|
Forlænger til IR-forlænger (enheder i skab) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Februar-2012 kl. 10:42 |
Min forstærker, afspilelr mv står i et skab bag sofaen, mens TV'et naturligvis står foran sofaen.
Hvis jeg køber en 3-way IR forlængerenhed, kan jeg så købe 10 mtr forlængerledning, så jeg kan pege mod tv'et og betjene enhederne bag sofaen?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Se her: http://www.koz.dk/product.php?id_product=1590 Citat: "IR Modtager (føler) Modtage frekvens: 34-40 kHz. IR rækkevidde: Ca. 10m afhængig af modtager. IR modtager vinkel: 90° (+45°/-45° fra center). Kabel længde: 2m, men kan forlænges op til 300m med UTP kabel eller lignende." Klaus |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Det kommer nok an på en prøve, men jeg vil mene ja. Nu har du ikke linket til hvad det er for en IR-forlænger, men du bør forlænge forbindelsen til senderdioderne frem for modtagerdioden hvis muligt (det signal er det mindst følsomme).
Så kræver det naturligvis, at du kan finde det rette kabel der passer til stikkene. Med lidt held er det alm. mini-jack, som man nok skulle kunne finde en forlænger til. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
Det lyder jo til at det er den fra koz jeg skal arbejde med.... :)
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg har haft denne i flere år.
Om man kan forlænge kablerne ved jeg ikke. Den kører uden problemer. Men kan godt se at den Klaus linker til er i bedre kvalitet og modtager øjet er mindre. Bliver det ikke lidt bøvlet med kabeltræk?
Redigeret af Mufti - 20-Februar-2012 kl. 11:56 |
|
![]() |
|
Tror ikke det bliver så bøvlet med kabeltræk, da jeg i forvejen har en masse jeg skal trække. Har også bestilt fodlister med kabelføring, så det skal nok blive fint.
Se evt. billeder og plantegning her over forholdene:
Redigeret af Tobster - 20-Februar-2012 kl. 12:08 |
|
![]() |
|
Nogen der ved hvor man kan finde en tilsvarende eller et alternativ der også giver mulighed for "forlængelse" af kabel til modtager-hoved?
Her tænker jeg på en løsning til en lavere pris? ;-)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
Trådløs overførsel: http://www.koz.dk/product.php?id_product=1484 Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |