|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() Sendt: 02-Januar-2010 kl. 16:34 |
||
Hej.
Jeg har en router stående fra telenor forbundet med en trådløs router dl-523 d-link. Jeg skal nu have internet i garagen. Jeg vil gerne forbinde det med et ethernet kabel. Har prøvet trådløse løsninger men afstanden + forhindringer gør det svært.
Hvilket kabel skal man bruge? Jeg går ud fra jeg skal forbinde min d-link router med et trådløst accesspoint i garagen? Sætter jeg kabel i en lan-port i d-link og sætter det i lan-port i accesspoint?
Hvilket accesspoint skal jeg bruge? Der er ca 30 meter over til garagen.
Håber nogen kan hjælpe mig:)
Forhånd tak!
|
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
du køber et ethernetkabel samt en switch med 3-5-8 porte (afhængig af dit behov) en switch der understøtter hastigheder op til 1000mbit koster ca 300,- kr med 8 porte
skal du have 100mbit net er det cat5 kabel er det gigalan er det cat6, skal du flotte dig er det cat7
kablet sætter du så i en tom ethernetport på din router, trækker ledningen ud i carporten sætter switchen derpå så har du flere stik... skal du bare have 1 stik.. dropper du bare switchen og sætter ledningen direkte i putteren og putter det sparede i lommen
![]() |
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
||
pssst. cat 5e=gigabit ;-)
|
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Vi har et gæstehus i haven. Det er lige så langt væk. Det modtager fint med en WRT54G af en ældre årgang. Den kører dd-wrt, hvor jeg har skruet lidt op for sendestyrken.
Du kan jo også bare trække et kabel og sætte en trådløs router/AP op, hvis det er nødvendigt med trådløs... Det giver under alle omstændigheder bedre/hurtigere forbindelse. Hvis du ønsker en varig, fast forbindelse til din garage, skal du være opmærksom på, at kabler i jord er omfattet af andre regler, end dem der trækkes inde i huset... Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
||
Hvad for regler ?
BS
|
|||
![]() |
|||
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() |
||
Tak for svarene! Lige et par ting..: Hvad er forskellen på at have mbit el. gigalan? Min forbindelse kører med 54 mbit... mener jeg. Rhsin du skriver jeg skal sætte stik fra switch i putteren:) Men jeg vil have trådløs net i garagen - så det skal vel være et trådløst AP ikk? Og ja min plan var at trække kabel derover og forbinde med trådløs AP. Hvad er det specielle ved cat7 - vil købe det bedste nu hvor jeg har alt beværet...:) Jeg følger reglerne med nedgravning af kabler - de er pt. 45 cm hvis du bruger bånddække og 70 cm hvis ikke.
|
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
![]() Men der er andre vilkår ... ![]() |
|||
![]() |
|||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||
det cat7 kabel som jeg købte hos av-cables i var noget tykkere både totaltykkelse samt lederne er massive og tykke ligeledes skulle det understøtte "fremtidens" hastigheder på 10 x 1000mbit http://www.av-cables.dk/computer_kabler/netvaerkskabel/netvaerkskabel_metermaal/cat7_e_ftp_netvaerkskabel_100_meter_4162_da.html
men det er måske overkille... men nu var jeg igang
|
|||
Mvh
René |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Bare til oplysning, Når du trækker kabler inde i huset gælder Stærkstrømsbekendtgørelsen. Når du trækker kabler i jorden gælder den også. Stærkstrømsbekendtgørelsen gælder fra 0 - 1000V og altså både ved netværkskabel og 230/400v og andre spændinger !!
Ang. Dit netværk.
1. Køb en trådløs router
2. Kobl DHCP server fra
3. Sæt wireless op med fornuftig sikkerhed MIN WPA. (giv samme ssid og samme kryptering på de 2 trådløse netværk, men vælg en anden kanal)
4. Forbind din DLINK fra en LAN port til en LAN port på din nye router i garagen.
Hvis du har gjort som ovenstående virker det :-)
100 mbit = 100 megabit pr sek.
gigabit = 1000 megabit pr sek (1 gigabit pr sekund)
gigabit er altså 10x hurtigere til at overføre data. Jeg har ikke kunnet ummiddelbart finde en dlink der hedder 523 så jeg ved ikke om den har gigabit switch indbygget. Hvis den har kan du med fordel købe en ny router med indbygget gigabitswitch og trække MIN et cat 5e kabel (cat6 er bedre og "standart" idag eller cat7 som rishn, som rishn selv mener måske er overkill (jeg gør :-))
At et datakabel har massive ledere viser kun at der er et installationskabel. BS
Redigeret af Bschmidt - 03-Januar-2010 kl. 08:26 |
|||
![]() |
|||
cjoscar ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
||
Hvorfor skrev du ikke dette i dit første indlæg istedet for at poste 2 ligegyldige indlæg??
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Undskyld!
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hæhæ, nåmen du fik da i hvert fald gjort mig helt usikker. Jeg blev jo hurtigt sikker på, at stærkstrømsreglementet ikke gælder for netværkskabler. Godt at vide, at det gør ^_^
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |