recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forlænge netværkssignal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forlænge netværkssignal

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forlænge netværkssignal
    Sendt: 09-December-2013 kl. 15:48
Hvis jeg skal have forlænget et netværkssignal, så jeg kan trække det trådløse netværk i et større hus, kan jeg så bruge en Apple AirPort Express til det? Det mener jeg at jeg har hørt man kan. Sådan jeg kan sætte den halvvejs som en mellemstation, og så få trådløst netværk i den anden ende af lejligheden?

Eller skal jeg have fat i noget andet?
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 15:57
ja den kan fungere som en Extender.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hvis jeg skal have forlænget et netværkssignal, så jeg kan trække det trådløse netværk i et større hus, kan jeg så bruge en Apple AirPort Express til det? Det mener jeg at jeg har hørt man kan. Sådan jeg kan sætte den halvvejs som en mellemstation, og så få trådløst netværk i den anden ende af lejligheden?

Eller skal jeg have fat i noget andet?

Det er ikke altid væggene som er årsagen til et dårligt signal. Ofte er det andre trådløse netværk i nærheden, som er med til at dæmpe signalet.

Hvis du så introducerer en extender over trådløst, så fylder du bare endnu mere op med overlappende signaler som giver problemer og kører halv duplex over din originale base.

Bedste løsning er at scanne for trådløse netværk med en App eller tilsvarende.
Så kan du indstille din originale base på en kanal, som ikke er benyttet af dine naboer.
Hvis det ikke er nok, så træk et netværkskabel til Airport Express i den anden ende af huset og ikke kun halvvejs. Din Airport Express skal køre med en anden kanal end din base.
På den måde får du ikke nedsat din netværksydelse til langt under det halve, som sker med en extender.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 17:22
Det med at scanne for trådløse kanaler var en god ide. Jeg mener man kan scanne med en MacBook Air/Pro en installeret funktion? Kan du huske hvad det er for en i OS?

Det med at trække et kabel bliver desværre lidt kompliceret, da de ikke må bore sådanne slags huller i væggen, men kun søm til billeder og lamper, og så skal det bare ligge og flyde, men vi må undersøge om de må. Hvis de ikke må? Ja så må de jo nøjes med en extender.

Men kan man ikke få extenderen til at køre på et andet signal end det primære trådløse også?
          
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 17:32
En Express kan kun bruges hvis du har en Apple router.
I osx trykker du på æblet og system Info. Under dit wifi kort kan du se oplysninger om alle de netværk som din Mac kan se.
Hvis du ikke har en Express og ikke har brug for AirPlay kan en brugt Extreme godt være billigere at købe.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 21:38
Jeg har lige scannet området for netværk, og routeren her sender på kanal 7, med et signal på -56.

Nærmeste er signal -56 på kanal 3 og -66 på kanal 11.

Vil det stadig forbedre rækkevidden hvis jeg ændre kanalen? Jeg kan se at alle kanaler fra 1-13 er i brug i området, da der er netværk på

2
6
7
10
11
13

iStumbler siger at Signal % svinger mellem 40-55%.

Men kan en AirPort Express, så slet ikke bruges som Extender når mit internet kommer fra et trådløst Stofa modem?

Redigeret af ladiesman217 - 09-December-2013 kl. 21:47
          
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 21:55
Hvis du ikke har en Apple router kan du IKKE bruge en Express til at extende. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 21:58
Okay... Jeg har nu ændret kanalen til 3 via Stofas hjemmeside, så må jeg se om det hjælper når indstillingen træder i kraft.

Jamen så må jeg ud efter en ny extender.
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 22:08
Nå, at ændre til kanal 3 ændrede ikke det store... Tvært i mod :/ Nu siger den indbyggede scanner i OSX -70 og iStumbler siger stadig 45% ca. Underligt.
          
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2013 kl. 23:03
Brug af kanal 1, 6 eller 11 anbefales for at minimere cross-talk interferrence. Cross talk er faktisk værre end at netværk ligger på samme kanal, da netværk på samme kanal kan finde ud af at "skiftes" til at sende/modtage.

Dvs at jeg ville prøve at skifte til kanal 11, da det stærke netværk på kanal 3 overlapper med både kanal 1 og 6, og derigennem skaber kraftig crosstalk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 07:16
Okay. Jeg prøver kanal 11, men kan dog se at det er den kanal der er flest der bruger (en 4-5 stykker) men det gør måske ikke noget? :)
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2013 kl. 13:57
Update: Må siges at kanal 11 hjalp gevaldigt selvom der var hele 6 andre på samme kanal. Fedest :) hvorfor ved jeg ikke, men nu lå den på -42 dBm
          
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu