|
Forlængelse af højttalerkabel - smart / hvordan ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Marts-2014 kl. 23:05 |
I forbindelse med indkøb af nyt TV-møbel og efterfølgende omrokering af hifi- og elektronikudstyr, bliver der behov for at forlænge højttalerkablet til 2 baghøjttalere. Besværet med at trække nye kabler kombineret med et meget lille behov for surround gør at jeg hellere vil forlænge de nuværende kabler med 3-4m ekstra meter af noget tilsvarende kabler.
Hvad skal jeg være opmærksom på i den forbindelse og hvordan bør jeg rent praktisk lave samlingerne? |
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ville lodde dem og så dække det med krympeflex så du så vidt muligt undgår korrosion.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19680 |
Loddekolbe og krympeflex, det fylder mindst.
Alternativt samlemuffer. Klaus |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Kan man bruge en almindelig hårtører til krympeflex, eller skal man have en dertilindrettet varmepistol?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19680 |
En lighter gør det ganske fint. Jeg tror ikke at en hårtørrer kan blive varm nok.
Klaus |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
En hårtørre er ganske fin.
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Du kan også bare krympe krympeflexen med lodekolben. har virket fint for mig.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
En hårtørrer er ofte på 2000 watt en varmepistol typisk 1000 watt, min hårtørrer har sågar en varmesamler så varmen rettes direkte mod krympeflexen. http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Ja, min kærestes har sådan en tud man kan sætte på, så man kan konsentrere varmestrålen. Troede faktisk at varmepistolen havde større effekt end en hårtører :-)
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Nej, fx min Black&Decker er 1000 watt, men den kan varme hele dagen lang! |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |