|
Forlænger løsning ifht. PC |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
"1 år siden sat kabinet blæser i". Hvad var årsagen til, at i gjorde det?
Jeg begynder at ane et mønster her. 1 år siden, kabinetblæser. Nu tæt på 100 grader på CPU. Kan det tænkes, at jeres maskiner simpelthen ikke længere er tidssvarende til jeres behov?. I så fald ville jeg klart først prøve en maskine med vandkøling. Hjælper det ikke betydeligt på temperaturen, så er der kun een vej, og det er nye maskiner. Er ked at at måtte sige det, men der kan være mange andre væsentlige fordele ved dette. Og på den lange bane kan den faktisk vise sig at være mere økonomisk. Hurtigere behandling = mindre tid. Og langt mindre strømforbrug. Men det er klart noget i skal regne noget mere på, da det er jer der kender jeres arbejdsprocedure.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Lige en kort indspark omkring det med at skifte maskine.
Denne cpubenchmark viser rimelig godt, hvad der er at vinde ved skift af CPUén (dvs. maskinen, da de nye ikke kan sidde i samme bundkort). En i7 4770K er faktisk dobbelt så hurtig som en i7 903. Så helt konkret er det 100% hurtigere behandling. http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i7+930+%40+2.80GHz Selvfølgelig skal i lige bore lidt i, om de instruktioner i bruger til 3D rendering også vitterlig er dobbelt op. Men kan være en meget god indikering af, hvad der kan spares.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Jeg prøver igen: Spørg jer selv: Har det altid været sådan med de maskiner der er varme, eller er det noget der ligeså stille er blevet værre og værre? Klaus |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Hvis der aldrig har været en kabinetblæser, så er det jo nok dér fejlen skal findes.
Der er da ingen som bygger en seriøs arbejds I7 maskine, som kun benytter strømforsyningen som eneste køling. Så jeg vil foreslå at sætte en kabinet blæser i ved nedsat hastighed og måske opdatere til "Devil's Canyon" Intel I7 4790 Det kan gøres for omkring 2.500 kr. + moms og så har i pludseligt maskiner der er dobbelt så hurtige. Vandkøling er efter min mening spild af penge, når i kan købe bedre hardware for de samme pris.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Som jeg læser det, så blev der netop sat blæser i maskinerne for 1 år siden, sikkert af samme årsag, (at de blev varme). Min opfattelse er, at de har et ekstremt forbrug, og deres CPUére ikke kan følge med. MEN! det holder normalvis ikke. Få at opnå den temperatur tæt på 100 grader, så skal der samtidig være noget galt, evt. kølingen ikke er tilstrækkelig eller fejl i den. Begge dele kan løses ved at prøve en enkelt maskine med eksempelvis en vandkøling. Jeg er dog helt enig med dig i, at udskiftning af bundkort og CPU ville være en langt mere optimal løsning. Det er dog også en mere omkostlig affære end at udskifte køleren til eksempelvis vandkøling. Så hvis de skal gøre det rigtigt, så skal de lave nogle beregninger på, hvor meget tid de spare, og ikke mindst tage evt. strømforbrug oven i. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det vil være mindst 25% hurtigere at rendere med den omtalte CPU i forhold til den gamle, langsomme, og ikke mindst slidte 930er. Men det er deres arbejdsprocedure, der er afgørende for, hvad der bedst kan svare sig. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |