recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forlænge kabel til canal digital receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketforlænge kabel til canal digital receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
/morten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: forlænge kabel til canal digital receiver
    Sendt: 10-Marts-2007 kl. 01:15

Hejsa,

jeg har satellit tv hos canal digital og har grundet ny-indretning af stuen bro for at rykke den grimme sølvfarvede receiver jeg fik da jeg oprettede mit canal digital abonnement.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg finder forlængerkabler der passer til det signal-kabel der tilsluttes til boxen ? Det ender i et stik nogenlunde på størrelse med de gamle antennestik men med en lille tynd nål i midten og en omløber der skrues på et lille gevind på receiveren.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig at vide hvad denne type stik hedder - erindrer ikke at have set dem andre stedet.

På forhånd tak

Redigeret af /morten - 10-Marts-2007 kl. 01:21
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 08:22

De hedder F-stik og kan fås i enhver radio/TV forrretning, hvor du også kan få en kobling til forlænge kablet med.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
/morten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

De hedder F-stik og kan fås i enhver radio/TV forrretning, hvor du også kan få en kobling til forlænge kablet med.

Flemming

Mange tak for hjælpen Flemming.

Når jeg nu er i gang med at spørge er der så mere eller mindre fornuftige måder at forlænge kablet på med henblik på ikke at forringe signalkvaliteten.

Her tænker jeg på selve samlingen mellem det oprindelige kabel og den forlængede del - det er kun omkring 5 meter ekstra kabel der skal på hvilket må formodes ikke i sig selv at have nogen mærkbar indfyldelse.

VH Morten

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 22:12

5 meter ekstra kabel vil overhovedet ikke give nogen kvalitetsforskel, blot du husker at vælge dobbeltskærmet kabel. Vær opmærksom på at kablerne fås i forskellig tykkelse og F-stikkene skal selvfølgelig matche den valgte tykkelse.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
/morten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

5 meter ekstra kabel vil overhovedet ikke give nogen kvalitetsforskel, blot du husker at vælge dobbeltskærmet kabel. Vær opmærksom på at kablerne fås i forskellig tykkelse og F-stikkene skal selvfølgelig matche den valgte tykkelse.

Flemming

Så er det jo bare afsted efter noget kabel så jeg kan få rykket canal digital boxen til sin ny plads ved siden af det fine sony w2000 der snart flytter ind ;-)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu