi udgangsbøsningerne sidder så tæt at det er umuligt at spænde kabelenderne fast nok. Det kan jeg med et bananstik

Nååhhh, nu forstår jeg - Det kniber med fingerkræfterne...

M.v.h.

Ja og? Sådan et 4,0 kvadrat kabel bliver løst med tiden hvis det ikke spændes tilstrækkeligt.

Hvis du siger det...

M.v.h.
Til top
jokeboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Januar-2011
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokeboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 21:29
Skal jeg forlænge ledningerne med bananstik eller lodde dem sammen syntes min tråd er ved at blive noget lang 😊 evt et link til de bananstik jeg skal bruge...ledningen er stadig Ca 6 mm tyk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Autoriserede elektrikere ved at El-installations loven foreskriver at samlinger skal laves med klemme muffer og ikke skruesamlinger, hvorfor mon?  Spørg el-installatøren! 

Så du mener at alle samlinger i dåser i væggen skal klemmes og ikke skrues?

Shit der er mange huse (mit eget inklusive) der er ulovlige!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af jokeboy jokeboy skrev:

Skal jeg forlænge ledningerne med bananstik eller lodde dem sammen syntes min tråd er ved at blive noget lang 😊 evt et link til de bananstik jeg skal bruge...ledningen er stadig Ca 6 mm tyk

Køb nu bare de muffer i Harald jeg linkede til. De virker fint og vil gøre det i de næste 15 år!

Klaus
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 22:12

Bananstik er ikke umiddelbart egnet til at forlænge ledninger med, kræver modpart.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 22:16
Crimp er intet værd uden det rigtige værktøj. De tænger du linker til der, er noget lort, for at sige det pænt.

Sådan en her virker!
http://www.wattoo.dk/pressetang-kabelsko-til-6-0mm-uisolerede-kabelsko-til-10-0mm-terminalroer-til-10-0mm-900103086

Men de mufferne fra Harald også.....

Klaus

Redigeret af KlausDM - 25-Juli-2016 kl. 22:16
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Autoriserede elektrikere ved at El-installations loven foreskriver at samlinger skal laves med klemme muffer og ikke skruesamlinger, hvorfor mon?  Spørg el-installatøren! 

Så du mener at alle samlinger i dåser i væggen skal klemmes og ikke skrues?

Shit der er mange huse (mit eget inklusive) der er ulovlige!

Klaus

Kommer an på hvornår de er sat op. Hvis de er opsat FØR lovgivningen er de lovlige, men der må ikke benyttes kontakter med skrueterminaler i ny opsættelser.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Musictome Musictome skrev:

ANCHORFREE_VERSION="623161526"(function(){if(typeof(_AF2$runned)!='undefined'&&_AF2$runned==true){return}_AF2$runned=true;_AF2$ = {'SN':'HSSHIELD00DK','IP':'185.93.34.122','CH':'HSSCNL000816','CT':'z298,z239','HST':'&isUpdated=0&isBlackIP=no&sessStartTime=1469459946&bChrome=51&accessLP=1&NUM_VID=0&NUM_VID_TS=1469459954','AFH':'hss378','RN':Math.floor(Math.random()*999),'TOP':(parent.location!=document.location||top.location!=document.location)?0:1,'AFVER':'5.4.6','fbw':false,'FBWCNT':0,'FBWCNTNAME':'FBWCNT_CHROME','NOFBWNAME':'NO_FBW_CHROME','B':'c','VER': 'nonus'};if(_AF2$.TOP==1){document.write("");}})();

Oprindeligt skrevet af Musictome Musictome skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Du kunne også prøve med to lodninger og pakke lodningerne ind med lidt krympeflex.

Hvad han skrev.

Bedste løsning, hvis du ikke vil trække en ny kabel.

Helt enig, det andet holder ikke i længden.

Holder en muffe ikke i længden ?
Så tror jeg diverse elektrikere bliver kede af det Big smile 

Det her virker og holder i mange år

Så mon ikke også det gør det mht en højttalerledning 

PÅ det billede du henviser til er der aflastningsbøjle og derfor er den lovlig.

Kære Musictome, Kan du ikke lige vise mig en samle muffe med aflastningsbøjle? Com on Musictome!, det kunne du godt lige tage at gøre.
I øvrigt er højttaler ledninger ikke reguleret i stærkstrøm lovgivningen.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 22:30
Lad nu for pokker være med at forvirre jokeboy, med alle jeres mere eller mindre håbløse forslag og idéer!!!

Jokeboy - Gør som Klaus anbefaler! Køb kronemuffer, og sammel/forlæng dine højttalerledninger med dem - intet problem overhovedet! En god, enkel og billig løsning.

M.v.h.
Til top
jokeboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Januar-2011
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jokeboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 23:03
Prøver forlænge det længste kabel først med 1 meter og ser om der virker 👍
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2016 kl. 23:14

Prøver forlænge det længste kabel først med 1 meter og ser om der virker 👍

Det gør det!

Jeg har selv kabler i væggen, som, hvor de kommer ud af væggen i modsatte ende af stuen, er samler med samlemuffer. Der har det gjort i 14 år nu!

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu