recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forlængelse af telefonkabel/ledning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forlængelse af telefonkabel/ledning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Spoon On Guitar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spoon On Guitar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forlængelse af telefonkabel/ledning
    Sendt: 07-Januar-2013 kl. 12:16
Ohøj i stuerne.

Jeg er fornyelig flyttet ind i en dejlig ny lejlighed. Her er højt til loftet, masser af lys og gode store værelser. Dog er lejligheden af ældre dato, så der er desværre kun ét telefonstik i huset. Problemet ligger i, at dette stik befinder sig i soveværelset. Modemet står sådan set ganske fint her, men det trådløse signal er simpelthen for ringe på mit kontor. Det tager flere minutter at loade et simpelt YouTube klip i HD. Jeg har ofte venner på besøg, og vi kan godt sidde og spille lidt, og her er en dårlig netforbindelse meget frustrerende.

Mine løsningsforslag til dette, ville være at bore hul i væggen til stuen(som ligger lige op ad soveværelset), forlænge ét af to kabler, stille routeren i stuen(som er en mere central del af lejligheden, hvorfor signalet, i teorien, skulle blive bedre) og forhåbentlig opleve bedre forbindelse på kontoret. 

1. løsning: Forlænge selve telefonkablet(altså, det korte stik, som sidder mellem telefonstik og router) ca. 6-8 m. Dette ville løse samtlige problemer og er langt den billigste løsning.

2. Forlænge netkablet fra routeren og trække det helt ind til selve kontoret og evt. smide switch i enden, og derfra kan folk så koble sig på, når de er på kontoret. Dette vil sikre en 110% bedre forbindelse, men er også en langt dyrere løsning. 

Jeg læser konflikterende teorier vedr. at forlænge telefonkablet. Internet support 101 siger godt nok at dette aldrig må forlænges, men har læst et par steder, at det ikke skulle gøre alverden at forlænge det op til 10 meter, så længe at kablet er af OK kvalitet(her skriver folk bl.a. parsnoet - nogen der ved hvor dette kan ervherves?) Smile

Jeg håber, I kan hjælpe. Befinder mig på herrens mark, og er ved at få lidt for lange løg pga. det langsomme internet. Cry

På forhånd rigtig mange gange tak!
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 13:02
Du burde sagtens kunne forlænge telefonkablet. Der kan være flere kilometer kabel af tvivlsom kvalitet fra centralen til dig, så 10 meter ekstra betyder intet.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Spoon On Guitar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spoon On Guitar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 13:12
Fremragende. Det vil jeg straks bestille.

Er dette OK? http://www.av-connection.dk/?PGr=4122&ML=1500

Det kommer til at ligge ved siden af et antennekabel. Har det noget at sige mht. støj?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Spoon On Guitar Spoon On Guitar skrev:

Det vil jeg tro.

Det kommer til at ligge ved siden af et antennekabel. Har det noget at sige mht. støj?
Det burde ikke give problemer, da antennekablet er skærmet.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 15:49

Fremragende. Det vil jeg straks bestille.

Almindelige telefonforlænger kabler er normalt ikke parsnoede, og så får du problemer. Det kabel som du linker til er ikke parsnoet. Det duer kun til telefoni, ikke ADSL.

Generelt er det meget bedre at placere ADSL model ved telefonstikket, og trække netværkskabel derfra. Hvis du ikke ønsker dette, bør du få fat i et DIY kit til at lave et ekstra telefonstik, og trække installationskabel (parsnoet, fast kerne i lederen) frem til det nye stik.

Redigeret af JesperLund - 07-Januar-2013 kl. 15:50
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2013 kl. 17:04
Har du (som jeg) en løsning, hvor skillefilter er en kasse, modem en anden kasse og router en tredje kasse, så er din lykke gjort. For så trækker du bare et langt netværkskabel mellem modem og router og flytter routeren ind i stuen.

Har du sådan en "samlet ting", så køber du 10 meter af "2x2x0,6" her:
http://www.greenline.dk/Kabel--Ledning-7/Telefonledning-123/Parsnoet-telefonledning--Signalkabel-8457
Så bruger du "et par" (to ledninger der er snoet om hinanden) til at forlænge dit "telefonsignal". Alternativt tager du et netværkskabel og klipper stikkene af det......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu